Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nok en fersking som vil ha råd...

Nok en fersking som vil ha råd... #1967549 03/06/2015 07:12
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Vær hilset. Da står jeg på nippet til å gjenoppta en gammel interesse som har ligget brakk i en halv mannsalder. Sist jeg hadde «racer» var en gang på søttitallet, smaragdgrønn Peugeot med 10 gir som jeg hadde mange gode turer med. Siden har det bare vært ymse framkomstmidler uten noen egentlig lidenskap. Men i fjor tok jeg utfordringen og meldte meg på årets Oslo Triathlon (mosjonsklassen riktignok) så nå har jeg brukt vinteren godt, gått ned 20 kg, erstatta fett med muskler og føler meg i bedre form enn i hele mitt voksne liv. Med feriepenger rett rundt hjørnet er det sykkelkjøp som står på agendaen.

Har lest meg noe opp på emnet i det siste, men skjønner at det må mere til enn noen timer i sofakroken med Tour de France. Her er jeg så langt:

Budsjett rundt 20 k, men da vil jeg gjerne ha med så mye som mulig av det utstyret jeg trenger i tillegg – sko, pedaler, klær, hjelm og kanskje en computer.
Alder: 53, høyde: 186, vekt: 87, indre skrittlengde: 92. Ser for meg at sykkelen må være komfortabel nok slik at turer på noen timer blir greit – altså ikke noen temposykkel, men noe mer allround-vennlig.

Bor nær Sandvika i Bærum og handler gjerne lokalt, men tar selvfølgelig turen til Oslo hvis det er akkurat der drømmesykkelen befinner seg. Brukt er selvfølgelig en mulighet, men så grønn som jeg er nå føler jeg meg mest komfortabel med butikkjøp.

Det første alternativet jeg festet meg ved var Oslo Sportslager med Trek Emonda S6 til 15 k. Dette er etter hva jeg skjønner merkevare med bra status og kvalitet, og det virker som de har priset akkurat denne modellen veldig offensivt. På nettet skrytes det av SL-rammene som koster betydelig mye mer, men jeg vil tro S utgaven holder i massevis for meg.

Bull i Sandvika selger Specialized sykler fra rundt 20+ og oppover. Betaler man mye for merket her? Roubaix-modellen virker veldig innbydende med vekt på litt kjørekomfort. Noe i meste laget prismessig hvis jeg ikke kan få en knalldeal.

Birk sport ligger like ved der jeg bor. Fuji Gran Fondo ser også ut til å være noe for meg kanskje, men lest noe test på nett som ikke var helt overbegeistret over ramma.

Så er det XXL hvor jeg har lagt igjen mye kroner siste året på en del andre greier. Ble jo veldig fristet av den White RR Ultimate modellen med elektronisk Di2 gir. Her er det delte meninger om hvorvidt «billig»-merket White er noe å satse på forstår jeg. Snobberi eller praktisk erfaring? Selv gir jeg blaffen i om det er moteriktig utstyr bare det gjør jobben og er av skikkelig kvalitet.

Kommer neppe til å bruke masse tid på å skru selv, så nivå på service / verksted er av betydning og er noe jeg er villig til å ta med i vurderingen selv om det skulle innebære noe høyere innkjøpspris.
Tips og anbefalinger tas i mot med ydmyk takknemlighet.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1967568 03/06/2015 07:33
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Et kjapt tips på morgenkvisten. Ta en titt på forumet her etter brukte sykler. Mye for pengene. Her er et eksempel: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1960864#Post1960864

Velkommen til forumet

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1967610 03/06/2015 08:25
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
White (XXL), Diamant / Nakamura (Gsport/Intersport), Gavia (bikeshop), Everest (Sportslageret) osv som er "husmerker" har alle i stor grad komponenter fra Shimano, SRAM og andre anerkjente merker. Rammene er det vel ingenting å si på heller. Om utstyret "skal gjøre jobben" er alle disse mer enn bra nok.

