Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

er usikker på dette med oppgradering av felger

er usikker på dette med oppgradering av felger #1968020 03/06/2015 20:36
R
Rune72 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
R
Hei.
Jeg er en fornøyd eier av en Giant Talon 29. Men nå lurere jeg på å oppgradere litt på sykkelen. Så det jeg lurer på, har det noe forseg at jeg oppgradere hjulsettet?(kommer jeg noe fortere fram til mål?) Hjulsettet jeg ser for meg, er Shimano XT, ser at de er på Finn.no av og til.
Setter pris på om noen deler litt av sine erfaringer/kunnskap !!

Re: er usikker på dette med oppgradering av felger [Re: Rune72] #1968068 04/06/2015 02:15
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Hjul er det som kommer nærmest å kjøpe ny, bedre sykkel når det gjelder oppgradering. Det er fremdeles sykkelrytteren som avgjør hvor fort du kommer til mål men et skikkelig hjulsett øker sykkelgleden veldig.

Nå kjenner jeg ikke Giant-hjulene men i den prisklassen vil jeg tro XT-hjul vil være en solid oppgradering som gjør det mye morsommere å sykle, noe som igjen gjør deg raskere.

Men om du sier noe om hvor mye du veier, hvor/hvordan du sykler (kjørestil) og hvilke målsetninger du har så blir det lettere å gi gode råd. Kan hende du kan få mye bedre hjul enn XT på bruktsalget her på forumet også.

Redigert av Raskall; 04/06/2015 02:17.
Re: er usikker på dette med oppgradering av felger [Re: Rune72] #1968468 04/06/2015 20:19
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
har også vurdert og oppgradere med nye felger;

får målbare forskjeller med å gå fra dårlige dekk til gode dekk,
og fra gode dekk til "beste dekk" satt opp slangeløst

hvis en får tilsvarende målbare forskjeller med gode hjul så er det bare og løpe å kjøpe...

noen som har målt ?

Æresmedlem i KrampeKameratene

Moderator  support