Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

920XT eller Fenix3

920XT eller Fenix3 #1995586 14/08/2015 11:35
Pluto Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Er i ferd med anskaffelse av ny pulsklokke.
Blir brukt til sykling, rulleski, ski osv.
Det har kokt ned til overnevnte alternativer, men sliter litt med å velge her.

Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei med å nevne noen gode grunner til å velge den ene eller den andre?

Re: 920XT eller Fenix3 [Re: Pluto] #1995601 14/08/2015 11:52
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Fenix3 er for den som driver med all form for utendørs aktivitet, type klatring, fjellturer, løping osv. 920 er mer rettet mot triatleter, men er nok en knakende god klokke (har selv 910 som jeg er greit fornøyd med). Hvis du ikke er sikker på hvilken klokke du skal velge eller hvorfor ville jeg sett på vivoactive. Den tilbyr den samme nye platformen til Garmin som de andre to, kalt connectiq, og gir muligheter for 3. parts programvare. Mye av samme funksjonaliteten men til halvparten av prisen.

Re: 920XT eller Fenix3 [Re: Pluto] #1995657 14/08/2015 13:22
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Pluto
Er i ferd med anskaffelse av ny pulsklokke.
Blir brukt til sykling, rulleski, ski osv.
Det har kokt ned til overnevnte alternativer, men sliter litt med å velge her.

Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei med å nevne noen gode grunner til å velge den ene eller den andre?

Fenix3 og 920XT er stort sett samme hardware, med samme funksjonlitet, så det kommer rett og slett an på hvilken du syns ser best ut ICON_SMILE

Jeg har en Fenix3, siden jeg syns den tar seg best ut til daglig bruk. Jeg syns også skjermen er mest fleksibel med tanke på tilpasning av datafelter.

Vivoactive mangler en god del funksjonalitet i forhold til de andre to (det mest alvorlige er manglende wattmåling). Den er også mye mindre fleksibel i forhold til konfigurering av datafelter.

Her ser du egenskaper på alle tre side ved side:
DC Rainmaker Product Comparison Calculator

With light parts come great responsibility

Moderator  support