Jeg tror du skal være forsiktig med å hoppe på White RR Ultimate som vel ikke er tilpasset evt stiv rygg og ønske om koseturer. Sørg for å få prøve sykkelen før du handler, det bør en ordentlig forhandler tilby. Fremtiden (som er her i dag) er diskbremser og elektrisk gir, men det går ikke noe fortere.

Om budsjettet er 20' kan du fort skrelle av minst 5' på en bra sykkelbukse (viktig), trøye, gode sko, hjelm, pedaler, fotpumpe, lommepumpe, ekstra dekk, slanger, miniverktøy (unbraco/kjedekutter), flasker, computer (jeg ville valgt en trådløs computer / sportsklokke med gps), kjedeolje osv osv...

Lykke til ! ! !

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: EmilZipp] #1967892 03/06/2015 14:36
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: EmilZipp
White (XXL), Diamant / Nakamura (Gsport/Intersport), Gavia (bikeshop), Everest (Sportslageret) osv som er "husmerker" har alle i stor grad komponenter fra Shimano, SRAM og andre anerkjente merker. Rammene er det vel ingenting å si på heller. Om utstyret "skal gjøre jobben" er alle disse mer enn bra nok.

Ja, jeg er ikke ute etter noe fashion statement akkurat. Men det kan vel kanskje være slik at annenhåndsverdien av disse husmerkene er lavere enn tilsvarende utstyr fra kjente internasjonale merker?
Jeg tror du skal være forsiktig med å hoppe på White RR Ultimate som vel ikke er tilpasset evt stiv rygg og ønske om koseturer.

OK, men hva er det som tilsier det? Geometrien på ramma? Jeg forstår at det å skulle lene seg dypt ned vil kunne bli slitsomt for nakke og korsryggen i lengden. Hvordan er det med avstand fram til styret? Vil lengre avstand også være mer slitsomt?
Nå er det ikke primært koseturer men vel så mye trening jeg sikter på, men jeg takker for omtanken ;-)
Sørg for å få prøve sykkelen før du handler, det bør en ordentlig forhandler tilby. Fremtiden (som er her i dag) er diskbremser og elektrisk gir, men det går ikke noe fortere.

Nå spør jeg sikkert dumt, men er det slik at det er pleier å være mulig å teste på rulle i butikken, og vil i så fall dette kunne gi noen ide om hvordan sykkelen vil føles?

Om budsjettet er 20' kan du fort skrelle av minst 5' på en bra sykkelbukse (viktig), trøye, gode sko, hjelm, pedaler, fotpumpe, lommepumpe, ekstra dekk, slanger, miniverktøy (unbraco/kjedekutter), flasker, computer (jeg ville valgt en trådløs computer / sportsklokke med gps), kjedeolje osv osv...

Lykke til ! ! !

Takk for fyldig og informativt svar. Hadde ingen anelse om at buksa var så viktig (vi sykla i shorts i gamle dager :-)). Har for øvrig klokke med GPS (Fenix 3) så computer er det ikke så bråhast med, men de andre tingene du nevner må jeg ta med i beregningen. Jeg har bange anelser om at budsjettet kan sprekke ørlittegrann.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1968153 04/06/2015 08:31
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: MgrBuddha

Ja, jeg er ikke ute etter noe fashion statement akkurat. Men det kan vel kanskje være slik at annenhåndsverdien av disse husmerkene er lavere enn tilsvarende utstyr fra kjente internasjonale merker?
Jeg tror du skal være forsiktig med å hoppe på White RR Ultimate som vel ikke er tilpasset evt stiv rygg og ønske om koseturer.

OK, men hva er det som tilsier det? Geometrien på ramma? Jeg forstår at det å skulle lene seg dypt ned vil kunne bli slitsomt for nakke og korsryggen i lengden. Hvordan er det med avstand fram til styret? Vil lengre avstand også være mer slitsomt?
Nå er det ikke primært koseturer men vel så mye trening jeg sikter på, men jeg takker for omtanken ;-)
Sørg for å få prøve sykkelen før du handler, det bør en ordentlig forhandler tilby. Fremtiden (som er her i dag) er diskbremser og elektrisk gir, men det går ikke noe fortere.

