Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring.

Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. #1968127 04/06/2015 07:26
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Schwalbe hadde en "spør oss om alt"-sesjon på Pinkbike i går, der følgende spørsmål kom opp:
Sitat: JQualey på Pinkbike
As the price of MTB tires increases, have you solved the issue of the side knobs ripping off? At 90 US dollars MSRP, how do I justify buying new Hans Dampf's when my last 2 needed to trash canned because all of the side knobs split in half? I understand aggressive cornering wears tires out faster, but these tear off. Have you fixed this issue? I do like your rubber compounds better than most of the other ones on the market, but I can no longer justify the lack of longevity of the tire for the price. Thoughts?

Svaret fra Schwalbe var jo litt beroligende:
Sitat: Schwalbe på Pinkbike
We are really sorry for that. Unfortunately some production lots were affected without being detected by our QM. But this problem was completely solved in the meantime. There should be only good ones in the marked in the meantime.

En annen bruker stiller da oppfølgingsspm:
Sitat: its-chris på Pinkbike
How are you going to solve this to previous buyers? What if someone buys one of those bad batch ones?

og svaret her er jo greit:
Sitat: schwalbe på Pinkbike
The best way is to get in contact with the shop you bought the tire from or our local distribution. We have a 2-years warranty on our tires, so if it is a manufacturing problem we will get the tire changed

Så at knastene rives av høres ut som feil (heldigvis ikke opplevd selv), men tipper det ikke gjelder knaster som fort blir slitt i kantene (slik mine har blitt etter aggressiv kjøring).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968157 04/06/2015 08:41
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da kommer oppfølgingspm fra min side;

Greit med garanti, men når dere har slitt med å produsere mengde nok for å gi dekning til butikkene deres, hvordan skal dere da løse at folk får byttet til seg nye MM.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968169 04/06/2015 09:03
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Interessant denne dekkindustrien. Jeg hadde to conti trail king som det også var feil på. Fantastisk service fra norsk importør, men de klarer ikke å skaffe dekk. Selv hadde de måttet kjøpe seg maxis. Må være utfordrende å representere merker som ikke klarer å levere varene. Kan ikke være så festlig å motta dekkene på slutten av sesongen.

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: erikskon] #1968171 04/06/2015 09:15
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: erikskon
Interessant denne dekkindustrien. Jeg hadde to conti trail king som det også var feil på. Fantastisk service fra norsk importør, men de klarer ikke å skaffe dekk. Selv hadde de måttet kjøpe seg maxis. Må være utfordrende å representere merker som ikke klarer å levere varene. Kan ikke være så festlig å motta dekkene på slutten av sesongen.

Helt greit å bytte fra Trail King til Maxxis da ICON_WINK

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968178 04/06/2015 09:30
E
Espen275 Offline
Fersking
Fersking
E
Bestilte et par Hans Dampf fra en lokal forhandler, men etter mange uker med lovnader så gav jeg opp. Fant de heldigvis på nett.

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968245 04/06/2015 11:56
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har mye mer respekt for en leverandør som ordner opp med et dekk fra en annen leverandør slik at jeg får syklet, enn en som lar meg vente i evigheter.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: simenf] #1968248 04/06/2015 11:58
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Bestilte rett fra importør da de og har nettbutikk http://cyklon.no/. Tre stk MM ligger nå og venter på meg på Rimi.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968952 05/06/2015 20:15
Eirik Lind Hånes Offline
Fersking
Fersking
Schwalbe dekk har/har hatt problemer med at knaster som blir revet av ved rota. Hadde selv et HD i TS som fordekk (kom med sykkelen) etter ca 3 uker var sidekastene nesten helt løse.

Som du ser sier de at de har fikset problemet nå, så vi får håpe det stemmer, for de lager mange bra dekk.

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1968956 05/06/2015 20:22
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Alle i sykkelindustrien har slitt litt med leveringer i år.

Men Cyklon fikk nettopp inn en god del dekk.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1969006 06/06/2015 05:58
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sykkelindustrien har helt klart logistikkutfordringer, spesielt synes jeg det er rart at en dekkprodusent som får inn bestillinger i 2014 ikke klarer å levere til importøren før juni 2015.
All ære til Cyklon for tålmodigheten.

For meg har Schwalbe rett og slett de beste dekkene, med kombinasjonen godt og forutsigbart grep, godt volum, og gode sidevegger.
Har kjørt på samme MM og HD (TS SS) bak siden mai i fjor, har ikke brukt andre dekk. De har rullet mye på alt slags underlag og har holdt helt til nå. Bra gummi!
Om dekkene jeg har fått nå holder like lenge så er det mulig jeg får et religiøst forhold til dem.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: erikskon] #1969008 06/06/2015 06:10
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: erikskon

Hehe sånn endte jeg opp med å gå fra Rubber Queen til Highroller. Fant ut at sistnevnte fungerer mye bedre for mitt bruk og har ikke gått tilbake siden.

Re: Schwalbe Magic Mary og knastetap - oppklaring. [Re: baronKanon] #1969107 06/06/2015 15:09
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Har erfart det samme med to stk. Hans Dampf, både som framdekk og bakdekk. Ser også at Mary, som jeg nå bruker i front, har sprekker i sideknastene.

Har gitt opp mitt foreløpig siste HD som så slik ut:
NB: legg merke til at midtbanen ikke er særlig slitt.

I was just riding along...

Moderator  support