|
|
LocalBikeShop
|
LocalBikeShop
08/08/2015 13:15
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Trodde aldri jeg skulle lage en slik tråd men har igrunn sett meg litt lei av den generelt dårlige servicen rundt omkring. En ting er å være "kompis" med innehaver eller ansatte, men når den generelle service er såpass elendig og under minimum av hva man forventer at man går å er forbanna over at man i det hele tatt la igjen penger i butikken resten av dagen.
Jobber selv i servicebransjen med salg og har voks opp med foreldre som har drevet butikk i alle år. Når man går rundt i butikken uten å bli enset, plukker med seg et par ting og går til kassen. Personen som ekspederer deg enser deg fortsatt ikke, piper inn varene og mumler summen, fortsatt uten å ha sett på deg eller spurt om det var noe annet de kunne hjelpe meg med. Det er på virkelig under pari. Nå drar jeg kun konklusjon over fagbutikkene generelt i Oslo. Opplevelsen er omtrent den samme uansett hvilken butikk man går inn i. Er det virkelig så kult å jobbe i en sport/ sykkelforretning at det å utøve service er det absolutt siste man kan gjøre som ansatt? Hadde jeg vært innehaver hadde jeg gjort alt for at mine ansatte skulle yte service og generere salg. Hvis ikke så er man overflødig og en ren utgift. Jeg har alltid vært tilhenger å støtte sine lokale fagbedrifter men sorry as. Nok er nok. Aldri har dere noe på lager. Ikke klarer dere å samle dere for å styrke deres egne innkjøpsavtaler for å hamle opp med konkurransen fra kjeder og nettbasert handel, ikke klarer dere service(overhode), ikke vet dere hva den grønne testen på telefonen er til og Gud forby om dere måtte logge dere inn å lese epost. Velkommen til 2015. Bikeshop.no, dere får herved mine penger og ja, jeg kjører heller tur, retur Oslo-Horten for å få det jeg skal ha og få service til "rett" pris enn å forsure dagen min med hipstere/ beinharde utøvere uten serviceinnstilling som synes det er så forbanna kult å jobbe i sykkelforretning.
Dagens utblåsning. Kjør debatt
|
|
|
Re: LocalBikeShop
[Re: åneidu]
08/08/2015 13:27
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Du burde kansje ikke ha for store forhåpninger til kidsa på BS. Tramper du asfalt er det kansje litt lettere å få hjelp. Sørg for å selv vite hva du skal ha. 
|
|
|
08/08/2015 13:51
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Vet stort sett hva jeg skal ha men forventer fortsatt en viss service. Den har jeg mottatt de gangene jeg har fysisk vært på bikeshop. Det faktum av at de i 99% av tilfellene har det man trenger på lager hjelper jo på. Som nevnt er jeg for LBS. Som all annen smånæring synes jeg viktige å ta vare på. Men ikke for en hver pris. De er nødt for å gå litt i seg selv og gjøre endringer før kjedemonsterene spiser hele markedet alene. Det gjelder forsåvidt ikke bare den bransjen men begynner å bli synonymt med alle serviceyrker.
Driver som nevnt med salg selv bare på et annet plan og for en stor verdensomspennende bedrift som er en av de største i sitt fagfelt. Hadde jeg hatt en slik holdning på jobb hadde jeg rimelig fort vært ansatt på det lokale NAV kontoret. Utrn sammenligning så er fortsatt et salg, salg. Hvorvidt det er gjort med skjorte og slips i et møterom eller på gulvet hos din LBS. Alt salg er viktig salg og når kunden er fornøyd med kjøpet kommer han garantert igjen. Slag handler i bunn og grunn om følelser. Hvordan du føler deg etter å ha handlet i en butikk avgjør om du kommer tilbake eller ikke. Og det er selvfølgelig sånn at enhver butikk er avhengig av tilbakevendende kunder.