Nå spør jeg sikkert dumt, men er det slik at det er pleier å være mulig å teste på rulle i butikken, og vil i så fall dette kunne gi noen ide om hvordan sykkelen vil føles?

Lykke til ! ! !

Takk for fyldig og informativt svar. Hadde ingen anelse om at buksa var så viktig (vi sykla i shorts i gamle dager :-)). Har for øvrig klokke med GPS (Fenix 3) så computer er det ikke så bråhast med, men de andre tingene du nevner må jeg ta med i beregningen. Jeg har bange anelser om at budsjettet kan sprekke ørlittegrann.

Hvor skal jeg begynne... Jeg er ikke verdensmester i hverken prisvurdering eller rammegeometri.... men:
> om du vil ha en Colnago, Bianchi, Pinarello, Cervelo osv med samme utstyr og vekt som en Diamant er hastigheten en hobbysyklist klarer å presse ut "omtrent" det samme men prisen det doble... og annenhåndsverdien i kroner faller mer på de dyre modellene. Ny Diamant vs pent brukt Cervelo, tja.. jeg ville valgt det siste.

> White RR Ultimate kan som de aller fleste modeller justeres opp/ned og frem/tilbake m tilpasning eller bytte av stem (og sete). Lengt frem og langt ned til styret betyr mindre luftmotstand, høyere fart men mindre comfort. Om du liker modellen og finner deg til rette på tur er det det viktigste. Se for eksempel på Specialized.com med mange modeller for ulik bruk. Du vil få en helt annen opplevelse av Roubaix som er laget for at rytteren skal orke å sykle fort på dårlig vei med mer oppreist stilling enn en Tarmac som er ren racing. I mellom der et sted ligger RR Ultimate. I en sykkelbutikk med flinke folk (alltid en som kan mer enn de andre) vil de sørge for at du får riktig type sykkel for dine planer, sittestilling som passer deg... og at budsjettet ditt sprekker ! ! !

> Fenix 3 gjør nytten og vel så det. Strava.com er tingen om du vil laste opp turer, ruter etc fra klokken, måle deg mot andre, gi/motta "cudos" for lange turer osv...

> Jeg er rimelig sikker på at du vil slite etter to timer på landevei med fotballshorts, men det er bare å prøve...

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1968497 04/06/2015 21:08
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk for hjelpsomme svar, Emil.

Jeg leser til øyet blir stort og vått hver eneste dag nå. Det skumle med sånne prosjektorienterte typer som meg er at jeg blir så oppslukt, og i takt med at jeg lærer mer om emnet "innser" jeg at behovet mitt for akkurat det rette utstyret medfører stadig tøying av budsjettgrensene.

Selv om jeg alltid liker å tenke funksjonalitet framfor fluff merker jeg at jeg tok litt skade av å kikke igjennom den "Vis meg din..."-tråden. Mye fine sykler folk har gitt. Skjønner at mange blir litt hekta på utseende, men dette jåleriet med ventilhetter osv fatter jeg ikke helt. Er det vekta liksom?

Etter et utall av Youtube-klipp og tester merker jeg at jeg har forferdelig lyst på en slik Specialized Roubaix med skivebremser. En sykkel som er rask nok i massevis og veldig snill mot en gammel kropp må være midt i blinken. Og fin å se på er den også. Og da har jeg straks bortimot doblet budsjettet idiot som jeg er.

Og jada, kommer selvfølgelig til å kjøpe pute-bukse. Men banna bein, jeg og en kompis sykla fra Asker til Setesdalen i bare fotballshorts en gang i urtiden vi :-)

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1968505 04/06/2015 21:21
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du får da Roubaux helt ned til 10.000? Har smugtittet på den selv om jeg egentlig ikke skal ha meg landeveissykkel.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1968519 04/06/2015 22:20
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Du MÅ som alltid vurdere canyon. Utrolig bra sykler for prisen. Endurace heter vel komfort-modellen dems.
Ellers er cannondale synapse og Scott solace modeller du kan se på.

