Jeg har nettopp gjenoppdaget gleden med å sykle i skogen etter noen år med nesten utelukkende landeveissykling. Etter et par stiturer innser jeg at det er på tide å skifte ut min snart 25 år gamle Marin Pine Mountain med lilla detaljer. Har snart bursdag og har fått med kona på å få kjøpe ny sykkel. Spørsmålet er da hva i all verden jeg bør satse på?
- kommer til å prøve å sykle en del sti men det vil nok også bli litt grus/skogsbilvei og turer som er kombinasjon av dette, har super racer så langturer vil bli på den
- vil ha noe som holder i mange år
- er ikke redd for å bytte/oppgradere litt komponenter etterhvert men vil ha noe som funker bra fra dag 1
- vil helst ha lett sykkel
- tenker at fulldemper er veien å gå, den jeg har i dag er helt udempet
- tror budsjett er opp mot 15,000...
- er 190 cm / 90 kg
Har sett meg ut Canyon Nerve AL 7.0 som et alternativ, hvis noen har noe lurt å si om den eller eventuelt har tips om gode alternativer så er det topp.
Hva med hjulstørrelse? 29' tenker jeg at blir veldig stort?
Lurer også på dette med pedaler. Har gamle SPD pedaler som er kombi flat/SPD pedal. Tråkker veldig lett ut og har store problemer med å tråkke inn i pedalene, tilsynelatende en mye dårligere løsning enn Shimano racer pedaler. Regner med at det har skjedd ett og annet på pedalfronten så hva slags pedaler bør man gå for?
Takker på forhånd for alle tips.
Redigert av NiccoPikko; 05/08/2015 08:46.