|
|
|
[Re: JoachimV]
08/08/2015 16:07
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Du burde kansje ikke ha for store forhåpninger til kidsa på BS. Tramper du asfalt er det kansje litt lettere å få hjelp. Sørg for å selv vite hva du skal ha. Ser ut til at de har god peil når det gjelder landeveissykler og alt relatert til det og når du først skal ha hjelp så får du også god service. Men alt tar så sinnsykt lang tid. Det hjelper ikke med 2 betalingsterminaler når de aller fleste som skal ha hjelp skal ha ting som ikke ligger ute i butikken og de skal ha hjelp til andre ting også. Jeg handler som regel verktøy eller ting til stisykkel, så jeg vet på forhånd hva jeg skal ha. Men når det tar en halvtime eller noen ganger lenger før det er min tur, ja da frister det ikke så mye å stikke innom Bikeshop. Selv folk som bare skal betale for ting de har plukket ut i butikken kan ende opp med å vente en stund. Hadde XXL hatt samme utvalget, ja, da hadde jeg heller tatt turen dit.
|
|
|
08/08/2015 16:58
|
Velte_Petter
Entusiast
|
Entusiast
Hvor i ALL verden har du vært? 
|
|
|
[Re: Kamao]
08/08/2015 17:13
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Du burde kansje ikke ha for store forhåpninger til kidsa på BS. Tramper du asfalt er det kansje litt lettere å få hjelp. Sørg for å selv vite hva du skal ha. Ser ut til at de har god peil når det gjelder landeveissykler og alt relatert til det og når du først skal ha hjelp så får du også god service. Men alt tar så sinnsykt lang tid. Det hjelper ikke med 2 betalingsterminaler når de aller fleste som skal ha hjelp skal ha ting som ikke ligger ute i butikken og de skal ha hjelp til andre ting også. Jeg handler som regel verktøy eller ting til stisykkel, så jeg vet på forhånd hva jeg skal ha. Men når det tar en halvtime eller noen ganger lenger før det er min tur, ja da frister det ikke så mye å stikke innom Bikeshop. Selv folk som bare skal betale for ting de har plukket ut i butikken kan ende opp med å vente en stund. Hadde XXL hatt samme utvalget, ja, da hadde jeg heller tatt turen dit. En butikk som bikeshop hadde nok vært tjent med å ha en person fast i kassa. Men jeg har igrunn aldri opplevd å vente så veldig lenge. Har riktignok kun vært der fysisk et par ganger. Funker ganske greit å bestille å få tilsendt i posten også når man vet hva man skal ha.
|
|
|
[Re: Velte_Petter]
08/08/2015 17:22
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hvor i ALL verden har du vært? Hehe. I dag har jeg vært innom en smått opphypet sjappe på helsfyr. Fin butikk, greit utvalg men enkelte av betjeningen kan, og burde bare ikke håndtere håndtere betalende kunder. Men over den ganske lest tror jeg de fleste sjapper kunne trengt seg et kurs i salg og slagsteknikk. Må da være gøy å selge mest mulig istede for å drikke kaffe å drive dank. Men som sagt så er dette mitt generelle inntrykk av LBS. Et par skiller seg ut i mengden men mangel på serviceinnstilling og håndtering av innkjøp blir nok LBS sin bane i lengre løp. Synd fordi jeg er veldig glad LBS og muligheter til å sparre med kompetente mennesker og ikke 16 åringer på Xxl og gsport. Kompetansen er der fortsatt men få vil dele med andre enn ridebuddys og servicen er som sagt under pari.
