Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

LocalBikeShop

Re: LocalBikeShop [Re: anonym5] #1993947 11/08/2015 09:47
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: pontiff
Sitat: Lurifax
Sist jeg var der så var det en av disse arrogante som var alene i butikken, etter 40 minutters venting, null interesse fra den ansatte - så var begeret fullt.

Tok du i det hele tatt kontakt med vedkommende, eller sto du bare midt på gulvet og ventet?

Det er vel betjeningen som skal ta kontakt uansett

Treig oppover, feig nedover.
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1993954 11/08/2015 09:53
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Om betjeningen hilser og spør om jeg trenger hjelp tar jeg som en selvfølge i 2015. Kommer jeg inn i en butikk hvor de ansatte er mer opptatt av hverandre -eller mobiltelefonen- finner jeg heller en annen butikk som setter pris på meg som kunde!

Thomas
Re: LocalBikeShop [Re: tparsli] #1993957 11/08/2015 09:57
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: tparsli
Om betjeningen hilser og spør om jeg trenger hjelp tar jeg som en selvfølge i 2015. Kommer jeg inn i en butikk hvor de ansatte er mer opptatt av hverandre -eller mobiltelefonen- finner jeg heller en annen butikk som setter pris på meg som kunde!

Det var et par store kjedebutikker som gikk glipp av et salg på 5000+ her tidligere i sommer av nettopp denne grunnen. Var først hos Expert i Dikeveien. Gikk 10 minutter og så på vaskemaskiner. Ingen tok kontakt. De var for opptatt med å prate om dagens lunsj med hverandre.

Gikk så til Elkjøp rett ved siden av. Samme opplevelse.

Dro så 200 meter lenger opp i gata til Skoussen og la igjen 5000 kroner der.

Re: LocalBikeShop [Re: anonym5] #1993958 11/08/2015 10:00
SondreSkj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Lurifax
Sist jeg var der så var det en av disse arrogante som var alene i butikken, etter 40 minutters venting, null interesse fra den ansatte - så var begeret fullt.

Tok du i det hele tatt kontakt med vedkommende, eller sto du bare midt på gulvet og ventet?

Etter 40 minutter skulle betjeningen UANSETT ha tatt kontakt/blikkkontakt/slått av en hyggelig prat eller lignende. Det er det samme om han gjemte seg vekk eller lå på gulvet.

Dette er jo ett minstekrav uansett hva man forhandler.

-Sondre Skjølsvik
Re: LocalBikeShop [Re: SondreSkj] #1993979 11/08/2015 10:25
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: SondreSkj
Etter 40 minutter skulle betjeningen UANSETT ha tatt kontakt/blikkkontakt/slått av en hyggelig prat eller lignende. Det er det samme om han gjemte seg vekk eller lå på gulvet.

Joda, jeg bare lurte hva man gjør i 40 minutter når betjeningen ikke ser deg.

Redigert av anonymous5; 11/08/2015 10:26.

Anonym5
Re: LocalBikeShop [Re: anonym5] #1993986 11/08/2015 10:30
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Kikker på sykler og stæsj...?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: LocalBikeShop [Re: RoyE] #1993989 11/08/2015 10:32
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: RoyE

I 5 minutter, kanskje. Trenger jeg hjelp hadde jeg sannsynlig tatt kontakt etter 2 minutter, hvis betjeningen ikke hadde vært opptatt med andre kunder.

Jeg ser at det sitter langt inne for mange å ta kontakt når man føler seg oversett, men det kan jo være verdt å prøve...

Redigert av anonymous5; 11/08/2015 10:42.

Anonym5
Re: LocalBikeShop [Re: anonym5] #1994001 11/08/2015 10:49
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: SondreSkj

Joda, jeg bare lurte hva man gjør i 40 minutter når betjeningen ikke ser deg.

NEI! I 2015 forventer jeg kun at betjeningen anerkjenner min tilstedeværelse med et nikk eller "hei". KUN det. Jeg er en voksen mann, har kontroll på eget liv og lider ikke av sosial angst. Trenger jeg hjelp til evt kjøp, så BER jeg om det. Fram til jeg gjør det, forventer jeg at betjeningen kun er der og driver med noe HELT annet.

