Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilken sykkelklubb passer meg?

Hvilken sykkelklubb passer meg? #1969475 07/06/2015 20:40
C
Crisp Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Litt om meg: Snart 47 år. Har vært aktiv innen løping og løp senest for 3 år siden 1/2 maraton på 1.16. Tilbakevendende skader gjør at jeg ikke lenger kan løpe like mye som ønskelig, og sykling har derfor vært redningen de siste 3 årene. Sykling har alltid fascinert meg som idrett og etter en lang "sorgprosess" har jeg forlatt løpingen og blitt syklist. Etter å ha syklet for meg selv har behovet for kanskje å melde seg inn i en klubb meldt seg. Den verste konkurranseiveren har jeg fått utløp for gjennom løpingen, og jeg er først og fremst ute etter en klubb for den sosiale biten sin del. Vel, jeg er jo blitt litt hekta på å klatre på listene på Strava da.... Turritt, sykkelturer utenlands, og 1-2 fellesøkter per uke er det jeg først og fremst er ute etter. At det også er syklister i min aldersgruppe er også noe jeg vektlegger. IF Frøy har vært et alternativ, men i og med at jeg snart flytter på meg i retning Groruddalen så finnes det kanskje geografisk bedre alternativ? Hva med Sagene sykkel? Fine drakter selvfølgelig, men også et godt alternativ for en treningsglad amatør? Det finnes kanskje andre alternativer også. Glad for alle tips jeg kan få.

Re: Hvilken sykkelklubb passer meg? [Re: Crisp] #1969717 08/06/2015 10:40
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Stovnerkameratene og Ceres er vel klubber "i nærheten".
Lørenskog ck har hatt en god utvikling og har mange medlemmer og aktive grupper.

Frøy er jo store og har mange ulike aktive grupper. IK Hero burde også på lista!

Re: Hvilken sykkelklubb passer meg? [Re: Crisp] #1969893 08/06/2015 16:07
C
Crisp Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Takk for mange gode alternativer elviz! Stovnerkameratene kan være aktuelle sammen med Sagene. Får se litt mer på det før jeg eventuelt tar neste skritt.

Moderator  support, Valentino