Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problemer med Polar pulssensor

Problemer med Polar pulssensor #1984259 17/07/2015 07:12
E
EspenO Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Jeg bruker en Polar RCX3 i forbindelse med sykling. I sommer antok jeg at batteriet begynte å dø ut da den viste meg pulsavlesning fra 0 til 110 %, samtidig byttet jeg batteriet i klokka. Etter batterietbyttet fikk jeg en tur med pulsfunksjon, men nå klarer ikke klokka å finne pulssensoren. Jeg har byttet batteriet igjen for å sjekke, vasket pulsbeltet og fuktet/dynket beltet i vann. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke tilkoblet pulssensoren.

Har det kloke forum noen tips eller forklaring på hva som er feil? Gidder jo ikke å kjøpe ny sensor hvis det er beltet som ødelagt.

Re: Problemer med Polar pulssensor [Re: EspenO] #1984265 17/07/2015 07:34
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Selv om beltet er ødelagt så skal klokka finne sensoren, men du får 0 i puls. Hvis du kjenner noen andre med tilsvarende pulssensor/belte kan du kanskje låne disse for å teste? Polar bruker å være greie på garanti og reklamasjoner, sender du inn der kan du kanskje få det ordnet kostnadsfritt.

Ellers så er xxl sin bli fornøyd garanti kjekk å ha. Kjøper du ny sensor derfra og denne heller ikke virker er det jo klokka det er noe galt med og du kan levere tilbake sensoren og sende klokka på rep.

Re: Problemer med Polar pulssensor [Re: EspenO] #1984269 17/07/2015 07:44
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Min gissning är att det är själva beltet som är dårligt. Det är iallafall det som har varit problemet för mig både med polar och garmin (polar verkar dock ha längre levetid). Ett nytt polar belte kostar ca 180 kr på xxl.

Sitat: kolli

Selv om beltet er ødelagt så skal klokka finne sensoren, men du får 0 i puls

På äldre polar klockor gäller iallafall inte detta. Om inte sensorn får signaler från beltet så tror jag inte den sender något till klockan.

Om beltet blivit dårligt tror jag att det er vansklig att få det bättre igjen. En sak som dock verkade fungerade ibland för mitt gamla polar belte var att göra rent tryckknapparna med stålull. Det verkade som att jag fick dårlig kontakt där.

Moderator  support