Som bruker av terrengsykkel-forumet, og ivrig syklist selv, ser jeg at mange allerede deler FINN-annonsene sine her inne, og våget meg derfor (utenfor markedsføringspolitikken) til å dele med de som kunne være interesserte.
Redigert av micpango; 05/08/201508:55.
Re: Sykkelgruppe for kjøp/salg på FINN.no
[Re: micpango]
#199113505/08/201509:05
Det er vesensforskjell på at et privatperson deler sine private FINN-annonser vs. at du som FINN-ansatt reklamerer for et (jeg antar kommersielt) FINN produkt.
FINN er store, terrengsykkel.no er små.
Torstein
[Re: torsteis]
#199113805/08/201509:12
Jeg er glad for å få dette tipset om disse sidene. Det er sikkert andre også. Da har altså denne postingen virket som særdeles effektiv reklame på Norges beste målgruppe for sidene.
Det er ikke få tusenlapper en slik liste over potensielle kunder ville kostet.
Jeg regner med at Finn.no blar opp enda litt ekstra til terrengsykkel.no pga. en utilbørlig sammenblanding mellom kommers og privat.
#199114305/08/201509:19
Kategorisering er helt essensielt på en markedsplass. At finn etter så mange års drift ikke har fått ut fingern og laget kategorier/spesifikasjons-sheet som selgere må krysse av/fylle ut før de kan poste sykkelen, er litt uforståelig.
La folk selv fylle ut, men at én MÅ fylles ut. La søkere få søke etter et par størrelser.
Tilsvarende for årsmodell. - 2015, 2014, 2013-2010, 2009-2000, <1999 Det er stor forskjell på sykler produsert de siste 5 årene og sykler produsert for 20 år siden.
Tilsvarende for rammemateriale: - stål, alu, karbon, titan, annet.
Tilsvarende for: - stiv, hardtail, fulldemper
etc etc.
Det virker for meg som om finn foretrekker å la ting være slik ting var i 2005. "Vi har laget 'verdens beste løsning', så derfor skal det bare forbli slik det er".
#199115905/08/201509:34
Det virker for meg som om finn foretrekker å la ting være slik ting var i 2005. "Vi har laget 'verdens beste løsning', så derfor skal det bare forbli slik det er".
Og imens har terrengsykkel.no i 2015 kommet helt dit at de har fått egen kategori for terrengsykler..
#199116305/08/201509:39
"Sykkeldelen" lider nok litt av at den er en del av noe mye større ja. Når noe skal fungere for alt (dukker, porselenservise, klær, sykkel osv.) blir det sjeldent 100% på noen av de.
Har dere noen fine eksempler på noen som har kategorisering som er nevnt ovenfor?
Redigert av micpango; 05/08/201509:40.
#199117105/08/201509:46
"Sykkeldelen" lider nok litt av at den er en del av noe mye større ja. Når noe skal fungere for alt (dukker, porselenservise, klær, sykkel osv.) blir det sjeldent 100% på noen av de.
Har dere noen fine eksempler på noen som har kategorisering som er nevnt ovenfor?
ebay
finn motor? Velg: merke modell motor farve type bil hk drivstoff
osv etc
#199117305/08/201509:49
Det er en samtale vi to får ta off the record, mtbmaniac
På Torget har dette tydeligvis ikke blitt prioritert. Ser uansett dette som verdifull tilbakemelding til Hjørner, der slike kategoriseringer kunne vært mye løsere koblet, og spesifikke for de forskjellige gruppene.
Redigert av micpango; 05/08/201509:59.
[Re: JoachimV]
#199118305/08/201510:04
Og imens har terrengsykkel.no i 2015 kommet helt dit at de har fått egen kategori for terrengsykler..
Hvis overskuddet i terrengsykkel.no var i "hundremillionerklassen" (slik finn.no har hatt i åresvis) hadde jeg også forventet litt flere kategorier...
Thomas
#199118405/08/201510:05
På Torget har dette tydeligvis ikke blitt prioritert. Ser uansett dette som verdifull tilbakemelding til Hjørner, der slike kategoriseringer kunne vært mye løsere koblet, og spesifikke for de forskjellige gruppene.
Hvis du ønsker tilbakemeldinger på Hjørner kan du få en kort og konsis: Hva er "Hjørner"? Og hvorfor skal jeg bruke det istendenfor et filtrert søk?
Thomas
#199118705/08/201510:07
Hvis du ønsker tilbakemeldinger på Hjørner kan du få en kort og konsis: Hva er "Hjørner"? Og hvorfor skal jeg bruke det istendenfor et filtrert søk?
Et hjørne kan sees på som et mikromarked basert på geografisk lokasjon eller interesse, og kommunikasjon mellom brukere står mer sentralt enn det i dag gjør på Torget. Dette ved bl.a. kommentarer på annonse, og mulighet for åpen budgiving.
Hjørner er et produkt som nå er i en oppstartsfase, og produktet vil bli formet etter bl.a. tilbakemeldinger. Per i dag ville jeg personlig ikke brukt Hjørner istedenfor filtrert søk på Torget.
[Re: eGo]
#199120905/08/201510:30
Dæven for en respons! Om Terrengsykkel syns dette er for kommersielt, er jeg helt sikker på at en av redaktørene vil sende en PM til trådstarter med det. Selv håper jeg de ikke ser det på den måten, men heller som en glimrende mulighet og håndsrekning fra Finn.
At Finn ikke har prioritert å legge ned så mye ressurser tidligere for å utviklet en kategori som i dag utgjør ca. 1,8% av alle annonsene på Torget (som igjen kun er en liten del av hele virksomheten) forstår jeg godt. At det er en entusiast ansatt som vil gjøre noe med det ser jeg som udelt positivt! Velkommen skal du være! At du også henvender deg til en gruppe med high end / kravstore potensielle brukere og spør: "hva vil dere ha" ser jeg som vinn-vinn.
Med nok gode forslag er det kanskje også mulighet for et kommersielt samarbeid mellom TS og Finn? Hva med en måte som lar profesjonelle aktører avertere varer parallelt på Finn og TS, hvor forumet på TS blir et sted for mulige kjøpere å diskutere varen og TS får en viss sum pr. annonse? Litt kreativitet så kan man lage et overlegent produkt som gagner brukere, Finn og ikke minst TS.
[Re: torsteis]
#199137905/08/201514:23
Er fortsatt ikke lagt noen føringer på det kommersielle rundt Hjørner, så som MuddyBear påpeker er det mye som er mulig her.
Hittil har Hjørner hatt et samarbeid med NTNU, hvor de gjennom Hjørner har omplassert overflødig møblement, framfor å kaste det, slik de gjorde tidligere.
Redigert av micpango; 05/08/201517:26.
#199145705/08/201518:12
1. Forstår ikke hva hjørnet er som ikke Torget allerede er, annet enn at kommentarer/spørsmål blir synlig offentlig uten at det fremkommer på tydelig vis.
2. Hjørnet viser kun ett bilde, mens annonsen i virkeligheten har flere. Dermed går en glipp av masse viktig info og det blir antageligvis en hel haug med spørsmål mer enn nødvendig.
Og til andre kommentarer, i frustrasjon over å få tilsendt ufattelige mengder annonser på autosøk, og måtte bla gjennom hundrevis av sykler når jeg leter etter noe, så har jeg sendt forslag til Finn flere ganger. Elsykkel ser jeg har blitt egen kategori, en annen jeg har prøvd å få inn er fatbike.
[Re: grr]
#199148605/08/201519:41
1. Forstår ikke hva hjørnet er som ikke Torget allerede er, annet enn at kommentarer/spørsmål blir synlig offentlig uten at det fremkommer på tydelig vis.
2. Hjørnet viser kun ett bilde, mens annonsen i virkeligheten har flere. Dermed går en glipp av masse viktig info og det blir antageligvis en hel haug med spørsmål mer enn nødvendig.
Og til andre kommentarer, i frustrasjon over å få tilsendt ufattelige mengder annonser på autosøk, og måtte bla gjennom hundrevis av sykler når jeg leter etter noe, så har jeg sendt forslag til Finn flere ganger. Elsykkel ser jeg har blitt egen kategori, en annen jeg har prøvd å få inn er fatbike.
Akkurat nå fremstår Hjørner som en litt nedstrippet versjon av Torget ja.
Hvis man ser på hjørner som mikromarked, så blir f.eks. sykkelhjørnet litt som Sykkelbørsen (som kanskje noen er medlem av). På sikt blir det kanskje mulig med private hjørner, som du kan dele med borettslaget ditt, vennegjengen, el.l. En annonse kan leve på tvers av flere hjørner, og man kan flytte annonser man synes er relevante inn i ett hjørne man er medlem av.
Om konseptet er noe brukerne våre er interessert i, det må nesten brukerne bestemme
Når det kommer til bilder, er det en mangel som fort må utbedres.
Skal spille inn både fatbike og barnesykler til de rette menneskene.