Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gnagsår mellom tærne av løping

Gnagsår mellom tærne av løping #1971468 11/06/2015 19:32
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Er oftere og oftere plaget av gnagsår mellom tærne og kant av tånegler etter løpetur. Jeg har sett på Scholl sine tåskillere, men jeg ser for meg at de sitter godt nok under en løpeøkt. Noen erfaringer?

Har vurdert sportstape foran hver løpetur.

Har noe brede sko som kan være synderen, men har til nå fått det med tre sko der det ene paret er en smal modell. Jeg har det også nok så trangt mellom tærne som nok også er med å skape uhygge.

Noen råd?

Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: Negua] #1971556 12/06/2015 05:43
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Her ikke slitt med gnagsår, men sleit en stund med vannblemmer på tuppen av tærne. Dette ble løsningen for meg!

Jeg taper ofte tærne med kinesiotape før turer over 3 mil, just in case. Sportstape synes jeg blir for klumpete.

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: JayTe] #1971649 12/06/2015 08:17
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Tenker også at vanlig sportstape blir for klumpete, har brukt plastertape ved noen få anledninger. Viktig å klippe tånegler ofte og passe at de ikke vokser eller klemmes inn i nabotåa. Sliter ikke så mye med gnagsår, men merker noe forskjell på sokker også. Synes de tynneste treningssokkene er for tynne for løping.

Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: Boas] #1971675 12/06/2015 09:20
Reven Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg bruker tåsokker (i vanlige sko): http://www.barefootshoes.no/categories/injinji-tasokker

Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: JayTe] #1972032 13/06/2015 19:13
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Sitat: JayTe
Her ikke slitt med gnagsår, men sleit en stund med vannblemmer på tuppen av tærne. Dette ble løsningen for meg!

Jeg taper ofte tærne med kinesiotape før turer over 3 mil, just in case. Sportstape synes jeg blir for klumpete.

Takker for innspill!
Knytingen har jeg brukt og er avhengig av på grunn av smale føtter. Men kinesiotape skal jeg teste ut neste gang.

Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: Negua] #1972152 14/06/2015 09:56
N
Naustdal Offline
Entusiast
Entusiast
N
Negua: Litt på siden, men er du sikkert på at du har så smale føtter? Det trodde jeg i mange år, så begynte jeg å lese litt om løpeteknikk.

Når jeg står rett opp og ned på gulvet, faller anklene mine inn. Dette får foten til å se veldig smal ut. Diverse sportsforretninger har sett på foten min i speilkasse, og sagt at jeg har smal fot og overpronerer (noe jeg kanskje har gjort). Ingen har påpekt at å stå rett opp og ned er noe helt annet enn å løpe. Med fokus på teknikk har jeg "rettet opp" ankelen mye, noe som har resultert i at alle mine smale sko er helt ubrukelige.

Mvh.
Naustdal
Re: Gnagsår mellom tærne av løping [Re: Naustdal] #1972224 14/06/2015 15:31
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Jeg underpronerer på høyre fot og har en mer normal venstrefot. Jeg har smal fot, så jeg må stramme ganske godt for at skoen skal sitte.

Jeg skal innom Torshov og finne meg nye sko og se om det kan hjelpe.

Jeg har garantert ikke god nok teknikk. Jeg har alltid bare løpt for treningen sin del, ikke for å få best mulig løpeteknikk. Men nå som jeg har tenkt å løpe mer må jeg nok tenke mer på det. Det er også derfor jeg blir mer og mer plaget med gnagsår. Løper så ofte at sårene jeg før fikk ikke rekker å gro.

Moderator  support