- Stefan
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: larsdx] #1968764 05/06/2015 11:43
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: larsdx
Du får da Roubaux helt ned til 10.000? Har smugtittet på den selv om jeg egentlig ikke skal ha meg landeveissykkel.

Det stemmer, har sett dem i netthandel helt nede på 10. Men da er det absolutt laveste uttyrsgruppe og dessuten ikke i min størrelse. Det er litt ymse hva de har av modeller og størrelser de forskjellige sjappene. Jeg var på Bull i Sandvika i dag og haddde hyggelig prat med selger og fikk muligheten til å prøvesitte litt forskjellig. 58-ramme føltes helt perfekt på Roubaix. men dessverre hadde de bare den i 50k klassen og da botfaller det.

Kikket på nettet og tri-sport har Roubaix SL4 Sport til 17k. http://www.tri-sport.no/sykkel/sykkel/racersykkel-herre-dame/roubaix-sl4-sport-1-94415-60 Da er det litt ned på utstyr og ingen skivebrems, men jeg vil tro det er godt nok i massevis til å begynne med for meg. Jeg tenker at en god ramme kan jeg jobbe videre med når lommeboka tilater det. Noen som har erfaring med denne butikken? De selger tydeligvis gjennom Sport 1 i Drammen, og det er ikke verre kjøretur enn at jeg kan reise dit for å shoppe.

Ellers var jeg også innom XXL og tittet på White med elektronisk gir til 20k. Fristende det også, men jeg fikk ikke helt samme gode følelsen av å se og sitte på den. Mer plastikk-feeling på styre og sete og ikke samme gode sittestilling selv om det selvfølgelig kan justeres masse på.

Uansett en lærerik dag på sykkeljakt.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969002 06/06/2015 05:04
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
du får roubaix doubble hos jt sykkel for 13000 ca ny, men er sora gruppe da

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969027 06/06/2015 08:55
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Var i samme situasjon for kort tid siden - 2013 - med tanke på racersykkel, men har sykla på alt annet i årevis.

kjøpte først en overligger fra 2012 (Orbea Aqua), men sittestillingen på den passet ikke helt, så på turer over 10 mil kjentes det litt vel mye i nakken. Forøvrig er det sikkert mulig å få kjøpt overliggere (nye sykler, fjorårets modell) med solide avslag rundt om.

For litt mer komfort, men samtidig en rask snerten sak, så gikk jeg for Trek Domane 5.9 med Di2 Ultegra i år. Dette er sykler som typisk brukes på brosteinsritt som Paris Roubaix og lignende, og samtidig som jeg synes den er rask og snerten, så er den betydelig mer komfortabel enn min tidligere Orbea. Tidene mine på Strava viser hvert fall at det går raskere i år :-)

Sko, klær, hjelm og lignende koster jo en del, men har du lyst på et par gratis Look- pedaler med noe slitt grå klosser, så kan du få det av meg - hentes i Oslo.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: Stefan77] #1969091 06/06/2015 13:50
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: Stefan77
Du MÅ som alltid vurdere canyon. Utrolig bra sykler for prisen. Endurace heter vel komfort-modellen dems.

Det så veldig kurant ut det utvalget deres, Dessverre var de interessante modeller og størrelser utsolgt for sesongen.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: tmork] #1969093 06/06/2015 14:00
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: tmork
Var i samme situasjon for kort tid siden - 2013 - med tanke på racersykkel, men har sykla på alt annet i årevis.

kjøpte først en overligger fra 2012 (Orbea Aqua), men sittestillingen på den passet ikke helt, så på turer over 10 mil kjentes det litt vel mye i nakken. Forøvrig er det sikkert mulig å få kjøpt overliggere (nye sykler, fjorårets modell) med solide avslag rundt om.

