Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm)

Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) #1982863 13/07/2015 03:25
V
vedrox Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Etter et par år med sofasitting, og ballspill i alle årene før det, har syklingen fått vekta ned på normalt nivå. Overkroppen og forsåvidt leggene er slanke, men lårene er en kompakt masse med mye muskler (vekt), og hvis jeg hadde vært i TDF vil jeg tippe kun et titalls ville hatt lik/større lår ICON_TONGUE Uansett hvor dumt det jeg spør om høres ut, jeg har et liv utenom syklingen og jeg trener for å se proposjonert ut (alle har vel egne komplekser).
BMI på 23.12 med lav fettprosent (blodårer vises tydelig på armer og legger..)
Men jeg har vel innsett at jeg må ned noen kg, og siden det er lite å ta av på overkroppen (og man skal ha litt magefett for å kjøre på fettforbrenning), lurer jeg på om jeg skal fortsette med 6 timersøkter og generelt maks 3 timer hardt i uken og 15+ timer rolig, og lurer på om noen har erfaringer med å kvitte seg med glute muskler?

Man skulle jo tro at desto seigere man blir og desto mer man sykler på lav intensitet over lengre tid, skal musklene forme og tilpasse seg, slik man ser på proffene.
Men etter måneder og et par år forblir de uendret, så er vel derfor jeg spør her nå, og jeg har lyst til å bli bedre i bakkene

Kommer uansett til å være ordentlig streng med dietten fremover. Er vel nødt til å få i meg mindre protein. Ellers bør jeg vel bare være tålmodig og etterhvert vil vel musklene bli lengre og mindre?

Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1982864 13/07/2015 05:05
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: vedrox
jeg har et liv utenom syklingen og jeg trener for å se proposjonert ut

Sitat: vedrox
og jeg har lyst til å bli bedre i bakkene

Du må nesten bestemme deg for kva du eigentleg vil før vi kan gi noko råd her ... Viss du har store lår og er tynn elles, så betyr det at du er født slik. Du kan ikkje oppnå ein proposjonert kropp med å slanke vekk deler av den. Da bør du slutte å sykle, og heller begynne å trene styrke i overkroppen. Men viss det viktigaste er å bli ein god bakkeklatrar, så får du jo berre prøve å gå ned i fettprosent. Men da må du redusere inntak av sukker og karbo, ikkje protein.

Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1983143 13/07/2015 17:48
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Thor Hushovd hadde aldri vunnet tdf sammenalgt, mye pga at han ikke var bygd for det... AKA alle er ikke bygd for å være levende skjelett.

Men om du absolutt vil bli kvitt muskler bør du kanskje prøve å forbrenne muskler. Med andre ord gå på næringssmeller så til de grader på langturer, da starter kroppen å gå løs på musklene. Og det gjør vondt. Men om du skal gå på sånne næringssmeller hver tur kan det bli hardt å trene så mye som du viser til da restitusjonstida blir mye lengre...

Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1983149 13/07/2015 18:08
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Husk at du vil slite med å minske muskelmassen i beina uten at du også minsker muskelmassen andre steder. Når det gjelder fettmassen klarer du ikke å punktslanke deg utover det som du genetisk er disponert for.

Ps Tror heller ikke musklene dine blir noe lenger om du ikke fortsatt er i en vekstfase, dvs i barne og ungdomsårene

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1983671 15/07/2015 09:43
T
tynnogherlig Offline
Fersking
Fersking
T
Pan y aqua mi amigo

Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1983682 15/07/2015 10:21
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Begynne å løpe, gjerne tomilsturer.
Da blir bena slanke og fine.
Når du sykler må du kjøre med lette gir.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1984253 17/07/2015 06:35
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
du kan evn starte med å aksptere kroppen din
og deretter ha andre mål enn å bli førstemann opp bakken

mulig at du skal endre prioriteringene til å bli bedre i spurter eller på flatene ?

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Slankere lårmusklatur (ps: estetisk spm) [Re: vedrox] #1985017 19/07/2015 23:30
V
vedrox Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Tja dere har vel rett, jeg er nok bare bygget slik fra naturen sin side og kan vel ikke gjøre noe særlig med det. Til å ha syklet så lite er jeg ganske brukbar i bakkene, på flaten (tempo) mens spurt har jeg aldri trent på egentlig. Finnes alltid forbedringspotensial så jeg har kjørt en del bakkeintervaller i det siste...
Kroppsmessig er jeg bygget ganske lik Sagan.. og han er forbildet mitt også, prøver å bli en mini Sagan (hehe, veldig optimistisk).

Da får jeg vel bare gjøre det beste ut av min situasjon, kanskje jeg har bra spurtgener ICON_SMILE

Moderator  support