Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med ZTR Olympic?

Erfaringer med ZTR Olympic? #1970011 08/06/2015 20:27
S
SykkelOdd Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Jeg har en 26" stisykkel med Sun Ringle Inferno 25 hjul som jeg ikke liker og ønsker å bytte ut. Både for å få på et lettere hjulsett, samt ha hjul jeg kan sette opp slangeløst (misliker sterkt å sykle sti med slanger...).

En kollega av meg har ett sett med ubrukte ZTR Olympic hjul som jeg vurderer å kjøpe, men er usikker på om de passer for mitt bruk. Lurer derfor på om noen her har erfaringer med hjulene og kan komme med råd?

Vil hjulene være for svake for en stisykkel (sykler ikke knallhard Enduro, men en del teknisk sti og rundbane)? Kan tilføye at jeg veier 83 kg.
Har plukket opp noen kommentarer på noen utenlandske forum om at noen erfarer at felgene er litt for smale for å bruke på litt brede stidekk, som f.eks 2,25 og 2,35. Noen som har tilsvarende erfaringer eller er det uproblematisk?

Jeg har ikke fått svar på hva slags nav som er på hjulene, men ettersom de er et par år gamle så antar jeg det er qr-kobling til disse. Noen som vet om det er er enkelt og mulig å bygge om nav fra QR til 15mm?

Rule #12: The correct number of bikes to own is n+1.
Re: Erfaringer med ZTR Olympic? [Re: SykkelOdd] #1970041 08/06/2015 21:23
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Disse er uegnt for ditt bruk, Olympic er en typisk birken felg som er ment for grus/flatt underlag.

http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx

Re: Erfaringer med ZTR Olympic? [Re: kitbay] #1970073 09/06/2015 05:42
S
SykkelOdd Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S

Antar det er Alpine som har tatt over for Olympic?
Jeg hadde faktisk Alpine hjul på den forrige Birken-resern, var lette og gode felger det, til den bruken.

Rule #12: The correct number of bikes to own is n+1.

Moderator  support