|
|
|
08/08/2015 17:48
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Du burde kansje ikke ha for store forhåpninger til kidsa på BS. Tramper du asfalt er det kansje litt lettere å få hjelp. Sørg for å selv vite hva du skal ha. Ser ut til at de har god peil når det gjelder landeveissykler og alt relatert til det og når du først skal ha hjelp så får du også god service. Men alt tar så sinnsykt lang tid. Det hjelper ikke med 2 betalingsterminaler når de aller fleste som skal ha hjelp skal ha ting som ikke ligger ute i butikken og de skal ha hjelp til andre ting også. Jeg handler som regel verktøy eller ting til stisykkel, så jeg vet på forhånd hva jeg skal ha. Men når det tar en halvtime eller noen ganger lenger før det er min tur, ja da frister det ikke så mye å stikke innom Bikeshop. Selv folk som bare skal betale for ting de har plukket ut i butikken kan ende opp med å vente en stund. Hadde XXL hatt samme utvalget, ja, da hadde jeg heller tatt turen dit. En butikk som bikeshop hadde nok vært tjent med å ha en person fast i kassa. Men jeg har igrunn aldri opplevd å vente så veldig lenge. Har riktignok kun vært der fysisk et par ganger. Funker ganske greit å bestille å få tilsendt i posten også når man vet hva man skal ha. Det er egentlig det som er meningen tror jeg, at den ene kassa er til kunder som skal betale, men det ender opp med at begge som står der hjelper kundene, noe som er en del av jobben deres, men det ender opp med at det blir endel venting. Ikke kan man spørre lagerarbeiderne om de kan hente noe for deg, noe som ikke tar lange tiden. Man får beskjed om å trekke kølapp. Det er mye som kan forbedres, men som sagt, man får god service og prisene er helt ypperlige. Det er bare det lille som mangler for at det skal bli perfekt 
|
|
|
08/08/2015 18:10
|
Velte_Petter
Entusiast
|
Entusiast
Hvor i ALL verden har du vært? Hehe. I dag har jeg vært innom en smått opphypet sjappe på helsfyr. Fin butikk, greit utvalg men enkelte av betjeningen kan, og burde bare ikke håndtere håndtere betalende kunder. . Inntrykket mitt er motsatt egentlig. Ignorant betjening med mye gjennomtrekk i kjedebutikkene. Dedikerte folk i spesialbutikkene. Både Sørensen og Sportslageret har folk som slår av en prat, og ikke nødvendigvis kun med henblikk på salg. Utvider du til andre dedikerte på annet enn kun sykkel har du Milsukern og Bull. Travle butikker til tider, men alltid bra service.
|
|
|
08/08/2015 18:20
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dessverre er jeg stort sett enig med TS, men her i Trondheim er vi så heldige å ha fått Sport Support som i det minste matcher prisene til bikeshop og har et meget godt lager av shimano deler. De har også peiling og tar telefonen.
Jeg kjenner ikke alle sider av norsk sykkelbransje, men kan ikke forstå annet enn at deler.no må være en stor ulykke for bransjen og jeg skjønner bare ikke hvordan de kan operere med de prisene de har. Jeg håper flere butikker finner veier rundt deler.no.
|
|
|
[Re: Velte_Petter]
08/08/2015 18:43
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hvor i ALL verden har du vært? Hehe. I dag har jeg vært innom en smått opphypet sjappe på helsfyr. Fin butikk, greit utvalg men enkelte av betjeningen kan, og burde bare ikke håndtere håndtere betalende kunder. . Inntrykket mitt er motsatt egentlig. Ignorant betjening med mye gjennomtrekk i kjedebutikkene. Dedikerte folk i spesialbutikkene. Både Sørensen og Sportslageret har folk som slår av en prat, og ikke nødvendigvis kun med henblikk på salg. Utvider du til andre dedikerte på annet enn kun sykkel har du Milsukern og Bull. Travle butikker til tider, men alltid bra service. Mitt inntrykk av Sørensen feks er blandet. Noen av betjeningen der er hyggelige og hjelpsomme. Mens andre ikke. Motsetningene er mildt sagt stoooore. Det som frustrerer er er at majoriteten er slik og de igjen klager over hvor vanskelig det er å drive spesialistforretning i Norge. Tråden ble et utløp av frustrasjon over en nisjebransje som ikke klarer å justere seg etter et marked i forandring. Sportsalgeret et fullt av flinke folk med en passion for hva de driver med. De har spesialisert seg på flere sportsgrener. Sjelden jeg er innom der for jeg vet stort sett hva jeg skal ha så orker ikke å stå i lang lang kø og det er tidvis kronglete med parkering.
|
|
|
[Re: erikskon]
08/08/2015 18:50
|
åneidu
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Dessverre er jeg stort sett enig med TS, men her i Trondheim er vi så heldige å ha fått Sport Support som i det minste matcher prisene til bikeshop og har et meget godt lager av shimano deler. De har også peiling og tar telefonen.
