Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny ramme/sykkel: Luksusproblem?

Ny ramme/sykkel: Luksusproblem? #1977240 27/06/2015 07:39
S
StEirik Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Hjelp meg med denne:
Etter å ha rygget inn i carport og dermed ødelagt en Canyon Aeroad (2012) på pinligste vis, skal sykkel eller ramme erstattes. Forsikringsselskapet løste den økonomiske siden på beste vis og uhyre kjapt, så det dreier seg bare om å velge. Men hva? Har hatt fire sykler fra tyskerne de siste årene, og kan gjerne fortsette med det. Foreløpig ser kortlisten slik ut:

Canyon Aeroad SLX 7.0 (med Ultegra-pakke)
Canyon Aeroad SLX rammesett (som jeg bygger opp med Campa-deler jeg har liggende. Rammesettet leveres med Duraace direct mount-bremser)
Canyon Ultimate SL 9.0 team (med Chorus og Eurus-hjul)
Canyon Aeroad 2013 (overligger, med full Record)
...eller noe helt, helt annet? Ramme fra Vanilla? (dyrere) Ramme fra Ritte? (billigere). Tilbake på Ridley eller Cannondale? Etc.

Disse alternativene vil koste meg omtrent det samme, og jeg må vel legge til at jeg ikke egentlig er så lysten på Shimano drivverk, vil gjerne fortsette med Campa. Har trivdes godt på den gamle versjonen av Aeroad, og liker egentlig utseendet på den bedre enn den nye modellen. Men hvor mye bedre er den nye rammen? Alt snakket om "lite stivt frontparti" på gamle Aeroad har jeg ikke helt skjønt, og jeg har pt. Aeroad, Ultimate CF og et par andre sykler i stallen.

Alle gode råd mottas med takk!

Redigert av StEirik; 27/06/2015 07:39.
Re: Ny ramme/sykkel: Luksusproblem? [Re: StEirik] #1977254 27/06/2015 09:09
gare Offline
More than words
More than words
Ritte! Kjøp deg ramme fra Ritte ICON_SMILE

Av de du listet opp virket jo den overliggeren fra 13 med full Record interessant?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Ny ramme/sykkel: Luksusproblem? [Re: gare] #1977272 27/06/2015 10:56
S
StEirik Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Full Record (2013) er jo i seg selv et uslåelig argument, og for øyeblikket heller jeg litt den veien.

Ritte ser bra ut, men på de tusen diskusjonsfora går jo debatten høyt om hvorvidt/hva de faktisk lager selv, og hva som er open mold. Vlaanderen-modellen er fin, og 2014-utgaven er på salg flere steder, men kan se ut til å være en pent malt FM-015 ISP. Den nye Ace-rammen ser ut som andre boller, men er utsolgt over alt.

Og så ble det nettopp annonsert en ny Ultimate CF SLX til høsten, sukk.

Jeg tenker imidlertid at det er greit å få valget unnagjort før jeg rekker å reflektere over hvorvidt problemstillingen i det hele tatt er bærekraftig!

Redigert av StEirik; 27/06/2015 10:56.
Re: Ny ramme/sykkel: Luksusproblem? [Re: StEirik] #1977602 28/06/2015 19:40
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Ramme fra 44 bikes?

Han har en egen tråd på garagejournal med restaureringen av verkstedet han bruker, og masse bilder fra produksjonen av sykler. Dyktig fyr
garagejournal

Gi noe som varer, gi fan

Moderator  support, Valentino