Av og til så lurer jeg på mye rart. Nå har det vært litt snakkis angående barnevern (det skjer med jevne mellomrom) og jeg har lest en tråd på nettet på kvinneguiden hvor folk som påstår at de jobber med barn, snakker om hvor lite strengt systemet er blablabla, masse rart.
Jeg begynte da å lure litt på hvilke foreldre som blir meldt til barnevernet, og hvor man som forelder bør bosette seg for å minke sannsynligheten for at man blir meldt til barnevernet?
Hvis jeg f.eks har en datter, og jeg lærer henne masse forskjellige triks om hvordan man skal stjele, lyve, mobbe (slik at hun ikke blir mobbet selv), slå ned andre jenter, jukse på prøver, smugle, hacke, og generelt har en litt annen innfallsvinkel på oppdragelse, som tar mer utgangspunkt i hva ungen min har godt av, og mindre hva samfunnet har godt av, så vil jeg tro at det kan lekke til barnevernet på et tidspunkt.
Jeg lurte da på om det er tryggere å være bosatt i en stor by kontra en liten, og dersom by, om det er bedre å være bosatt i et strøk med masse innvandrere, enn et veldig posh sted med få? Rart spm, I know, men puzzles me.