Enig, skulle helst hatt 2-delt, men det er jo enkelt å bytte. Hvilken sykkel ville du gått for selv? Jeg vil hovedsaklig bruke sykkelen til trening, men vil også delta i noen ritt, birken osv. Som student har jeg ikke den romsligste økonomien og er veldig i tvil om det er verdt å betale 5000,- mer for Gaviaen, når komponentene stort sett er relativt like.
Vanskelig å svare på dine vegne. For meg er det kun samvittighet som begrenser sykkelinnkjøp, og når jeg argumenterer med meg selv så blir det da å sette noen kriterier som må oppfylles. NÅ syns jeg 11kg er mye, men for litt over ett år siden syklet jeg på 15kg sykkel bruktkjøpt til to lapper sånn ca. fem år tidligere, også ritt. Det gikk helt fint. Nå har jeg vel sykler til 100 lapper, men sykkelgleden er nok ikke proporsjonal med kjøpesummen. Hvis økonomien er litt stram og du ikke bryr deg vesentlig om noe Gaviaen har kontra White, så tipper jeg du blir godt fornøyd med White. Får du lyst på noe annet senere er det bare å selge og handle.. :-)
Det er greit å bytte til 2-delt ja, men du drar fort på deg en del kost, og da er du gjerne halvveis til Gaviaen som også er en kilo lettere. Hvis du har en Intersport/G-sport/G-Max i nærheten hvor de faktisk har peiling så kan du jo også vurdere 27,5" og 29" fra de.. begge til 15999,- og 10kg.