Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

TelemarksKanalrittet

TelemarksKanalrittet #1964663 28/05/2015 10:36
M
MrTveit Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
Er det flere som skal begi seg ut i Telemarks nydelige natur til lørdag? hvis det er tilfelle, hvordan har dere vurdert bekledning? Jeg er rimelig usikker på hvordan det er en fordel å kle seg. Er meldt 4-12 grader, muligheter for litt regn.

Re: TelemarksKanalrittet [Re: MrTveit] #1964990 28/05/2015 19:41
A
Ato Offline
Medlem
Medlem
A
I 2013 kjørte jeg Bukkerittet på Skeikampen,dette er et fjellritt.Det var ufyselige forhold med 4 grader og striregn på start, oppe fjellet var det ned mot 0 og tidvis sludd. Jeg hadde da følgende bekledning: Vindtett supertrøye, lang sykkeltrøye, kort sykkelbukse, løse knær, buff + at jeg hadde sykkelcaps under hjelmen, på henda hadde jeg lange neopren hansker(fra Assos, de er dyre men er verdt hver eneste krone) I tillegg smurte jeg inn legger,lår føtter og tær med varmekrem og et lagt med kuldekrem utenpå. På bena hadde jeg et par tynne ullsokker først og et par vindtette sokker, dog er vel dette rittet ikke et ritt der du må av sykkelen for å gå i terrenget så da kan du også bruke skotrekk. Under regn og kalde forhold tar jeg også ofte ei lett regn/vindjakke med som sikringsplagg på lomma. Våt blir du uansett, men ha noe som stopper vinden da unngår du nedkjøling.Med en tilsvarende bekledning som beskrevet over så tror jeg du kommer gjennom på et behagelig vis, men det er jo også av betydning hvor lang tid du vil bruke på rittet og hvor hardt du kjører.

Re: TelemarksKanalrittet [Re: Ato] #1965062 28/05/2015 21:51
M
MrTveit Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
Høres litt ut som den planen jeg har ICON_SMILE så da er jeg ikke helt på jordet heller ICON_SMILE tanken er bib, vindtett brynje oppe og nede, løse armer og ben. Så ny bib og trøye, ( dobbel shorts pga litt mer postring samt at da unngår jeg krøllete undertøy som gnager) sykkelcaps og hansker er også med ICON_SMILE caps er fantastisk når det regner ICON_SMILE håper på rundt 4 timer, men tviler på at jeg klarer det.

Redigert av MrTveit; 28/05/2015 21:52.
Re: TelemarksKanalrittet [Re: MrTveit] #1965124 29/05/2015 06:23
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Sitat: MrTveit
Så ny bib og trøye, ( dobbel shorts pga litt mer postring samt at da unngår jeg krøllete undertøy som gnager)

Man skal ikke ha undertøy under bib-en uansett. Dobbel bib høres for meg ut som oppskriften på å få det vondt, da det kommer til å skli rundt mot hverandre istedet for å sitte ordentlig der den skal.

Lars Olav
Re: TelemarksKanalrittet [Re: quattro] #1965320 29/05/2015 10:51
M
MrTveit Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
M
var bare et tips jeg har fått tidligere. er ikke noe undertøy under bib, men hvis jeg skal ha windstop nede så kan jeg ikke ha den under bib, derfor forslaget ble, bib, windstop og bib. Men jeg får se hva det blir til, forhåpentligvis så slipper jeg windstop ICON_SMILE satser på knallvær ICON_TONGUE

Moderator  support