Jeg kjenner ikke alle sider av norsk sykkelbransje, men kan ikke forstå annet enn at deler.no må være en stor ulykke for bransjen og jeg skjønner bare ikke hvordan de kan operere med de prisene de har. Jeg håper flere butikker finner veier rundt deler.no. Deler.no er i mine øyne en grossist. Grossister er noe man på sikt vil til livs og det i mange bransjer. De gjør ting litt enklere i form av å få tak i varer men de er fordyrende og det blir utdelt rabatter i forhold til hvor mye du handler. I stor favør til de større aktørene som igjen gjør at det blir grovt urettferdig for de mindre. Problemet til de mindre innkjøperene er at de alle ser på hverandre som konkurrenter isteden for å stå sammen å presse prisene sine ned slik som kjedene klarer.
|
|
|
08/08/2015 18:54
|
Rumath
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har alltid fått super service hos Bikeshop. I dag kom en ansatt inn på fridagen sin for å ta en bikefit på meg, hadde jeg ikke forventet. God service og gode priser. Nå er BS min lbs, så det er ikke mye bry å dra dit heller. 
|
|
|
09/08/2015 07:54
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Velkommen til 2015.
Dagens utblåsning. Kjør debatt
Velkommen til Norge 2015 - et land der veldig ofte service er et ukjent ord. Eksempel fra en kafe i sommer, Jonas B Gundersen: Kona og jeg har satt oss på et bord noen tidligere gjester akkurat har gått ifra. En servitør ser vi setter oss ned der, men det går noen minutter før jeg går inn og ber det komme ut noen for å rydde bordet som er fullt fra forrige gjester. Kommer ei ung jente for å rydde, hun er uheldig med et glass, som knuser og det spruter glass utover bordet, over meg og en del ned på bakken. Hva skjer så fra servitøren? Tror hun fikk stavet et lite "oj" før hun går inn med hendene fylle og kommer ut igjen for å rydde glass. Men hun sier ikke noe mer. IKKE noe unnskyld/beklager/går det bra etc. Kommer også en gutt ut for å koste (litt) på bakken. Men langt ifra nok. Et barn eller barbeinte folk/dyre hadde skadet seg på alt det som lå igjen. I mitt hode hadde jeg forventet noe annet... Litt ydmykhet og en unnskyldning etc. Tenkt om dette hadde skjedd i USA. Hadde spist gratis på den restauranten i 100 år og sjefen hadde vel bedt på sine knær om at vi ikke hadde saksøkt dem. Ikke at det hadde vært ønskelig oppførsel dog, men en mellomting 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
09/08/2015 11:07
|
Lid
Veteran
|
Veteran
Service er kjempeviktig. I butikken der jeg jobber, kommer ikke kunden inn døra før vedkommende blir spurt om de trenger hjelp. Noe av de mest enestående innen kundeservice var det en svenske som stod for. Jeg og kona skulle ha ny støvsuger. Og en hyggelig svenske kom bort og guidet oss gjennom jungelen av støvsugere. Han hadde jobbet på Mihle hjemme i Sverige og var veldig kunnskapsrik og flink. Etter å snakket med han i nesten en halvtime så spurte jeg om han faktisk jobbet på Expert da han ikke hadde riktig uniform på seg. Neida han jobbet på Megaflis han, men synes det var hyggelig å hjelpe oss da det så ut som vi ikke visste helt hva vi skulle kjøpe. Sånt tar jeg av meg hatten for.
|
|
|
[Re: Lid]
09/08/2015 11:51
|
Velte_Petter
Entusiast
|
Entusiast
Service er kjempeviktig. I butikken der jeg jobber, kommer ikke kunden inn døra før vedkommende blir spurt om de trenger hjelp. Noe av de mest enestående innen kundeservice var det en svenske som stod for. Jeg og kona skulle ha ny støvsuger. Og en hyggelig svenske kom bort og guidet oss gjennom jungelen av støvsugere. Han hadde jobbet på Mihle hjemme i Sverige og var veldig kunnskapsrik og flink. Etter å snakket med han i nesten en halvtime så spurte jeg om han faktisk jobbet på Expert da han ikke hadde riktig uniform på seg. Neida han jobbet på Megaflis han, men synes det var hyggelig å hjelpe oss da det så ut som vi ikke visste helt hva vi skulle kjøpe. Sånt tar jeg av meg hatten for. Det er forskjell på god service og mentalt illebefinnende. Selv i Sverige. Når det gjelder å gå løs på folk før de rekker å komme inn døra tror jeg det er en dårlig strategi. En del old school butikker med sviktende besøk har det med å drive slik. Ender opp med å gi de stakkarene som våger seg inn lettere forfølgelsesvanvidd. Til trådstarter, hvis du bor i Oslo, trenger da vitterlig ikke bil til noen av sjappene der?
