Hei
Takk for innspill!
Det har vært oppe til vurdering, men krever langt mer å avvikle - og for få deltakere.
Jeg personlig har jobbet nesten 20 timer dugnad bare i skogene for å klargjøre (x antall timer fra andre klubbmedlemmer)... og utallige timer på avtaler, admin osv. Det kan trygt sies at det er enklere å arrangere ritt på etablerte kommunale veier.
Vi har noen flotte løyper å tilby og har sydd det hele sammen til ett ritt som gir deltakere mye mer enn bare en løype. Vi tenker helhetlig og kommer til å kanskje gå i null på budsjettet.
For vi skal tjene syklistene og ikke nødvendigvis penger.... vi bruker altså opp pengene på rittet.
Ser man til feks de to nevnte rittene du sikter til, så er det skuffende lav deltakelse og faktisk synkende de siste årene. For teknisk? For vanskelig for de fleste? For få utpregede terrengsyklister?
Det er ikke lett å arrangere disse rittene og krever mye av små klubber med ett lite antall entusiaster.
Hvorfor det blir slik kan man diskutere lenge, men man bør ha en utfordrende løype som flere tror de kan mestre.
Løypen vår i fjor var 42 (inkl terreng) km og det skilte nesten 90 min på nr 1 og sistemann - altså ett godt spekter av ferdigheter.
Vi ønsker å ha rogalendinger sørover, derfor legger vi også mye mer av det praktiske tilrette med blant annet billig overnatting midt i start/mål området.
Mitt tips er å teste rittet og komme med tilbakemeldinger etterpå

Slik som vi blant annet gjorde dette året med å forlenge løypen noe og til det bedre.
Tror du/dere får en fin opplevelse.
Tørr vel egentlig garantere det når værgudene også er på vår side.
Og ja, dere er bortskjemte med grusritt i vest... så du vet nok hva du snakker om 😃👍 Men dette er både og...