Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen?

Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? #1980565 06/07/2015 10:30
K
Kanondal Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
K
Jeg vurderer å melde meg inn for å få tilgang til rabatter og andre medlemsfordeler.
Jeg får imidlertid ikke se disse medlemsfordelene før jeg melder meg inn!

Kan noen hjelpe meg slik at jeg på forhånd kan se hva jeg eventuelt betaler for?

En av SYKKELGUTTA på Sæter.
Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: Kanondal] #1980579 06/07/2015 10:45
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Nei, var audimann før subaru, inntil 1999.. var OK i VACN men det er jo evigheter siden. IDCN/SDCN er dog gratis. Finurlig er at i/med/som VACN medlem TRENGER du hjelp, men i SDCN trenger du (nærmest) aldri hjelp..

Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: silverwrx] #1980605 06/07/2015 11:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: GeirK] #1980628 06/07/2015 11:44
silverwrx Offline
Besatt
Besatt

Vel nå får du ikke sett "i forhold til mellom de VACN og SDCN".. og du har vært inne på VACN og søkt på det samme da ICON_WINK rofl

Litt morsomt å kunne svaret på 80% av trådene du linker, og sannsynligvis sitte med svaret eller mange feilforslag på de fleste andre. Mange der er følgefeil, feil ved skiftet av deler, feil oppgradering (modding) eller en sjelden gang; komponentbrudd som skyldes produksjon. Eieren er ofte største synderen.

Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: silverwrx] #1980639 06/07/2015 11:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Nei - det har jeg ikke. Hvor mange Audi/VWSkoda er registrert i Norge kontra Subaru?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: Kanondal] #1980652 06/07/2015 12:05
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Aner ikke. Men på verdensbasis er det ekstremt store forskjeller. VW selger vel 10millioner biler på verdensbasis, Subaru snart 1mill. Så det er 10x på verdensbasis. Men det morsomme er designsvakhetene:

Med motorene jo flere designsvakheter enn enhver bokserturbo. Skal nevne oljesil på 1,8t og regkjedestrammere på 1,4 og tsi stempler. Og du har møller til å håndtere klager. Og du har sinkslipp på nesten samtlige vw. Problemene som subaru aldri har hatt problemer med.

Jeg har eid 26subaruer selv, derav 22 med turbo. Og hatt 5 vw/ audi, alle med turbo, og de som har kostet meg mest er klar vw/audi i påkost. Jeg eier VW i dag btw og ingen Subaru.

Forskjellen er at en VAG produkt er ofte nydesignet, mens Subaru kjører samme designet på nye. Ikke uten grunn du kan ta en drivlinje fra en 2006 modell rett inn i en 1996 modell (ex bærearmer). Selv 2011 drivlinje og motor går inn i 1996en med små modifiseringer. Grunnprinsippet symmetrisk drivlinje og boksermotor er urørt, og endringer er veldig små. Modellene og teknologo går ofte i testing i eget hjemmemarked i 1-3år før de slippes i verdensmarkedet (feks eyesight flørerassist som kom i 2007 i japan og først i 2015 på europa). Det gir få antall feil. Det er min erfaring (og teori).

Men for all del. Begge lager gode biler.

Men til topic:

Mitt svar er at det som lønner seg mest som VACN medlem er den tekniske kompetansen medlemmene besitter og deler.

Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: silverwrx] #1980677 06/07/2015 12:51
HCO Offline
Entusiast
Entusiast
Advarsel: Lang og kjedelig tirade fra en som ikke kjøper flere VAG-biler:

Sitat: silverwrx
...flere designsvakheter enn enhver bokserturbo. Skal nevne oljesil på 1,8t og regkjedestrammere på 1,4 og tsi stempler

Sitat: silverwrx
...de som har kostet meg mest er klar vw/audi i påkost.

Jeg har hatt mange dyre opplevelser med VAG-biler, men det som virkelig ble dråpen som fikk mitt beger til å renne over, var når girkassen på min 2000-modell Bora havarerte, noe som til sammen kostet meg 30.000. Jeg mener selv jeg gjorde bra research før jeg kjøpte brukt Bora, men at dette er et velkjent problem fant jeg først ut etter at skaden hadde skjedd.

Problemet har sitt opphav i klinker i girkassen som ryker - kan skje når som helst, men oftest etter kjørte 60.000 km. Og det er ikke snakk om "hvis" det skjer, men "når", dersom du har bil med slik girkasse.

I verste fall kan de løse klinkene kile seg i girene og forårsake full låsing (!), men som regel slår de "bare" hull enten inn til klutsjhuset eller ut av selve kassen*. Dette er et problem som gjaldt samtlige manuelle VAG-girkasser som ble levert til 1.4- og 1.6-motorer i en lang periode, men Volkswagen har aldri vedkjent seg dette som en produksjonsfeil, og dermed aldri erstattet defekte kasser etter ordinær garantiperiode.

Så, når VAG sier "F.U." til kundene sine, sier jeg "F.U." til VAG. That simple.

*YouTube-video som viser noen av skadene som kan oppstå, og hvordan man forebygger ved å ta fra hverandre girkassen (!) og erstatte klinkene med bolter...

Re: Er du medlem av Vw-Audi Club Norwegen? [Re: Kanondal] #1980834 06/07/2015 20:15
Aleksander2 Offline
Dr. Slow
Dr. Slow
Sitat: Kanondal
Jeg vurderer å melde meg inn for å få tilgang til rabatter og andre medlemsfordeler.
Jeg får imidlertid ikke se disse medlemsfordelene før jeg melder meg inn!

Kan noen hjelpe meg slik at jeg på forhånd kan se hva jeg eventuelt betaler for?

Ett par år siden jeg var medlem, men husker ett par ting.
- Tilgang til veldig bra wiki-side.
- 10-15% rabatt på nbs og noen andre sjapper
- Medlemsblad og kalender.
- Stort og aktivt klubbforum.
osv

Er verdt å være medlem hvis man har vag og litt bilinteresse.

2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One
2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2
X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"

Moderator  support