Som med alt annet, det lønner seg å ikke kjøpe til fullpris/veiledende pris. Alternativt brukt, som nevnt av andre. Men da må du være på vakt, mye av det som ligger ute på Finn er faktisk ikke billigere enn et helt vanlig godt butikktilbud. Og nytt kan du klage på, du har fem års reklamasjonsrett, gjerne 3 årlige servicer inkludert og i stor grad mulighet til å angre hele kjøpet og bytte i en annen sykkel.
Som eksempel kjøpte jeg meg ny pendlersykkel (en fin alu-grusracer) hos Intersport for en måned siden, betalte kr 8000 (kombinasjon av pruting, flaks og tilbud) for Nakamura Grade 5.27:
http://www.nakamura.no/sykler-2015/terrengsykkel/grade-5-27/Dette er toppmodellen av aluminiumsrammene til Nakamura (tilsvarende som Diamant Apex 27.3, men Diamanten har SRAM-gir, Nakamuraen har Shimano).
Veiledende pris for disse er i år (og i fjor?) kr 10999, men tidligere år mener jeg disse (og 26" før dem) kostet 14-15000 veiledende. Men de har hvert eneste år vært å få for ca. kr 8000 litt utpå sesongen (eller en heldig dag litt tidligere).