Hei, var på tur i dag, i en nedkjøring trykte jeg inn bakbremsen men mistet pluselig all bremsekraft, overlevde men fikk sjokk når jeg fant feilen; Bremseslangen har fått en boble på seg helt nede ved kalipperen som blåses opp med olje når jeg trykker inn bremsen. Sykkelen er 2 mnd gammel og har gått 357km pr. Strava. Noen som har vært borti lignende? Er dette noe jeg kan klage på og håpe å få ny slange, eller må jeg bare bite i det sure eplet og bestille ny slange asap?
Bildene viser hhv uten og med hendelen trykket inn.
Re: XT-bremseslange ødelagt etter kort tid
[Re: Holyman]
#199302109/08/201514:16
Slangen har mest sannsynlig fått en knekk og det har ført til at bremseolje lekker ut til ytterste lag av strømpa. Du kan jo prøve å henvende deg til butikken hvor du kjøpte sykkelen og spørre om de kan ta det på sin regning.
I was just riding along...
#199302309/08/201514:26
Såfremt det ikke er du selv som har kappet og montert bremsene så er det selvfølgelig reklamasjon. Hvis sykkelen er under 6 måneder gammel så er det dessuten butikken som sitter med bevisbyrden ved en eventuell reklamasjon.
#199302809/08/201515:02
Har ikke kappet den e.l. Det er nettopp det som et kjipt, hadde bobla vært oppe ved hendelsen kunne jeg bare kappet den ødelagte delen, men nede ved kalipperen er det ikke mulig å kappe. Jeg har ikke gjort noe uforsiktig med hverken slange eller sykkel, og har ikke fått noen smeller i nærheten av slangen. Får prøve meg med VPG og håpe at de gir meg ny slange og gjerne litt olje til å lufte med :-)
#199303609/08/201515:23
Hvis en kunde kom inn til meg med lignende problem og ville fikse det selv hadde han/hun fått ny slange, oliven og olje umiddelbart, uten å tenke på om det er garanti/reklamasjon. Så lenge alt ser greit ut rundt - det ikke ser ut som området har fått en smell - hadde vi selvfølgelig tatt arbeidet også.
#199320910/08/201506:37
Vil nå bli overrasket om butikk ikke går med på dette, og VPG gir nå jevnt over superservice.
En slange er jo ikke noen stor kostnad, er vel mer kost om arbeidet skal tas på butikken, selv om det ikke tar veldig lang tid å bytte bremseslange og lufte når man har rutinen inne.
Per B.
[Re: perbl]
#199323710/08/201507:26
Vil nå bli overrasket om butikk ikke går med på dette, og VPG gir nå jevnt over superservice.
En slange er jo ikke noen stor kostnad, er vel mer kost om arbeidet skal tas på butikken, selv om det ikke tar veldig lang tid å bytte bremseslange og lufte når man har rutinen inne.
De må jo betale for arbeidet og da. Vet ikke hva den lsb tar for å gjøre sånt.
#199325610/08/201507:43
Ser helt klart ut som produksjonsfeil. Jeg ville hatt vansker med å sluke en forklaring om brukerfeil her. For å få til noe slikt må man ca. bruke hammer og kakke på skjøten mellom krymping og slange, og da hadde det vært merker etter det.
Har ingen tro på at VPG ville prøvd å skylde på brukerfeil her, det ville i så fall gjort meg så oppøst at jeg hadde kjørt ens ærend dit for å gi skjenn. puttet massevis av VPG-klistremerker på tjukksykkelen min, og lagt bilder ut på Instagram.
Husker godt en kompis som kjøpte ferdigknekte Tua-ski på Hank Sport, og beskylningene han fikk da han klaget, og ikke kom noen vei. Nå har jeg vært sinna i 20 år, på de. Huttetu. Ikke sunt.
Blir det vansker, så skal du få slange av meg, gitt at den er lang nok, men den er brukt, og du bør ha en ny en.
Redigert av ØysteinS; 10/08/201513:55.
#199500913/08/201509:23
Fikk byttet slange og de klarte å fikse remoten på Float X-en som har vært kranglete helt gratis. Strålende service som vanlig på VPG!
Kombinerte service-turen med en liten tur på Svarthaugen også, knall forhold i fegbøgda, var faktisk nesten knusktørt til tross for sporadisk nedbør i det siste.