Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

El-terrengsykkel

El-terrengsykkel #1984223 16/07/2015 22:16
D
Desmo Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
D
Det har rablet litt for meg etter ikke å ha kunnet sykle på mange måneder p.g.a. skade. Så etter å ha grublet litt så har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av el-terrengsykkel som skal bruke til tur i skogen, pendling til jobb og andre ymse transport oppdrag.

Så er spørsmålet... Hva bør man kjøpe?

Budsjett er opptil 22000, og jeg vurderer blant annet Haibike Sduro hardnine. Ellers så ser jeg det er mulig å få gode kjøp på blant annet Univega fulldempet.

Det jeg lurer mest på er hvilken motortype man bør gå for? Bosch, Yamaha eller Impulse 2?

Re: El-terrengsykkel [Re: Desmo] #1984351 17/07/2015 14:11
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Bosch-motoren er fin, men Bosch lar ikke lokal forhandler skru på motoren, kjedelig å måtte vente på at motoren sendes til Tyskland ved evt reparasjon.

Jeg har testet Yamaha'n i 3 minutter, sterk og fin motor, men føles som den kutter assistansen litt raskere enn Bosch når man har tråkket på litt og begynner å tråkke lettere.

Om du planlegger mye sykling på sti så blir det fort til at man må stå mye med en halvdemper, om man tar ut fartspotensialet. Så om du er avhengig av å sitte mye så er det fulldemper som gjelder tenker jeg. Men det er som regel uproblematisk å få teste en elsykkel, så besøk noen butikker og test om mulig.

Moderator  support