I forbindelse med skifte av fiberleverandør, har jeg sagt opp Homebaseabonnementet mitt på TV.
Homebase har bedt om å få tilbake et Motorolla VIP 1003 modem, et ønske som forsåvidt er ok, men.....
I 2014 fikk jeg tilbud på SMS fra Homebase om å betale kr 500.- (tilbud, full pris 1.399) for å skifte TV-modem fra 6 år gammelt modem.
Jeg bestilte og fikk nytt modem.
På ordren står det "ett stk Motorolla VIP 1003"
På fakturaen står det "ett stk Motorolla VIP 1003"
Nå hevder Homebase at modemet er deres eiendom, viser til standardvilkårene som er lange som ett vondt år, og sier at "Homebase har dessverre aldri hatt salg av dekodere, men kun solgt etableringsavgifter. Verdien på dekoderene er langt høyere enn etableringsavgiften."
Mens jeg hevder at "Verken tilbudet på SMS eller faktura er merket med at beløpet jeg betalte er «etablering» og ikke kjøp. Tilbud og faktura gir således utrykk for at jeg har kjøpt modemet."
Google-søk gir priser på mellom 100 og 200 Euro for modemet.
Jeg har modemet liggende, det er ikke lenger i bruk, og kan selvfølgelig returneres. Men det var dette med å gi fra seg noe som jeg trodde jeg hadde kjøpt da.......og prinsippet

Er det noen som har noen gode råd her ? Krangle eller ikke krangle ?
