Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelklubber med damegrupper

Sykkelklubber med damegrupper #1985471 21/07/2015 08:15
F
Fatchance Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
F
Hei alle sammen,

jeg satt og pratet med kona i går etter turen og vi kom inn på sykkelklubber som en fin måte å møte likesinnede på. Vi holder til i Bærum, og lurer i den anledning på noen tips til sykkelklubber vi kan melde oss inn i?

Hun vil veldig gjerne sykle sammen med andre damer så det er en forutsetning at dette kan la seg løse.
Vet ikke om dette har noe å si, men jeg syklet aktivt, også konkurranse, på sen 80, tidlig 90-tall, og hun er helt fersk i gamet. Jeg har ikke syklet siden medio 90-tall, før jeg gikk i gang igjen i sommer... Er det noen klubber som satser på teknikk, og nybegynnere?

På forhånd takk.

Martin Hagen
Re: Sykkelklubber med damegrupper [Re: Fatchance] #1986021 22/07/2015 12:50
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Avhengig av hvor langt unna, så er jente/damegruppa i Frøy terreng ganske eksakt hva du spør om. Det var noe over 40 som var på minst en av jentetreningene i fjor, og nivå er fra absolutt nybegynner. I år har vi måttet dele opp, for det ble for mange til å ha det i en gruppe... (Del to av spørsmålet: Det er også nybegynner terreng for voksne som ikke er jenter, og trening videre i nivå et godt stykke oppover stigen.)

Avstand kan absolutt være et spørsmål. Vi trener i Østmarka, og i hvert fall i år er det fra Haraløkka. (Jeg er en av de som styrer med dette, send gjerne PM eller spør her.)

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Sykkelklubber med damegrupper [Re: oyvin] #1986166 22/07/2015 20:13
Tråkk'n roll Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: oyvin
Avhengig av hvor langt unna, så er jente/damegruppa i Frøy terreng ganske eksakt hva du spør om. Det var noe over 40 som var på minst en av jentetreningene i fjor, og nivå er fra absolutt nybegynner. I år har vi måttet dele opp, for det ble for mange til å ha det i en gruppe... (Del to av spørsmålet: Det er også nybegynner terreng for voksne som ikke er jenter, og trening videre i nivå et godt stykke oppover stigen.)

Avstand kan absolutt være et spørsmål. Vi trener i Østmarka, og i hvert fall i år er det fra Haraløkka. (Jeg er en av de som styrer med dette, send gjerne PM eller spør her.)

Det oyvin sa.

Re: Sykkelklubber med damegrupper [Re: Fatchance] #1986245 23/07/2015 06:29
F
Fatchance Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
F
Hei Øyvind og takk for hjelp. Vi pratet i går og kom frem til at det blir langt å reise i hverdagen. Hun vil gjerne ha base her i Bærum, og jeg tenker også at det er praktisk av flere årsaker. BOC er den eneste klubben jeg klarer å søke meg fram til på nettet, er det noe aktivitet der? damegrupper?

Martin Hagen
Re: Sykkelklubber med damegrupper [Re: Fatchance] #1986589 24/07/2015 06:36
C
CarlGustav Offline
Entusiast
Entusiast
C
Asker CK har en liten (?) damegruppe som sykler landevei og terreng, sjekk FB.

Moderator  support