Etter et par år med sofasitting, og ballspill i alle årene før det, har syklingen fått vekta ned på normalt nivå. Overkroppen og forsåvidt leggene er slanke, men lårene er en kompakt masse med mye muskler (vekt), og hvis jeg hadde vært i TDF vil jeg tippe kun et titalls ville hatt lik/større lår

Uansett hvor dumt det jeg spør om høres ut, jeg har et liv utenom syklingen og jeg trener for å se proposjonert ut (alle har vel egne komplekser).
BMI på 23.12 med lav fettprosent (blodårer vises tydelig på armer og legger..)
Men jeg har vel innsett at jeg må ned noen kg, og siden det er lite å ta av på overkroppen (og man skal ha litt magefett for å kjøre på fettforbrenning), lurer jeg på om jeg skal fortsette med 6 timersøkter og generelt maks 3 timer hardt i uken og 15+ timer rolig, og lurer på om noen har erfaringer med å kvitte seg med glute muskler?
Man skulle jo tro at desto seigere man blir og desto mer man sykler på lav intensitet over lengre tid, skal musklene forme og tilpasse seg, slik man ser på proffene.
Men etter måneder og et par år forblir de uendret, så er vel derfor jeg spør her nå, og jeg har lyst til å bli bedre i bakkene
Kommer uansett til å være ordentlig streng med dietten fremover. Er vel nødt til å få i meg mindre protein. Ellers bør jeg vel bare være tålmodig og etterhvert vil vel musklene bli lengre og mindre?