For litt mer komfort, men samtidig en rask snerten sak, så gikk jeg for Trek Domane 5.9 med Di2 Ultegra i år. Dette er sykler som typisk brukes på brosteinsritt som Paris Roubaix og lignende, og samtidig som jeg synes den er rask og snerten, så er den betydelig mer komfortabel enn min tidligere Orbea. Tidene mine på Strava viser hvert fall at det går raskere i år :-)

Sko, klær, hjelm og lignende koster jo en del, men har du lyst på et par gratis Look- pedaler med noe slitt grå klosser, så kan du få det av meg - hentes i Oslo.
Meget generøst, takker og bukker. Jeg kontakter deg om det blir aktuelt. Ja, Domane modellene er definivt interessante. Jeg ser flere steder at det hauses opp til en "tvekamp" mellom disse og Roubaix innenfor kategorien komfort-racer. Domane 4.3 med 105-gruppe til 21k på Oslo Sportslager er jo en soleklar kandidat. http://www.oslosportslager.no/produkt/trek-domane-43-racersykkel-2015-35899.aspx

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969098 06/06/2015 14:29
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Se og på Cannondale Synapse i samme segmentet som domane og roubaix - mye pen omtale rundt om.

Redigert av tmork; 06/06/2015 14:32.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969109 06/06/2015 15:17
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Anton Sport selger forresten Synapse Disc 105 til medlemspris 10k: https://www.antonsport.no/produkter/cannondale-2015-synapse-alloy-disc-105-517/bbq-48-3364 Men altså i alu, så kanskje ikke det du er ute etter.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969189 06/06/2015 20:35
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Cannondale Synapse CRB Ultega til 20k hos Anton virker jo særdeles fristende. Mye fin omtale på nettet som du sier Terje, og den ser jo aldeles smellvakker ut. Ai ai ai, dette blir ikke lett.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969224 07/06/2015 05:09
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Cannondale Synapse CRB Ultega til 20k hos Anton virker jo særdeles fristende. Mye fin omtale på nettet som du sier Terje, og den ser jo aldeles smellvakker ut. Ai ai ai, dette blir ikke lett.

En carbonbefengt Cannondale Synapse med Ultegra til 20 K NOK i riktig størrelse (58?) er strengt tatt ikke noe å lure på. Løp og kjøp! Var selv en hårsbredde fra å kjøpe Synapse.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: tmork] #1969225 07/06/2015 05:15
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Hos Bikeradar var Synapse årets sykkel i 2014 og en av syklene i tet nå i 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=wLRSqvcz-1M

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969491 07/06/2015 21:13
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Nå var jeg helt på nippet til å endelig bestemme meg for Synapse Ultegra, men så fikk jeg øye på en annonse fra JT Sykkel som har Specialized Roubaix Elite til samme pris. Synapsen er vel bedre utstyrt med for det meste Ultegra mens Roubaix'en har gjennomgående 105. Hjulene er jeg usikre på; Fulcrum 5 på Roubaix og Mavic Aksium S WTS på Synapse. Ut i fra det jeg kan lese meg til på nett virker det som flere er fornøyde med Fulcrum'ene.

Nå er det slik da at Cannondale kan jeg få kjøpt på en Anton Sport like ved der jeg bor mens JT må sendes fra høyt oppe i fjellheimen. Jeg liker jo småsjapper godt jeg, men det er kanskje mer fordelaktig med en fysisk lokal butikk. Så fornuft tilsier muligens at jeg bør gå for Synapse, men så var det dette med følelser da. Av en eller annen grunn får jeg større eielyst av bivåne Roubaix'en - den er i mine øyne mer sexy liksom.

Jeg er overbevist om at begge modellene er topp topp sykler og at uansett hva jeg går for blir det fest...

http://www.cannondale.com/nam_en/2015/bi...arbon-3-ultegra

http://www.specialized.com/us/en/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-elite

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969620 08/06/2015 08:22
Furu Offline
/Stig
/Stig
Av en eller annen grunn får jeg større eielyst av bivåne Roubaix'en - den er i mine øyne mer sexy liksom.

http://www.specialized.com/us/en/bikes/road/roubaix/roubaix-sl4-elite
Av en eller annen grunn så gir dette større sykkelglede også. Legg litt innsats i det og ta en lørdagstur opp til Otta, så blir dette et skikkelig kjærlighetsforhold ICON_SMILE
Stå på!

