|
Ålreit service fra Garmin Norge
|
Ålreit service fra Garmin Norge
#1990635
04/08/2015 11:07
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196 |
Knuste displayet på min GPS i ferien. Kontaktet Garmin og spurte om muligheter for reparasjon av denne. Blir orientert av en hyggelig dame at de ikke reparerer med har en crash replacement ordning hvor man betaler 800,- (for min enhet) og får en ny tilsendt. Det er jo veldig greit synes jeg  Må selvsagt sende inn den jeg har, men portoen er ikke allverdens.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990641
04/08/2015 11:14
|
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253 |
Belanor (Garmin Norge) har ofte ekstremt god kundeservice.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990642
04/08/2015 11:14
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Er i samme situasjon selv. Men min skade er kun kosmetisk og en replacement unit koster 700 kroner. Usikker på om det er penger jeg er villig til å bruke for en skade som ikke er på selve displayet men det er godt å vite om muligheten.
Men ut fra det jeg har lest på nettet får man neppe en ny enhet. Man får nok en "refurbished" sak. Tipper de også reparerer din og gir den til nestemann som trenger en erstatningsenhet.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990921
04/08/2015 20:10
|
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 488
Sportine
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 488 |
Har en Garmin Forerunner 620 som plutselig viser litt 'ville' pulsmålinger. Fra før med Polar så har det bare vært å sende inn klokken uten noe som helst 'bevis' på kjøp o.l. - via Garmin så må jeg sende inn mail for å få et RMA nummer. Er det da en smal sak å få dette tilbake og sende inn klokken og få den fikset ? finner ingen kvittering men har orginalesken og enheten er jo registrert på nett med serienr. Usikker på om det er klokken eller beltet som er årsaken til feilmålingene så sender inn alt.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990922
04/08/2015 20:16
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,466
Furu
/Stig
|
/Stig
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,466 |
Jeg har nettopp fått ny fenix 3 med RMA. Brukte bare serienummeret som eneste bevis.
Stig
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990944
04/08/2015 21:02
|
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 1,009
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 1,009 |
Fikk akkurat ny forerunner 920XT etter reklamasjon. Det tok to dager fra jeg sendte avgårde den forrige til jeg kunne plukke opp ny på posten. Eneste minus er at jeg måtte krangle litt for å få de til å dekke returfrakten.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Subs]
#1990949
04/08/2015 21:13
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 2,720 |
Fikk nylig en ny Fenix 2 som sluttet å virke. Tidligere har jeg fått et nytt pulsbelte som sluttet å virke (de notorisk ustabile myke "deluxe"). Topp service, ikke noe annet å si. Så har jeg også mange Garmin produkter, så dette tjener de på.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Furu]
#1991202
05/08/2015 10:24
|
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771
Christian
Uflaks
|
Uflaks
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771 |
Jeg har nettopp fått ny fenix 3 med RMA. Brukte bare serienummeret som eneste bevis. Jeg fikk nylig erstattet min fenix 2, som av og til lagde korrupte loggfiler. Det var litt fram og tilbake (med diverse reset-metoder), men jeg fikk etterhvert et RMA-nummer, og det tok bare 3-4 dager fra jeg sendte min defekte klokke til jeg fikk en helt ny som erstatning.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Christian]
#1991260
05/08/2015 11:37
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,483
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,483 |
[…] til jeg fikk en helt ny som erstatning. Sikker på at det ikke var en refurbished enhet du fikk? Dette stod på fakturaen (på kr 0) da jeg fikk erstattet min Fenix:  Så helt ny ut, dog.
|
|
|
Re: Ålreit service fra Garmin Norge
[Re: Christian]
#1991298
05/08/2015 12:23
|
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,466
Furu
/Stig
|
/Stig
Registrert: May 2003
Innlegg: 2,466 |
Jeg har nettopp fått ny fenix 3 med RMA. Brukte bare serienummeret som eneste bevis. Jeg fikk nylig erstattet min fenix 2, som av og til lagde korrupte loggfiler. Det var litt fram og tilbake (med diverse reset-metoder), men jeg fikk etterhvert et RMA-nummer, og det tok bare 3-4 dager fra jeg sendte min defekte klokke til jeg fikk en helt ny som erstatning. Det var det også ja, hastigheten er vel verd å nevne. Jeg leverte pakke på torsdag onsdag morgen. Mandag ettermiddag hentet jeg pakke på samme postkontoret. Ikke værst må jeg si 
Redigert av Furu; 05/08/2015 12:31. Rediger grunn: pluss 1 dag...bra uansett
Stig
|
|
|
|
|
|