Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny pendlesykkel til jobb

Ny pendlesykkel til jobb #1989423 31/07/2015 21:45
A
ATG Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
Hei, først og fremst vil jeg si takk til dere som deler erfaringer og informasjon om sykler. Jeg er en nybegynner og setter pris å at noen litt viderekommende gir gode tips via forumet her ICON_SMILE

For ca 2 år siden begynte jeg å sykle til jobben, 3-5 ganger i uka. Ca 11 km per vei, på en Bikebrothers Endorphin(MTB) som jeg fikk av broren min. Dette gjør jeg fremdeles, men har i det siste blitt for nysgjerrig på en ny og raskere sykkel. Denne sykkelen er også for liten for meg, er 184 høy og veier ca 83kg.

Siden 95% av bruken min vil være pendlersykkel til jobb(95% asfalt), i de fleste årets tider har jeg konkludert med at en Cyclocross være det beste for meg. Derfor forhåndsbestilte jeg 13 juli en White CX Killer Karbon(2016), med full Shimano 105 gruppe og fullhydrauliske shimano bremser(must!) til ca 12.800kr, med estimert levering i september. Jeg har frem til den siste uken vært overbevist om at dette vil være det beste kjøpet ettersom jeg ikke 'vet bedre'.

Men ved de siste dagers lesing på dette forumet har jeg blitt OBS på Specialized Diverge og GT Grade, som virker å være nærmere variant av en landeveis sykkel, til asfalt. Noe som jeg tror passer meg og mitt bruk bedre. Men Karbon variantene av disse vil uansett bli for dyre for mitt budsjett og er derfor utelukket. Jeg besøkte en lokal forhandler i dag, og har fått et tilbud på GT Grade AL X(105, fullhydrauliske bremser). til 13.000