|
|
|
09/08/2015 13:32
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Du burde kansje ikke ha for store forhåpninger til kidsa på BS. Tramper du asfalt er det kansje litt lettere å få hjelp. Sørg for å selv vite hva du skal ha. Ser ut til at de har god peil når det gjelder landeveissykler og alt relatert til det og når du først skal ha hjelp så får du også god service. Men alt tar så sinnsykt lang tid. Det hjelper ikke med 2 betalingsterminaler når de aller fleste som skal ha hjelp skal ha ting som ikke ligger ute i butikken og de skal ha hjelp til andre ting også. Jeg handler som regel verktøy eller ting til stisykkel, så jeg vet på forhånd hva jeg skal ha. Men når det tar en halvtime eller noen ganger lenger før det er min tur, ja da frister det ikke så mye å stikke innom Bikeshop. Selv folk som bare skal betale for ting de har plukket ut i butikken kan ende opp med å vente en stund. Hadde XXL hatt samme utvalget, ja, da hadde jeg heller tatt turen dit. En butikk som bikeshop hadde nok vært tjent med å ha en person fast i kassa. Men jeg har igrunn aldri opplevd å vente så veldig lenge. Har riktignok kun vært der fysisk et par ganger. Funker ganske greit å bestille å få tilsendt i posten også når man vet hva man skal ha. Det er egentlig det som er meningen tror jeg, at den ene kassa er til kunder som skal betale, men det ender opp med at begge som står der hjelper kundene, noe som er en del av jobben deres, men det ender opp med at det blir endel venting. Ikke kan man spørre lagerarbeiderne om de kan hente noe for deg, noe som ikke tar lange tiden. Man får beskjed om å trekke kølapp. Det er mye som kan forbedres, men som sagt, man får god service og prisene er helt ypperlige. Det er bare det lille som mangler for at det skal bli perfekt Greit oppsummert. Ble ganske overrasket når jeg kom inn i nye lokaler. Ingen andre nye løsninger enn at de har fått to kasser klint oppi hverandre i en svær utrivelig hall. Samme gamle trege nettbrett, funker som iPad1 på Edge. Hva med en egen løsning for folk som bare skal hente, prøve osv.? Virker som de selger så mye på nett de bare kan gi faen, føles som du kommer inn i ett lagerlokale eller bilverksted og forstyrrer de som arbeider der. Forrige uke bestilte jeg for første gang noe for sending, endte opp med at en kompis måtte hente på dag 4, han sto vel der en time. Aldri mer.
|
|
|
09/08/2015 16:54
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Etter å ha handlet mange ganger og lagt igjen en del penger hos bikeshop.no, så hadde jeg litt forventninger da jeg skulle fysisk innom hos de for et par uker siden. Det ble liksom "en greie" i løpet av ferien. Gledet meg faktisk til å få se på det forskjellige, fra verktøy til komponenter, ta i og kanskje prøve klesplagg. Hadde en ganske lang liste med ting jeg skulle ha. Stilte opp ganske tett etter åpningstid på en hverdag, og hadde ingen anelse om hvor skuffet jeg skulle bli. Altfor mye folk og/eller altfor få personale. Knapt priser noe sted, utvalget i butikken var elendig, slik at en må få hentet ting fra lageret. Jeg konkluderte med at de er en nettbutikk, og at de like gjerne kunne spart seg hele butikken for min del, så jeg skjønte at jeg bare måtte gå hjem og bestille fra nett heller. Endte med å gå derfra med noe småplukk, og noe av det jeg tok med til kassen var selvfølgelig også solgt via nettet, men ikke plukket, så det fikk jeg ikke kjøpe.
Jeg hadde vært en mer fornøyd kunde om de kun hadde nettbutikken. Kanskje de til og med kunne hatt enda lavere priser.
PS: Jeg har tidligere skrytt av bikeshop i flere tråder her inne.
|
|
|
[Re: grr]
09/08/2015 17:18
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Etter å ha handlet mange ganger og lagt igjen en del penger hos bikeshop.no, så hadde jeg litt forventninger da jeg skulle fysisk innom hos de for et par uker siden. Det ble liksom "en greie" i løpet av ferien. Gledet meg faktisk til å få se på det forskjellige, fra verktøy til komponenter, ta i og kanskje prøve klesplagg. Hadde en ganske lang liste med ting jeg skulle ha. Stilte opp ganske tett etter åpningstid på en hverdag, og hadde ingen anelse om hvor skuffet jeg skulle bli. Altfor mye folk og/eller altfor få personale. Knapt priser noe sted, utvalget i butikken var elendig, slik at en må få hentet ting fra lageret. Jeg konkluderte med at de er en nettbutikk, og at de like gjerne kunne spart seg hele butikken for min del, så jeg skjønte at jeg bare måtte gå hjem og bestille fra nett heller. Endte med å gå derfra med noe småplukk, og noe av det jeg tok med til kassen var selvfølgelig også solgt via nettet, men ikke plukket, så det fikk jeg ikke kjøpe.
Jeg hadde vært en mer fornøyd kunde om de kun hadde nettbutikken. Kanskje de til og med kunne hatt enda lavere priser.
PS: Jeg har tidligere skrytt av bikeshop i flere tråder her inne. Synd at du ble skuffet, men jeg hadde ærlighet talt ikke forventet noe annet. Med de lave prisene bs holder og utvalget forstår jeg godt at de må rendyrke konseptet sitt. Om enn dårlig så antar jeg at de som bor overkommelig nærme butikken setter pris på muligheten til å dra innom en fysisk butikk. Her mener jeg altså at du nok hadde litt urealistiske forventninger.
|
|
|
09/08/2015 18:15
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Urealistiske forventninger er det vel ikke. Bikeshop sier på sine nettsider at de har en fysisk butikk, og da bør man forvente såpass at det er en butikk, og ikke et lager som ser ut som en butikk.
Lokalet ser ut som et hvilket som helst sportsbutikk. De har prøverom, de har tøy som kunder kan ta på, prøve osv. Skal de satse på å ha en butikk så bør de også ha nok personale til å ta seg av kundene som stikker innom. Stikker jeg innom XXL eller Sport 1 og spør om en vare som jeg ikke finner, ja, da får jeg hjelp til å finne varen jeg er på utkikk etter uten å måtte trekke kølapp. Derfor syns jeg at f.eks lagerarbeiderne bør kunne vise litt mer servicevilje framfor å sende oss til kassa for å trekke kølapp slik at de 2-3 som står i kassa skal hjelpe meg med noe de lagerarbeiderne kunne hjulpet meg med. Jeg har vært innom der ofte, og jeg ser ganske mange lagerarbeidere som går rundt i butikken og plukker småvarer til diverse ordre. Det tar ikke lange tiden å hente en liten del fra lageret. Men for all del, det kan jo hende at de har fått beskjed fra lederen at de skal plukke og ikke noe annet.
Syns egentlig at de ikke har blitt noe bedre etter at de fikk større lokaler. Eneste er at de har begynt å ta inn flere vareslag som er interessante.
Redigert av Kamao; 09/08/2015 18:16.
|
|
|
09/08/2015 19:01
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Når de sier de har en fysisk butikk så er det IKKE urealistisk å forvente at det står en pris på de aller fleste produkter, at det er litt utvalg i klær (tror knapt det var et eneste likt plagg i to størrelser i hele butikken) og lignende. Det er et klart krav i markedsføringsloven at varer skal være merket med pris som lett kan sees av forbruker.
Jeg skjønte heller ikke helt konseptet med at selve butikken var en del av lageret, slik at varer der kunne være solgt allerede når en kom til kassen - i utgangspunket helt uproblematisk, men utvalget i butikken var ikke i nærheten av det de faktisk har på lager, og butikken er jo bare en liten del av lageret. De kunne vel like gjerne enten hatt hele eller ingenting av lageret som butikk.
|
|
|
09/08/2015 20:15
|
HNK
Besatt
|
Besatt
.....og kanskje at butikken er litt ryddig og systematisk/tematisk arrangert?
Syns bikeshops fysiske butikk er helt OK, men ikke noe mer enn det. Verste er, som det sies over, at du ikke får beskjed om at varen du plukket selv og stod et kvarter i kø for å betale ikke faktisk er tilsalgs fordi noen har reservert den før deg på internettet.
|
|
|
10/08/2015 06:34
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Urealistiske forventninger er det vel ikke. Bikeshop sier på sine nettsider at de har en fysisk butikk, og da bør man forvente såpass at det er en butikk, og ikke et lager som ser ut som en butikk.
