Trenger tips til sykkelvalg!
I et par-tre år har jeg hatt en fulldempet Scott Spark RC 26" (lett rittfulldemper) som eneste terrengsykkel. Jeg var knallfornøyd helt til jeg fikk en brukt Trek Superfly Projec One 29" halvdemper i vinter. Da ble plutselig 26" ganske uaktuelt å kjøre med og Scott'en ble solgt. Savner imidlertid fulldemping for litt grovere stiturer og funderer på å supplere sykkelstallen.

Hva bør jeg gå for? Superlett og aggressiv rittfulldemper igjen eller en litt mer robust og komfortabel fulldemper? Jeg har jo nå en lett grusmaskin i stallen som også funker greit på sti.
Tips?

Bruksområde: stiturer i skogen og på fjellet innenlands og utenlands + ett og annet ritt som TSR, Ultrabirken, Furusjøen, etc. Kanskje innom UB-cup?
Rytter: 162cm og 55kg med relativt "snill" kjørestil.
Liker: lett sykkel men er ikke vektfrik - ramme og deler skal være robuste og funke uten for mye mikkmakk (lei av trøblete high-end bremser blant annet).
Foretrekker: at sykkelstallen har mest mulig ensartet/kompatibelt utstyr - dvs Sram XX1, 29" hjul og Shimano bremser for min del. Men ikke noe must.

Satser nok på å kjøpe en "pent brukt" sykkel.

Redigert av Knerten; 23/07/2015 17:12.