Jeg får utslett av kunstig interesserte ansatte som henger over meg og tilsynelatende MÅ snakke, bedrive salg.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994012 11/08/2015 11:05
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Selv om jeg absolutt ikke behøver det, så forventer jeg å bli møtt med et smil og et hei når jeg kommer inn i butikken/avdelingen. De ansatte kan jo ikke vite om man skal svi av 10kr eller 70.000kr. Uansett det samme, da en kunde er en kunde.
Å bli spurt om jeg trenger hjelp når betjening er ledig er også fint, meeen det som er veldig irriterende er betjening som ikke gir seg når man har takket vennlig nei til hjelp.

Re: LocalBikeShop [Re: anonym5] #1994014 11/08/2015 11:13
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: RoyE

I 5 minutter, kanskje. Trenger jeg hjelp hadde jeg sannsynlig tatt kontakt etter 2 minutter, hvis betjeningen ikke hadde vært opptatt med andre kunder.

Jeg ser at det sitter langt inne for mange å ta kontakt når man føler seg oversett, men det kan jo være verdt å prøve...

Det er trøblete med butikkdrift. Noen forventer å bli møtt i døren og båret rundt i butikken på gullstol, andre vil kun ha et hei og foretrekker å så oppsøke de ansatte selv om det er noe, og du har de som helst vil gå totalt i fred og plukke det de selv finner for så å betale i stillhet uten ordveksling overhodet. Ikke lett!

Selv foretrekker jeg nok varianten med å bli hilst på og spurt om jeg vil ha hjelp med noe, og at de trekker seg unna og lar meg gå i fred om jeg takker nei. I eksempelet til trådstarter hadde jeg selv tatt kontakt etter en liten stund, men ja, jeg hadde vært "fiendtlig" innstilt.

Redigert av RoyE; 11/08/2015 11:13.

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994015 11/08/2015 11:13
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Det er helt klart forskjell på folk ja! Jeg personlig hater å komme inn i en butikk, hvor absolutt alle ansatte skal innom meg og spørre om jeg trenger hjelp. Jeg sa nei til de tre forrige kollegaene dine, jeg trenger nok ikke hjelp av deg heller. Det er mer enn nok at en skal spørre. Litt av problemet her er selvfølgelig at de andre ikke kan vite at jeg er blitt spurt fra før.Derfor er jeg av typen som liker å gå bort til en ansatt og selv spørre om jeg trenger noe.

Når det er sagt! Jeg hater like mye ansatte som står og skravler konstant med hverandre og/eller ikke gjør annet enn å titte på mobilen sin. Da er det bedre å se opptatt ut ved å spille kabal på kassa-pc'en om man ikke har bedre å gjøre ICON_TONGUE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: LocalBikeShop [Re: Knirkekne] #1994018 11/08/2015 11:16
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Knirkekne

NEI! I 2015 forventer jeg kun at betjeningen anerkjenner min tilstedeværelse med et nikk eller "hei". KUN det. Jeg er en voksen mann, har kontroll på eget liv og lider ikke av sosial angst. Trenger jeg hjelp til evt kjøp, så BER jeg om det. Fram til jeg gjør det, forventer jeg at betjeningen kun er der og driver med noe HELT annet.

Jeg får utslett av kunstig interesserte ansatte som henger over meg og tilsynelatende MÅ snakke, bedrive salg.

Jøss...

Thomas
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994027 11/08/2015 11:29
HNK Offline
Besatt
Besatt
Lurifax, du sier at den ansatte var alene i butikken.
Var det mange andre kunder i butikken som gjorde at han var opptatt, eller gikk han rundt å klødde seg i huet mens han tekstet kopmisene om helgens ligg?

At Sørensen i det hele tatt har kun en ansatt i butikken, er jo ikke bra nok i seg selv og strekker den ansatte ganske godt. Opplevde dette selv et par ganger i butikkjobb i studietiden, og det er fryktelig slitsomt når det er mye kunder i butikken.

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994069 11/08/2015 12:05
o-five Offline
Avhengig
Avhengig
Har dessverre også gjentatt dårlig erfaring med visse på Sørensen.

Man skulle tro det var fint for butikk/ansatte å prate om sykkellelaterte ting,
men opplever raskt å bli satt i bås som en "fisker" etter info for så å handle billig på nett. Tvertimot legger jeg igjen ganske mye penger på Oslos div sykkelsjapper...dog ikke lenger på Sørensen.
Det er uforståelig for meg at det går an å jobbe i sørvisnæring med konstant mannlig PMS!

Surfin' the turf
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994070 11/08/2015 12:06
d0ppler Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg må si meg enig med Knirkekne. Om jeg har behov for hjelp tar jeg kontakt med betjeningen eller trekker en kølapp.

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994077 11/08/2015 12:13
E
eirikbk Online
Ivrig
Ivrig
E
Hva med den evinnelige "trenger du hjelp"?
Hva med heller "kan jeg hjelpe deg med noe?", "noe spesielt du ser etter?", "er du jakt etter en [sett inn det du står og ser på]"?
Ulik tilnærming, stor opplevd forskjell å bli spurt på.

Re: LocalBikeShop [Re: Knirkekne] #1994083 11/08/2015 12:16
SondreSkj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Knirkekne

Jeg har jo heller ikke mye til overs for selgere som henger over meg når jeg hinter om at jeg vil gå alene å se litt. Det finnes en balansegang og den må selgeren finne hos hver enkelt kunde. Ikke alltid enkelt.

Men til syvende og sist så er det jo salg de lever av fiolin

Sitat: eirikbk
Hva med den evinnelige "trenger du hjelp"?
Hva med heller "kan jeg hjelpe deg med noe?", "noe spesielt du ser etter?", "er du jakt etter en [sett inn det du står og ser på]"?
Ulik tilnærming, stor opplevd forskjell å bli spurt på.

Veldig mange butikker har fokus på dette, men det er nok ikke alltid like lett å snu om på alle ansatte. Men jeg er helt enig, du får to vidt forskjellige svar med kunden ved å tenke på dette...

Redigert av SondreSkj; 11/08/2015 12:18.

-Sondre Skjølsvik
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994097 11/08/2015 12:34
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Heisan, tja, hvis noen her inne tror jeg er en person som ikke vet å gi meg til kjenne - vel det kan jeg avkrefte på det sterkeste. Jeg er langt fra sky, redd, ensom eller evneveik.

Utover dette gidder jeg nok ikke å skrive hele hendelsesforløpet. Men joda, han ble gjort oppmerksom på at jeg var der -og at jeg ønsket informasjon om sykkelen jeg kikket på.

Karen var ikke helt alene, det var ei dame der også som jobbet med litt pakking av varer, samt at hun ekspederte et par andre kunder.
Utover dette så var arrogansen helt påtagelig. Jeg spurte et par ganger, fikk beskjed om å vente. Det var tydeligvis noe på mobilen og ikke minst PC skjermen som var betydelig viktigere enn å ekspedere kunde.

Hører med til historien at jeg har opplevd meget god kundebehandling i samme butikk, men de har altså enkelte der som faktisk ikke har forstått en dritt.

Så får dere tro hva dere vil om meg og min person. Jeg er en tålmodig kar, hadde god tid, kikket litt ekstra på annet i mellomtiden, men jeg ga klart uttrykk for at jeg var der for å handle sykler - la det ikke være noen tvil om akkurat dette.

Det er en del her inne som kjenner "lurifax" og jeg tror de kan bekrefte at jeg ikke er spesielt stakkarslig av meg.

