Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Dekktråd Traktor Enduro

Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: bøttesmetten] #1967817 03/06/2015 12:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
en av etappene (hvis den fortsatt er med) vil nok ha mye skjult stein. Det er det fare for gjennom hele rittet, så ekstra luft og minst Super Gravity/ProCore er nok lurt for å komme seg gjennom.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: Eirik Lind Hånes] #1967829 03/06/2015 13:11
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Eirik Lind Hånes
For min del tror jeg det blir Mavic Charge forran og Michelin Rock R2 (i GumX comp.) bak med GettoCore. Mulig jeg bytter ut Mavic Charge Med MaMa i TS.

Byttet tilbake fra Butcher til charge nå. Charge har også 42a gummi, men kanskje litt små sideknaster om en skal klage på noe. Skal teste mama i morgen.

Endelig en annen som også kjører Charge!
Har begynt med det i det siste og er egentlig veldig fornøyd! Supert på røtter og stein og sitter bra på jord også. Har MaMa TSC også, men kun testet de på to forskjellige sykler. Mitt inntrykk (uten å testet på samme sykkel) er at Charge sin gummi sitter bedre, men MaMa kanskje graver seg enda bedre ned i løs masse. Vil tro MaMa vertstar kanskje hadde vært mer direkte konkurrent???

Det jeg dog synes er det beste med Charge er at det ruller bra til å være såpass myk gummi, samt at det gir en ekstra deilig demping (ekte 2-ply dekk).

Veldig interessert i å høre resultatet nå som du skal bytte direkte mellom de to dekkene!

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: vids] #1967841 03/06/2015 13:24
bøttesmetten Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: vids
Sitat: Eirik Lind Hånes
For min del tror jeg det blir Mavic Charge forran og Michelin Rock R2 (i GumX comp.) bak med GettoCore. Mulig jeg bytter ut Mavic Charge Med MaMa i TS.

Byttet tilbake fra Butcher til charge nå. Charge har også 42a gummi, men kanskje litt små sideknaster om en skal klage på noe. Skal teste mama i morgen.

Endelig en annen som også kjører Charge!
Har begynt med det i det siste og er egentlig veldig fornøyd! Supert på røtter og stein og sitter bra på jord også. Har MaMa TSC også, men kun testet de på to forskjellige sykler. Mitt inntrykk (uten å testet på samme sykkel) er at Charge sin gummi sitter bedre, men MaMa kanskje graver seg enda bedre ned i løs masse. Vil tro MaMa vertstar kanskje hadde vært mer direkte konkurrent???

Det jeg dog synes er det beste med Charge er at det ruller bra til å være såpass myk gummi, samt at det gir en ekstra deilig demping (ekte 2-ply dekk).

Veldig interessert i å høre resultatet nå som du skal bytte direkte mellom de to dekkene!
Charge er vel det som sitter orginalt foran på Crossmax Enduro hjul sant? Synes jeg har sett at flere av de mavic-sponsa rytterne i EWS kjører på "blacked out" magic mary i stedet. Joe Barnes blant andre.

@tarhof på instagram
Pole Evolink 158/176 2019
Banshee Prime 2016
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: bøttesmetten] #1967844 03/06/2015 13:30
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Stemmer det. Men trodde det stort sett var bakdekket de byttet ut? Men kan være føreforhold dikterer annet. Er jo ikke like lange spikes som magiske mary.

..Megatower v2..
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: bøttesmetten] #1968648 05/06/2015 08:17
Eirik Lind Hånes Offline
Fersking
Fersking
Fikk testet mama i TS så vidt i går, en runde ned fra Fagervann. Første inntrykket er bra. De overasket meg med godt grep ved et par anledninger hvor jeg bomma litt på linja. Men har ikke kjørt de nok til å kunne gi noen sammenligning enda. Det var også for det meste tørt i går. Kjørte både Charge og MaMa på 23.5 psi (på digital måler, uten getto core). MaMa har definitivt mer solide side knaster en Charge som er bra, det virker som Shcwalbe har fått fikset TS compunden også i år slik at sideknastene ikke detter av etter en ukes bruk. Tror gummien i Charge kanskje er hakket mykere (42a).

Bottom line, er det tørt eller halv tørt går jeg for mama i TS. Er det sleipt er jeg mer usikker, tror kanskje (uten å ha testa ) at både Butcher og Charge kan være bedre på glatte svaberg og røtter.

Mama er lettere, Charge ruller noe bedre

Redigert av Eirik Lind Hånes; 05/06/2015 08:50.
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: bøttesmetten] #1968733 05/06/2015 11:09
vids Offline
Ivrig
Ivrig
MaMa er lettere i snake skin, men tyngre i Super Gravity. Charge er nok mer sammenlignbart med Super Gravity, selv om det er noen forskjeller...

Synes følelsen av grep når man legger sykkelen ned i svingen er veldig bra på Charge, det tar liksom plutselig tak på en veldig inspirerende måte ICON_SMILE Men MaMa gir også en deilig følelse, bare med noe jevnere overgang.

Testet rulling med Charge som bakdekk mot Hans Dampf SnakeSkin TrailStar. Så og si likt i trilling på sti, kom nesten en meter lenger med Hans Dampf, men det var innenfor feilmargin på målingen.

Hvilket er godt gjort for Charge som er mykere gummi.

Føles likevel som om HD triller littegrann bedre når man faktisk sykler. Og noe av det HD får skryt for er at det triller ca like bra på sideknottene som på midten. Noe som kanskje gjør utslag når man sykler ujevnt underlag?

..Megatower v2..
Re: Dekktråd Traktor Enduro [Re: bøttesmetten] #1968745 05/06/2015 11:21
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Dekkvalg ble tatt for meg: fant ikke ekstra guffe, ikke tid til å legge om før avreise og ikke plass til ekstra dekk.

Magic Mary SS foran og SG bak, begge i TSC.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support