Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RS Stealth setepinne skrapt opp

RS Stealth setepinne skrapt opp #1964744 28/05/2015 12:25
veltis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
To problemer med pinnen:
1. Har fått noen skrap på øvre del av setepinnen(delen som går opp og ned)
Bør jeg fikse dette ved å finslipe ned og lakkere eller bare sende den inn på service.
2. Pinnen begynte å fuske for en uke siden og ville ikke gå opp. Surkler litt, og var en del olje langs kabelen i bunn. Den holder bra på lufttrykket

Det er lengre opp enn ned
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1964751 28/05/2015 12:30
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Velkommen til forumet!

1. puss og lakk er verdt et forsøk
2. det kan være selve slangen eller koblinger har gått lekk. Sjekk om lufting hjelper - kan være du klarer deg med noen små o-ringer og lufting av slangen.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: baronKanon] #1967617 03/06/2015 08:29
veltis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Leverte inn pinne og sykkel hos forhandler og fikk beskjed om at siden den var skrapt opp på overrøret(jokkerøret) hadde det forårsaket slitasje med lekkasje som resultat. Sende inn og service: ca 3000 nok! Er det meningen at disse jokkepinnene skal være så skjøre at de ikke tåler litt juling? Kjenner jeg blir ganske forbannet, da jeg ikke har budskjetter med denne kostnaden. Må ta servicen selv. Noen som vet hvor mye jeg må plukke fra hverandre? Så på manualen fra sram og det så temmelig komplisert ut. Noen som har tips til en stealth video som beskriver dette bedre?

Det er lengre opp enn ned
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1967641 03/06/2015 08:48
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: veltis
Leverte inn pinne og sykkel hos forhandler og fikk beskjed om at siden den var skrapt opp på overrøret(jokkerøret) hadde det forårsaket slitasje med lekkasje som resultat. Sende inn og service: ca 3000 nok! Er det meningen at disse jokkepinnene skal være så skjøre at de ikke tåler litt juling? Kjenner jeg blir ganske forbannet, da jeg ikke har budskjetter med denne kostnaden. Må ta servicen selv. Noen som vet hvor mye jeg må plukke fra hverandre? Så på manualen fra sram og det så temmelig komplisert ut. Noen som har tips til en stealth video som beskriver dette bedre?

Nesten billigere med ny da. 3k var dyrt.

Treig oppover, feig nedover.
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1967645 03/06/2015 08:50
perbl Offline
More than words
More than words
125mm-varianten koster hvertfall 2999 hos sykkelkomponenter.no

Basert på priseksemplene jeg har sett for service, tror jeg man bør basere seg på å mekke disse pinnene sjøl hvis det skal lønne seg ift å kjøpe verkstedtid.

Per B.
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1967651 03/06/2015 08:57
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Det skal gå an å få tak i den øverste delen som reservedel - søk på ebay etter reverb så tror jeg du finner den der.

3000 var dyrt, billigere med ny pinne da.
Jeg hadde også problemer med en Stealth, masse knot når jeg skulle ta service på den. Endte opp med å kjøpe en til som står på sykkelen nå slik at jeg har god tid på å fikse den andre....
Da burde jeg alltid kunne ha en som fungerer 100% på sykkelen og en i reserve til enhver tid.
Kanskje en løsning for deg også?
Evt. selger du pinnen her på forumet og kjøper noe annet ICON_SMILE

Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1967775 03/06/2015 12:07
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
For en som er varm i trøya så tar det mindre enn en time å overhale en Stealth. 3000 lukter lureri.

For en siv.ing i arbeid så tas det kanskje 1500 kroner for konsulentoppdrag pr. time. Jeg skulle visst hvilken profesjonsklasse den som utfører servicen har. Tidligere intergalaktisk krigsherre/despot, trolig, med ditto privat utgiftsnivå.

Jeg har overhalt en del slike etterhvert, og den som får jobben utført betaler antall øl de syns det er verdt, og erfaringsmessig kan det bety fra overhodet ingenting (selv om pinnen blir bra), til fem-seks poløl eller hjemmebrygg.

Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1967859 03/06/2015 13:51
bøttesmetten Offline
Veteran
Veteran
Sitat: veltis

Selv om pinnen er oppskrapet på "innerbeinet" skal ikke det gi lekkasje. Forhandleren du har snakka med har ikke peiling...

@tarhof på instagram
Pole Evolink 158/176 2019
Banshee Prime 2016
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: veltis] #1968620 05/06/2015 07:43
O
oddivato Offline
Entusiast
Entusiast
O
Spurte på Hank i Trondheim og der var visst serviceprisen ca kr 1000 hvis jeg forsto rett. ikke så vanskelig å gjøre det sjøl men litt oljesøl og knot må påregnes.

Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: ØysteinS] #1968645 05/06/2015 08:12
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Sitat: ØysteinS
For en som er varm i trøya så tar det mindre enn en time å overhale en Stealth. 3000 lukter lureri.

For en siv.ing i arbeid så tas det kanskje 1500 kroner for konsulentoppdrag pr. time. Jeg skulle visst hvilken profesjonsklasse den som utfører servicen har. Tidligere intergalaktisk krigsherre/despot, trolig, med ditto privat utgiftsnivå.

Jeg har overhalt en del slike etterhvert, og den som får jobben utført betaler antall øl de syns det er verdt, og erfaringsmessig kan det bety fra overhodet ingenting (selv om pinnen blir bra), til fem-seks poløl eller hjemmebrygg.

Dette minner meg på at jeg skylder deg noen øl! ;-)

3 høvdinger er jo bare tull! Skal holde med en vanlig service her. Jeg har også litt riper på jokkerøret, antakelig etter service. Spiller ingen rolle for funksjon. Tøysekopper ut av bransjen, som jeg pleier å si ;-)

Redigert av erlendisme; 05/06/2015 08:15.

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: ØysteinS] #1968765 05/06/2015 11:44
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: ØysteinS

Er du åpen for å ta på deg opplæring når tiden kommer for overhaling av min? Kan nå betale både kronasjer og poløl eller annen ønsket valuta ICON_SMILE

Per B.
Re: RS Stealth setepinne skrapt opp [Re: perbl] #1968773 05/06/2015 12:07
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Går fint, ja. Har ingen ambisjoner om å tjene penger eller slikt, men greia er vel å få kontinuitet i en eller annen annen form for delekultur innen miljøet, som ser ut til å eksistere, ihvertfall i nabolaget.

Håper jo på at de som måtte finne meg i rennesteinen tar seg tid til å snu meg på rygg, før de går videre.

Moderator  support