Driver å pusser på en gammel damesykkel av dbs orginal ramme, ombygget av alfred michelsen stend i 1947, denne modellen kaltes venus... Jeg fikk tak i orginal felgene kjøpt nye dekk via den rustne eike, ny kjede, polert vekk men beholdt masse patina.
Det er pinstripes på ramme og felger, fikk nyss i en karbid lykt ifra tidlig 20,seint 18-19tall... den skal jeg kjøpe karbidpulver ifra felleskjøpet for en test, koster 175,- jordrotte middel, montert 2 staselige sidevesker med stropp, fleksible.
sykkelen er en drøm å kjøre, pedalutvekslingen er lett som en dame ville ha likt det på 40 tallet, jeg sitter i oppoverbakke med denne, forundrende trillbar, 4 tråkk og vips så er man framme, den ruller veldig godt.
denne sykkelen er veldig sjelden, funnet på låve på 90 tallet i fana, i nærheten av fana sykkelverksted. der som alfred michelsen hadde sjappe, den var ombygget med dbs alu felger ifra 60 tallet, orginalfelgene medfølgte med dekk ifra 1965... første sykkeltur revna dekka...
legger ut noen bilder av den og kanskje mer når karbid lykten skal testes på nattestid, med video
sykler med den hver dag det er sol og sommer og jeg nyter den