Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøre bakgir med slot(horisontal) dropout

Kjøre bakgir med slot(horisontal) dropout #1989751 02/08/2015 12:20
B
BigBab Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
Hei,
Jeg har en On-One Inbred ramme med slot-dropout, kjedestrammer og fast girøre satt opp som SS. Kjedestrammeren jeg benytter er av typen (se blide), men jeg syns alikevell at kjedet etterhvert blir slakkere og må etterstrammes. Hjulet festes med QR.

Jeg tenker å bygge om denne for å kjøre bakgir (singel ring foran), men er redd at bakgir og en kjedestrammer som er litt "flimsy" bare blir frykeltig mye justeringer.
Jeg har lest at noen bare fester hjulet innerst i ramma og dropper kjedestrammeren. Andre benytter en mutter for å feste hjulet og dropper QR, men andre igjen skryter av at kjedestrammer fungerer helt fint.
Noen som har erfaring med dette og tips til hva man kan gjøre? evt linker til en kjedestrammer som er god nok til å benyttes med gir.

(bakgir på en "SS ramme", blasfemi sier du...Jeg trenger gir slik at jeg kan montere en Bafang BSS01 elmotor i kranken...hahahah ICON_WINK

Forrest Gump sitert i Norge:
"Livet er som en kebab, du vet aldri hva du faar"
Re: Kjøre bakgir med slot(horisontal) dropout [Re: BigBab] #1989757 02/08/2015 12:42
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
La den ligge helt innerst.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Kjøre bakgir med slot(horisontal) dropout [Re: BigBab] #1989808 02/08/2015 15:44
B
BigBab Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
takk for svaret ICON_SMILE da skal jeg prøve det.

Forrest Gump sitert i Norge:
"Livet er som en kebab, du vet aldri hva du faar"

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå