Ser det er tråder for racer og stisykkel, men finner ikke en tråd for grusracer. Hadde vært kjekt å se hva slags redskap folk stiller med i grusrittene.
Jeg stiller med fjorårssykkelen i år igjen, nærmer seg et år gammel, men oppgradert og er nå 8,1kg (+pedaler og holdere) - fortsatt mer å hente på rytter enn redskap...
Re: Vis oss din grusracer/rittsykkel 2015
[Re: grr]
#196917606/06/201519:34
Absolutt grusracer. Scott Scale RC 26" (!). I motsetning til de lenger opp i tråden her som vil ha mer terreng i terrengritt, vil jeg ha minst mulig terreng. Grunnene til at jeg fortsatt har denne sykkelen, og ikke bare cx til grusbruk er utveksling og vekt på bratte stigninger (som det er mye av her jeg bor), lav verdi i dagens marked og bukkestyreforbud i det rittet dere vet.
Min Trek Superfly alu. Kjøpt brukt her på forumet og foreløpig brukt på Montebellorittet og Elgrittet. Oppgradert med diverse karbondeler og et lett ritthjulsett. Når nye hjul kommer blir det også en bra reservestisykkel. Veier vel 10-11kg.
Absolutt grusracer. Scott Scale RC 26" (!). I motsetning til de lenger opp i tråden her som vil ha mer terreng i terrengritt, vil jeg ha minst mulig terreng. Grunnene til at jeg fortsatt har denne sykkelen, og ikke bare cx til grusbruk er utveksling og vekt på bratte stigninger (som det er mye av her jeg bor), lav verdi i dagens marked og bukkestyreforbud i det rittet dere vet.
Står gaffeln feil vei? Sikkert et dumt spm. men det så litt rart ut
Treig oppover, feig nedover.
#196928107/06/201510:20
Årets våpen, aldri prøvd Lefty før, så dette blir spennende!
Flott sykkel! Så ut som lav utveksling for raske ritt?
Sitat: traktoregg
26" eller ei, kvalitetssykkel som sannsynligvis overlater til rytteren å avgjøre hva som står på resulatlistene..
Den "egentlige" vinneren av Birken '14 kjørte jo til og med på en gammel 26"...
#197530822/06/201510:09
tinypic.com eller mange andre lignende tjenester, evt. velge "Filadministrasjon", laste opp bildene, lagre innlegget. Da blir det klikkbare linker, som jo funker helt greit. Hvis du vil ha de inn i innlegget som bilder så må du åpne linkene, redigere innlegget ditt, og sette inn linkene som bilder med bildeknappen...
#200082025/08/201507:20
Årests grusracer er den samme som i fjor, og året før der, og før der osv
Ramma på denne ble produsert i august 1995. Den starter i år i sitt 14. Birkebeinerritt siden første start i 1997 da jeg syklet på 3:32. Målet er å (minst) matche den tiden i år
Det værste er at jeg har Manitou selv, så det først når jeg byttet den ut med en Pike forrige uke... Ellers er jeg noenlunde oppegående.
Hehe.. Jeg har gått på samme smellen her på forumet selv.
Her er forøvrig min grus-sykkel. 11,2 kilo inkludert pedaler. Det eneste som er igjen fra da den var en Air-sykkel er vel ramma og girøret. Det ryker til våren. Da får den en kina-ramme.
Redigert av Raskall; 25/08/201512:07.
#200118125/08/201515:13
Nærmer seg birkenklar. 1*10 XT med one up 42t+16t og 36t foran. SunRingle Black Flag Pro 27.5" hjul med RoRo foran og RaRa bak. SLX-bremser. Bontrager cockpit. On-One 456 Carbon Evo ramme, Hylix karbongaffel.
Må da bli bra
[Re: Dan]
#200150426/08/201508:15