Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Leiebil og sykkelkofferter

Leiebil og sykkelkofferter #1988596 29/07/2015 21:11
nanonils Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vi er 4 stk som har med hver sin sykkelkoffert og hver sin bag til Malaga neste vinter. Hvilken bil er kapabel til å håndtere dette greit? Må vi opp i type minibuss 9 seter?

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988599 29/07/2015 21:15
olechr Offline
More than words
More than words
Det billigste er mest sannsynlig å leie en type ala Berlingo og en liten 5 seter. Å leie Multivan o.l. er ofte veldig dyrt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988642 30/07/2015 06:46
Niels Offline
Veteran
Veteran
God lesing

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?f...koffert+heimdal

Postet her på forumet av en annen bruker for ett par uker siden.

2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988651 30/07/2015 06:58
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Han med sykkelkofferten i tr.lag har litt rett:-)

Etter en del erfaringer med saken-eller rettere sagt kofferten har jeg funnet ut at på turer som ikke varerover ei uke leier jeg sykkel på stedet. Utrolig behagelig å reise og da kan man leie hva slags bil man vil.

Klarte å få to sykkelkofferter, pluss et par vanlige kofferter i en 3-dørs Renault Clio, Da var setene i fremste stilling og glad jeg ikke skulle lange biten. Bilen ble selvsagt leid ut fra prisen:-)
Som Ole sier er det som regel urimelig mye dyrere med store biler. Leide en 6 seter i Barcelona for 2 år siden. Hadde vært halve prisen å leid 2 biler i vanlig størrelse.

Best erfaring har jeg med en Berlingo, den kan jo kjøres med koffertene samt hjelm på hodet uten at det blir trangt. Tror det går bra med tempohjelm på også:-)

Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988669 30/07/2015 07:41
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Min erfaring er at 9 seter og 4 sykkelbager/kofferter og 4 personer er helt suverent, med forbehold om at det er normale bager/kofferter (ala Evoc og den lille B &W). Delt på 4 så blir det heller ikke så dyrt.

Ellers liker jeg å ha med egen sykkel, selv om jeg ser poenget til Kai. Har vært på 2 langhelger (Belgia og Frankrike) i år, og har tatt med meg sykkel. Hovedgrunnen har vært turritt, og da bør en jo bruke egen sykkel. En annen grunn til at jeg liker å ha med egen sykkel til feks alpene, Mallorca og GC er at når jeg først har kjøpt en "dyr" sykkel så skal jeg jaggu bruke den der det er morsomt. Synes heller ikke det så mye slit å pakke inn/ut i sykkelkoffert, har både Evoc og den B&W som han trønder duden selger, og selv om det bannes litt innmellom (B&W'n) så tar det ikke så lang tid. Morsom lesing, men kanskje golf eller bowling hadde passet bedre som hobby...just sayin:)

Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988880 30/07/2015 13:42
E
Espen_ka Offline
Medlem
Medlem
E
Mange flyplasser kan oppbevare bagasje for en ok sum. Sett igjen sykkelkoffert på flyplass og reis kun med sykkel.

Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988916 30/07/2015 15:15
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Pappeske i stedet for koffert er også fint til slikt. Da kan du bare kutte tapen på esken(e) og legge dem flatt i bagasjerommet.
Vi har på den måten klart å få fire personer og sykler inn i Ford Galaxy og Citroen C4 Gran Picasso, men det blir trangt.

Ellers enig med Oddefa - når man først har kjøpt seg drømmesykkelen er det jo på disse utenlandsturene at den virkelig kommer til sin rett. Og da er det litt stusselig å ta til takke med en kurant, men likevel fremmed leiesykkel.

To mindre biler blir nok ikke så mye dyrere enn en stor. Med to relativt vanlige stasjonsvogner skal det gå greit med 4 sykler og bagasje, samt to personer. Da er det bare å legge ned baksetene.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Leiebil og sykkelkofferter [Re: nanonils] #1988941 30/07/2015 16:27
nanonils Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har lurt litt på å leie to vanlige golfer, regner med det er plass til 2 kofferter i hver bil. Og ja helt enig Øyvind. Har leid sykkel et par ganger når jeg bare har hatt anledning til et par turer, men ingen tvil om at det er best å sitte på egen gromsykkel.

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/

Moderator  support