For min del så ble dette spikeren i kista for den butikken for min del. Blir bare pes når man er avhengig av å snakke med rett person. For de blir jaggu snurt når du spør etter vedkommende du snakket med sist også (og joda, det er de samme noldusene som da blir snurt -som ikke gidder å hjelpe deg)

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994099 11/08/2015 12:37
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg opplevde i min lokale Elkjøp å vente leeeeenge på hjelp ifbm kjøp av TV for noen år siden. Inntil jeg fant ut at jeg kan jo ringe butikken og be om info på de modellene jeg lette etter. Så da den hyggelige karen avsluttet samtalen vår på telefon med "Du kan jo bare komme innom butikken så skal jeg hjelpe deg" , og jeg svarte med at takk for hjelpen, men det var ingen her som kunne hjelpe meg, derfor ringte jeg...ble han litt paff ja ICON_WINK

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: LocalBikeShop [Re: Tommyv] #1994214 11/08/2015 17:31
?
åneidu Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
?
Sitat: Tommyv
Det er helt klart forskjell på folk ja! Jeg personlig hater å komme inn i en butikk, hvor absolutt alle ansatte skal innom meg og spørre om jeg trenger hjelp. Jeg sa nei til de tre forrige kollegaene dine, jeg trenger nok ikke hjelp av deg heller. Det er mer enn nok at en skal spørre. Litt av problemet her er selvfølgelig at de andre ikke kan vite at jeg er blitt spurt fra før.Derfor er jeg av typen som liker å gå bort til en ansatt og selv spørre om jeg trenger noe.

Når det er sagt! Jeg hater like mye ansatte som står og skravler konstant med hverandre og/eller ikke gjør annet enn å titte på mobilen sin. Da er det bedre å se opptatt ut ved å spille kabal på kassa-pc'en om man ikke har bedre å gjøre ICON_TONGUE

Jeg liker å bli lagt merke til når jeg komme inn i butikken. Og spurt om jeg trenger hjelp. Da kan jeg svare at jeg vil titte litt eller om jeg trenger hjelp. Normal butikkhøflighet. Forventer hverken mer eller mindre.
I dette tilfelle trengte jeg ikke hjelp i det hele tatt for annet enn å betale for varene jeg skulle ha.
Nå du da ikke blir lagt merke til engang synes jeg en en rar måte å behandle kunder på. Når man i tillegg spør om en annen ting jeg lurer på om de kan skaffe å blir henvendt surt til ebay for det er det billigste og kortest leveringstid.
På en annen side spør jeg om en merkevare og blir henvendt til ebay for å kjøpe en kopi fordi det er billigere.
Merkelig butikkførsel og er tatt opp med importør av aktuell vare.

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994215 11/08/2015 17:41
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Uavhengig av hva jeg liker er det større sjanse for at jeg kjøper noe om noen spør hva jeg leter etter.

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994230 11/08/2015 18:14
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
Sørensen Sykler: Man annonserer ikke gedigent lagersalg og tar fullpris i kassa.

Re: LocalBikeShop [Re: Velte_Petter] #1994233 11/08/2015 18:22
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Willmann
Sørensen Sykler: Man annonserer ikke gedigent lagersalg og tar fullpris i kassa.

Her må du gjerne utdype?

(Jeg har allerede reagert på priseksemplene på nettsiden, som jeg synes er helt ordinære høstpriser, ikke lagersalgpriser.)

Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #1994256 11/08/2015 19:29
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
Angivelig så var enkelte varer priset med allerede nedsatt pris. Men jeg vet da hva de har kostet før salget så det blir for dumt når det er samme prislapp.

Forøvrig mye folk og lange køer. Stor avdeling med vanlig sportstøy, jevnt over mye hyllevare du finner ellers. Et parti med Lake MXZ303 vintersko var på 40%. Det var ikke priset, så fikk da opplyst at fullpris var 2490,- Rafastativene var rimelig utrenska, mye small og xs.

Re: LocalBikeShop [Re: Velte_Petter] #1994260 11/08/2015 19:37
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Angivelig så var enkelte varer priset med allerede nedsatt pris. Men jeg vet da hva de har kostet før salget så det blir for dumt når det er samme prislapp.