Jeg skjønner ikke hva folk klager over når de klager på selve butikk lokalet. Herregud, er da mye finere nå enn før! Var innom der forrige uke selv og handlet mer ann planlagt siden jeg kunne gå å kikke og plukke på ting. Det jeg fikk "sjokk" av var 45 min ventetid når jeg hadde trukket kølapp... Og måtte bruke telefonen for å finne priser på varer som stod i butikken ofte. Og så synes jeg det er litt rart at de bruker butikken som lager. At det må plukkes fra hyllene innimellom er sikkert greit, men jeg opplevde selv å plukke et produkt jeg ville kjøpe, men fikk IKKE kjøpe det når jeg kom til kassa. Jeg kommer trolig ikke til å bestille småvarer fra BS igjen der det står at det er meget få antall på lager. Sannsynligheten for at det er i en annens kunde hender, ligger slengt i feil hylle etc gjør at jo at det lett vil ta lenger tid med forsendelse.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: erikskon]
10/08/2015 07:31
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg kjenner ikke alle sider av norsk sykkelbransje, men kan ikke forstå annet enn at deler.no må være en stor ulykke for bransjen og jeg skjønner bare ikke hvordan de kan operere med de prisene de har. Jeg håper flere butikker finner veier rundt deler.no. +1. Jeg prøver å gjøre alt kjøp jeg kan via dem når jeg er her i byen. Beste eksempelet på kundeservice var da jeg ringte dem og lurte på mekkeforkle da jeg skulle stå på et mekkestand dagen etter, noe de ikke fant i farta. Utpå kvelden fikk jeg en telefon om jeg fortsatt behøvde forkle, da de hadde funnet noe etter stengetid. Jeg ble spurt om adresse, og han ene kjørte innom leiligheten min på tur hjem etter arbeid og leverte det til meg. Ellers strålende service og interessant sykkelprat hver gang jeg er innom dem. Nå servicenivået er så høyt, og samtidig matcher prisene til de rene nettbutikkene, er det all grunn til å både framsnakke og handle mest mulig der. Ellers har man jo andre butikker som VPG også. De matcher ikke Bikeshop på priser, men den fysiske butikken og servicen er knall når jeg er i Oppdal. Smæsja krankdrev i ferien og ting satt så hardt at jeg ikke fikk løsnet krankbolten med multiverktøyet jeg hadde med meg. Kommer inn i butikken, to stykker ser meg og hilser, og spør om jeg trenger noe hjelp. Fikk hjelp umiddelbart av Terje Nylende på verkstedet, de hadde både nytt drev og kjedefører på lager. Null problem med å få dem til å montere kjedeføreren for meg i samme slengen, og jeg kunne dra på tur igjen samme dag.
Per B.
|
|
|
[Re: hbakken]
10/08/2015 15:06
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Jeg skjønner ikke hva folk klager over når de klager på selve butikk lokalet. Herregud, er da mye finere nå enn før! Var innom der forrige uke selv og handlet mer ann planlagt siden jeg kunne gå å kikke og plukke på ting. Det jeg fikk "sjokk" av var 45 min ventetid når jeg hadde trukket kølapp... Og måtte bruke telefonen for å finne priser på varer som stod i butikken ofte. Og så synes jeg det er litt rart at de bruker butikken som lager. At det må plukkes fra hyllene innimellom er sikkert greit, men jeg opplevde selv å plukke et produkt jeg ville kjøpe, men fikk IKKE kjøpe det når jeg kom til kassa. Jeg kommer trolig ikke til å bestille småvarer fra BS igjen der det står at det er meget få antall på lager. Sannsynligheten for at det er i en annens kunde hender, ligger slengt i feil hylle etc gjør at jo at det lett vil ta lenger tid med forsendelse. Jeg klager ikke på hvordan det ser ut. Jeg syns lokalene er fine jeg og en veldig stor forbedring fra det gamle lageret/butikken. Det jeg prøvde å si var at BS sier de også har en fysisk butikk, og da bør man ha noen forventninger til at det faktisk er en ordentlig butikk der man kan få litt hjelp og ikke bruke så mye tid på å betale for en liten ting. Dette svaret var til han andre som mente at enkelte har urealistiske forventninger til butikken. Jeg har selv opplevd det som andre her har opplevd, at jeg har funnet ting jeg vil kjøpe men som jeg ikke fikk kjøpe fordi det var allerede solgt over nett. Dessuten drar jeg aldri til BS uten å vite hva jeg skal ha og hva det koster.
