Hei!
Jeg sliter med at føttene mine dovner bort når jeg sykler lengre turer.
Har brede føtter så det er ikke alle sko som passer foten min sånn uten videre, vertfall ikke uten å gå opp til for store skostørrelser i lengden, men da blir vel cleetsene feil i forhold til foten?
Jeg er nå på mitt 4. par sykkelsko på halvannet år, og til og med de nyeste skoene sliter jeg litt med dette på. De nyste er Diadora X Vortex PRO i størrelse 47 og de passer godt på foten, men fortsatt så dovner jeg bort veldig i forfoten under sykling av lengre turer enn halvtimen liksom.. Og da blir jo dette et stort problem, spesielt med tanke på en tur over fjellet fra Rena til Lillehammer om et par drøye uker..

Er det noen som har noen tips om noe jeg kan gjøre for å minske disse symptoimene?
De nyeste skoene får jeg ikke stramt så hardt over vrista som de gamle skoene, noe som faktisk kjennes ut som er en fordel, så det er en forbedring sånn sett.
Men jeg lurte på om jeg kanskje har cleetsene for langt bak? Hva skjer om de er for langt bak egentlig? Jeg er redd for å ha de for langt frem jeg da, da jeg ser for meg at da kan jeg få noen veldige kramper i leggene..?
Håper på litt tips, da jeg begynner å bli litt lei av disse "døde" beina under veis så jeg må gå av sykkelen for å få blodomløp i de igjen..