Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trollstigen og Dalsnibba rute og overnatting

Trollstigen og Dalsnibba rute og overnatting #1978770 01/07/2015 10:26
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Madammen og jeg planlegger en tur for å sykle Trollstigen, Dalsnibba og kanskje også Dalsnibba i slutten av juli.

Er det noen som har gjort noe lignende eller er kjent i området og kan foreslå ruter, og overnatting?

Vi kjører bil og foretrekker nok overnatting i campinghytte eller hotell. Campinghytte er kanskje å foretrekke når man har sykler.

Dagsturer på rundt 10 mil er passende. Er det veldig mye biltrafikk der i juli?

Re: Trollstigen og Dalsnibba rute og overnatting [Re: ijustpop] #1979078 02/07/2015 05:01
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg og en kompis skal gjøre Åndalsnes - Trollstigen - Geiranger - Dalsnibba - Lom på en lørdag. Ogå Lom - Dombås - Romsdalen - Åndalsnes søndag.. 17 mil hver dag.. Camper i Lom på hotell / bed&breakfast!

Good tur!

Re: Trollstigen og Dalsnibba rute og overnatting [Re: ijustpop] #1979629 03/07/2015 07:33
K
KleinFervor Offline
Fersking
Fersking
K
Sitat: ijustpop
Madammen og jeg planlegger en tur for å sykle Trollstigen, Dalsnibba og kanskje også Dalsnibba i slutten av juli. Er det noen som har gjort noe lignende eller er kjent i området og kan foreslå ruter, og overnatting?

Hei, jeg hadde plassert meg én plass, for så å gjøre utflukter til nevnte stigninger. I Nordal rett ved Eidsdal ligger det superhyggelige pensjonatet Petrines Her kan der hygger dere med god, hjemmelaget mat i vakre omgivelser, og ellers slapper av mellom slagene. Når vi var der ble det ordnet med egen plass for oppbevaring av sykler, så null stress med dette.

Fra Eidssal (4km fra Nordal) kan dere ta ferga over til Linge og sykler tur/retur Åndalsnes/Trollstigen, en tur på 120km. Ev. kan dere snu i bånn av Trollstigen. Det finnes en cafe på toppen av Trollstigen for påfyll av karbohydrater. Men som alt annet i turist-norge så koster det flesk.

Andre veien kan dere kjøre bilen fra Nordal over til Geiranger (25km) før dere setter der på syklene og kjører opp til Dalsnibba (21km/1500 høydemeter). En mulighet er å snu på Djupvasshytta etter 16km, her kan der også fylle på med cola/is dersom dere trenger dette.

En kortere tur er å kjøre Nordal/Geiranger/Nordal, da får dere Ørnestigen (ca 650 høydemeter) på retur. Har ikke erfaring fra slutten av juli, men vil tro at det vil være litt trafikk ja. Men ikke mer en at en føler seg trygg.

Lykke til a'

Mvh -arne

Moderator  support