|
|
|
10/08/2015 17:32
|
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Noen tips til å handle på bikeshop:
- Vit hva du skal ha - Bestill på nett på forhånd - Vær 5 minutter før åpning, skaff deg kølapp så raskt som mulig. - Hent ut varene, prøv sko/klær i butikken
Følger du disse rådene, så funker bikeshop veldig bra. Ofte billigere enn utenlandske nettbutikker på en rekke varer, eller litt dyrerer slik at det ikke er verdt å handle fra wiggle.com/crc osv.
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
10/08/2015 19:02
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Uansett, markedsføringsloven pålegger alle butikker med salg direkte til forbruker å ha lett synlig prismerking, allerede på det simpleste av det simpleste så går de på en smell. Det er ikke bare et ønske fra en enkelt forbruker, det er et lovkrav som de bryter.
Unødvendig å måtte gå der på dårlig mobildekning og sjekke priser på alt selv.
§ 10.Prismerking mv.
Den som i næringsvirksomhet selger varer, tjenester eller andre ytelser til forbrukere, skal så langt det er praktisk mulig informere om prisene, slik at de lett kan ses av kundene.
|
|
|
11/08/2015 06:08
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Jeg klager ikke på hvordan det ser ut. Jeg syns lokalene er fine jeg og en veldig stor forbedring fra det gamle lageret/butikken. Det jeg prøvde å si var at BS sier de også har en fysisk butikk, og da bør man ha noen forventninger til at det faktisk er en ordentlig butikk der man kan få litt hjelp og ikke bruke så mye tid på å betale for en liten ting. Dette svaret var til han andre som mente at enkelte har urealistiske forventninger til butikken.
Selv om jeg svarte på ditt innlegg var mitt egentlig et generelt, ikke rettet spes til deg  Og jeg er enig at man kan forvente som du skriver her ja.
|
|
|
11/08/2015 07:33
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Mitt inntrykk av Sørensen feks er blandet. Noen av betjeningen der er hyggelige og hjelpsomme. Mens andre ikke. Motsetningene er mildt sagt stoooore. Det som frustrerer er er at majoriteten er slik og de igjen klager over hvor vanskelig det er å drive spesialistforretning i Norge.
Istemmer, det er stor forskjell på hvem du får hjelp av på Sørensen dessverre. Et par av de ansatte der er knapt nok tørre bak øra og utrolig arrogante. De virker ikke å ha forstått konseptet, salg = trygg arbeidsplass og penger i min lommebok. Sist jeg var der så var det en av disse arrogante som var alene i butikken, etter 40 minutters venting, null interesse fra den ansatte - så var begeret fullt. Jeg for min del sa følgende når jeg gikk ut. Gratulerer kjære noldus, i dag gikk du glipp av et salg på nærmere 75K grunnet manglende folkeskikk og forståelse for hvordan en kunde skal behandles. Det er dessverre ikke første gang vedkommende har behandlet meg som luft (har handlet sykler for ekstremt mye penger der gjennom årene) - men nok er nok. Kjøpt min siste i den butikken. De kunne solgt ny racer til min samboer, og ny FS til meg. Disse pengene gikk heller til G-sport i Askim, som bestilte akkurat den sykkelen jeg ønsket meg, samtidig som de skaffet akkurat den sykkelen jeg ønsket til min samboer. Alt var gjort på 10 minutter. Alt ble håndtert av en særs hyggelig og hjelpsom kar. Varene ble levert to dager etter bestilling. Går rett og slett ikke an å holde på slik når man jobber i butikk. Salg = lønn i posen og trygg arbeidsplass. Er en del sub 30 åringer som ikke har forstått noe som helst av dette. Kan ikke være enkelt å være eier, dersom det kun er slike folk å få tak i.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
11/08/2015 08:04
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Sist jeg var der så var det en av disse arrogante som var alene i butikken, etter 40 minutters venting, null interesse fra den ansatte - så var begeret fullt. Tok du i det hele tatt kontakt med vedkommende, eller sto du bare midt på gulvet og ventet?
Anonym5
|
|
|
|
|