Stig

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969624 08/06/2015 08:26
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Personlig liker jeg ikke designet på Synapsen i linken der, altså fargeskjemaet, kunne kanskje vært bedre med noen andre hjul enn de usexy Aksium-hjulene. Aksium-hjulene er vel også noe av det billigste en får, så er jo spørsmålet om du tenker noe på å ha ekstra hjulsett på sikt, slik at Aksium-hjulene kan være helt OK til trening/rulle og lignende.

Synes Roubaixen er fin. Med Ultegra hadde det vært et enkelt valg, men det er opp til deg hvor mye det betyr...

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969979 08/06/2015 19:51
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Da har jeg jaggu greid å ta et valg. Jørn Tore på Lalm får gleden av å være julenisse og sende pakke til en ivrig guttepjokk...

Stor takk til alle som har svart på tråden og hjulpet meg med mine første vaklende tråkk inn i tohjulingenes verden.

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1969998 08/06/2015 20:15
Furu Offline
/Stig
/Stig
Gratulerer med skikkelig fin sykkel!

Stig

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1970079 09/06/2015 05:54
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Gratulerer med kjempefin sykkel ! ! ! Regner med å se deg under tråder for utflukt, bildetråd osv. Langs Tyrifjorden etter Sollihøgda er det masse deilig dårlig asfalt å prøve seg på som passer Roubaix'n perfekt. Jeg fant et "kjempefint" hull og fikk ristet løs litt stivhet i korsryggen på søndag i rittet Tyrifjorden Rundt. Men ingen skade skjedd......

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: EmilZipp] #1970240 09/06/2015 09:54
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: Furu
Gratulerer med skikkelig fin sykkel!

Gratulerer med kjempefin sykkel ! ! ! Regner med å se deg under tråder for utflukt, bildetråd osv. Langs Tyrifjorden etter Sollihøgda er det masse deilig dårlig asfalt å prøve seg på som passer Roubaix'n perfekt. Jeg fant et "kjempefint" hull og fikk ristet løs litt stivhet i korsryggen på søndag i rittet Tyrifjorden Rundt. Men ingen skade skjedd......

Takker. Ræva asfalt here I come :-)

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1971887 12/06/2015 21:01
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
I dag smalt feriepenga inn på konto og veien var kort ned til postkontoret hvor pakke fra JT Sykkel venta. Hujedamej så fort'n går. Jeg hadde helt glemt hvor vidunderlig det er å fly av gårde i lav høyde med racer, og noe sånt som denne karbondrømmen her har jeg jo aldri vært i nærheten av før. Lykke!

Skikkelig bilde kommer etter hvert i bildetråden, her er bare et snapshot to sekunder etter jeg hadde montert den.

Redigert av MgrBuddha; 12/06/2015 21:03.
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1972041 13/06/2015 19:33
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Gratulerer, nå er det bare å tråkke på!

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1972616 15/06/2015 12:49
Bjørn_E Offline
Fersking
Fersking
Gratulerer med en flott sykkel!

Whenever I see an adult on a bicycle, I have hope for the human race.

~ H.G. Wells
Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: Bjørn_E] #1972660 15/06/2015 14:10
MgrBuddha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat: Bjørn_E

Takker. Har kommet meg ut hver dag og det blir bare mer og mer moro. Befinner meg alarmerende nær bunnsjiktet på de fleste Strava-segmentene men det er ikke sykkelens skyld ICON_SMILE

Re: Nok en fersking som vil ha råd... [Re: MgrBuddha] #1972663 15/06/2015 14:18
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

Sitat: Bjørn_E

Takker. Har kommet meg ut hver dag og det blir bare mer og mer moro. Befinner meg alarmerende nær bunnsjiktet på de fleste Strava-segmentene men det er ikke sykkelens skyld ICON_SMILE

Vel, du får ligge som gjedda i sivet og vente på sol, medvind, kjøttboller til middag og banke til på et kort segment. Sykler du jevnt og trener utenom sesongen kommer resten av seg selv. Det er ikke mange som kan slå fremgangen til en nyforelsket syklist. Tipper du har minst et par år med stor fremgang foran deg før det flater ut.

Moderator  support, Valentino