Forøvrig mye folk og lange køer. Stor avdeling med vanlig sportstøy, jevnt over mye hyllevare du finner ellers. Et parti med Lake MXZ303 vintersko var på 40%. Det var ikke priset, så fikk da opplyst at fullpris var 2490,- Rafastativene var rimelig utrenska, mye small og xs.

Kort oppsummert: en vits.

Re: LocalBikeShop [Re: anonym22] #1994317 11/08/2015 22:01
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous22

Kort oppsummert: en vits.

Ikke helt enig, selv om jeg ble noe skuffet
Mye dyre sko som var nedsatt 30-40% (reell nedprising)
Kjøpte meg en rulle til finn.no pris. Av klær var det tynt med størrelser. Det var noen gode kjøp (som I høstpriser) blant syklene. En hel haug med feminine lykter, både 950 lumen (tror det var 1000) og modellen over. Vet ikke hva opprinnelig pris på disse var.

- Stefan
Re: LocalBikeShop [Re: åneidu] #2003252 30/08/2015 12:54
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg skal ha meg ny racer i løpet av høsten/vinteren. Budsjett 5000 ICON_WINK Har ringt og sendt mailer til en del butikker (både store kjente og mindre butikker) over det ganske land hvor jeg har spurt om pris/tilgjengelighet/pristilbud på spesifikke modeller, 2015- og 2016 modeller.

I tillegg har jeg vært innom et par lokale butikker.

- I underkant av 60% av de jeg har kontaktet har besvart mail og kommet med tilbud. Det ene svaret jeg fikk fra ene butikken var at de ikke hadde noen 2015-modeller igjen, that's it. Enda jeg ba spesifikt om tilbud på kommende 2016-modell hvis de ikke hadde 2015-modeller igjen ICON_WINK

- Den lokale butikken jeg var innom (som jeg har et godt inntrykk av, og har brukt det siste året ca) gav meg etter ei drøy uke tilbud på en helt annen modell enn den jeg ba om tilbud på. Har ikke hørt mer fra de etter dette.

Syns det er rart at så få svarer på henvendelse (gjelder både de store kjente og de mindre butikkene), eller gir en såpass tynn tilbakemelding.
Får de så ekstremt mange henvendelser at de ikke "gidder" eller har tid til å svare alle? Går butikken så bra at om de taper et potensielt salg så gjør det ingenting? Er det så få henvendelser/prisforespørsler som ender i salg at de ikke tar seg bryet med å svare?

Ble litt overrasket, hadde forventet å i det minste få en respons på mer eller mindre alle henvendelsene.
Jeg syns i hvert fall det blir litt rart å klage på at "alle" handler på diverse nettbutikker om de ikke engang gidder besvare henvendelser fra potensielle kunder.

Skal dog sies at noen av de jeg har kontaktet har kommet med kjapp og bra respons ICON_SMILE
Den beste fikk jeg vel samme kveld i 22-23 tida av en forholdsvis kjent butikk i Brummundal, dette selv om jeg aldri har vært innom der, kjører kun forbi på vei mellom nordvestlandet og Telemark, dette sa jeg tydelig i mailen jeg sendte óg. Har bestemt meg for å stikke innom en tur neste gang jeg kjører forbi, i hovedsak pga kjapp og fin tilbakemelding. Mulig de har skaffet seg en ny kunde.

Re: LocalBikeShop [Re: Skoje] #2003259 30/08/2015 13:21
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Skoje

Syns det er rart at så få svarer på henvendelse (gjelder både de store kjente og de mindre butikkene), eller gir en såpass tynn tilbakemelding.
Får de så ekstremt mange henvendelser at de ikke "gidder" eller har tid til å svare alle? Går butikken så bra at om de taper et potensielt salg så gjør det ingenting? Er det så få henvendelser/prisforespørsler som ender i salg at de ikke tar seg bryet med å svare?

Tja, eller så er det rett og slett veldig mange av de som driver butikk som ikke nødvendigvis er spesielt egnet til å drive butikk, iallfall ikke butikk i dagens konkurransemarked.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support