|
Stitips Lærdal - Borgund - Filefjell
|
Stitips Lærdal - Borgund - Filefjell
25/05/2015 17:57
|
Anders A-R
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hei! Neste uke (1-5.juni) er NOTS representert på "Tørrmuringskurs" med Statens Vegvesen. Vi skal lære gamle steinbyggingsteknikker - et bra utgangspunkt for å bygge bærekraftige stier i stein i områder med mye bruk. Vi vil være stasjonert i nærheten av Borgund, på Soltun Gård, men med bil så frister det jo å ta med sykkel for å få tråkket litt i terrenget i nærheten samtidig. Noen lokalkjente med tips? Mtbmap.no trenger en oppdatering i området, så det er jo en fin anledning for oss å kartlegge mulighetene. Eller er det kanskje brukerkonflikter eller noe annet vi burde tatt en titt på? Lokale ildsjeler bes ta kontakt! For de spesielt interesserte; litt av kursets innhold kan ses her: https://www.facebook.com/events/1473968142893475/http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/DVNR04002115/22-05-2015
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
Re: Stitips Lærdal - Borgund - Filefjell
[Re: Anders A-R]
26/05/2015 08:48
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Hei! Køyr til Fodnes ferjekai (ferja over fjorden til Kaupanger/Sogndal). Parker på kaia og sykl på privat grusveg mot raud låve på tunet på neset. Stien byrjar bak låven og er tydeleg merka med raud merking. Nederste 100 høgdemeter er småteknisk, men med god flyt. Brått forandrar stien seg til nydeleg, knusktørr furunålsti heilt opp til 700moh. Flyt heile vegen og fantastiske svingar. Bratt øverst og nederst, slak/halvbratt på midten. Dersom snøførehalda tillet det, så kan turen forlengast heilt til Fagerset på typ 850-900moh (evt enda lenger) men dette er ein heilt annan type sti med litt meir ulendt terreng. Skal seiast at det er 5-6 år sidan sist eg var høgare enn typ 700moh, så eg hugsar ikkje heilt. (Hadde i tillegg utforsykkel på den turen, så det er godt mogleg at den slakare traversen ned frå fagerset opplevdest litt meir knotete enn den eigentleg er) Det er uansett berre å snu når stien ikkje er verdt turen lenger.
Ein annan, og spektakulær tur, er frå gardstunet Stødno (ca rett under fossen i lærdal sentrum) og opp til støylen Åsen. Godt mogleg at stien er fin vidare opp frå Åsen og, men eg snudde på Åsen pga snø for ein månad sidan. Misforstå meg rett, turen ned frå Åsen til stødno er ein særs krevjande tur. Men dette er kun fordi det tidvis opplevast litt eksponert, samt at det er veldig bratt. Men stien i seg sjølv er igrunn særs jamn og fin. Eit studie i god stibyggjarkunst! Når du står nede og ser opp på fjellsida, så er det fint lite som indikerar at det skulle finnast ein sti i fjellsida, men dei har altså klart å snirkle ein fullt syklbar stupbrattflytsti oppover lia. Frå 400moh og opp til Åsen, er stien meir overkommeleg i bratthet. Å sykle ned denne turen førutset at ein held låg fart for å unngå låsing av bakhjul (gode bremser), samt at mange av hårlssvingane er uråd å kome seg rundt utan å beherske #euroduro framhjulsvending i bratt lende. Stien har eit parti på ca 50 løypemeter nesten heilt nederst som ikkje bør syklast pga at det er itt i overkant eksponert. (Passande skilta som "Forsiktig-Olsen")
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
26/05/2015 08:57
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Når det gjeld brukarkonflikter, så var eg ein god del i området i ein tre vekers tid tidlegare i vår, og møtte ingenting anna enn smil, vink og trivelege samtaler. Eit par av turgåarane gav i tillegg uttrykk for at dei ikkje heilt forstod kvifor ikkje stiane oftare fekk besøk frå sykkelmiljøet på Kaupanger/Sogndal. Eg er forsåvidt einig. Men det er ikkje til å stikke under ein stol at stiane rundt lærdal (minus Fodnes) er i overkant bratte for folk som helst likar stor fart og hopp/sprett.
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
26/05/2015 09:14
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Ellers så hadde eg og ein tur ned frå snøgrensa på 600moh på Erisåsen/Storehaugen på sørsida av sentrum, rett ved riksvegen. Her var stien fin heilt nederst, men katastrofeteknisk frå 100moh og opp til 250moh. Derifrå og opp blei den derimot kjempefin. Og det var ingenting ved 600moh og snøgrense som indikerte at flyten skulle ta slutt.
I tillegg hadde eg ein spasertur utan sykkel opp ein sti på austsida av elva bakom sjukehuset. Usakeleg fin sti nederst, deretter ein miks av flyt, knot og superknot vidare opp mot ca 450moh. Men i følge ein turgåar, var eg berre 50 moh ifrå at stien forvandla seg til flyt igjen..:)
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
26/05/2015 09:52
|
Altabjorn
Ivrig
|
Ivrig
Glitrende tips, tror dette blir en helt storveis tur!
|
|
|
26/05/2015 10:06
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Det blir det heilt sikkert.. Skulle gjerne delteke på kurset, men grunna at eg har vore offshore i to veker til i går, og straks skal på reise, så blir det prioritert faktisk steinlegging lokalt framfor å lære seg å legge stein. Hehe. Ein ting er ihvertfall sikkert, at dei kan å bygge tursti i lærdal. Når det gjeld Stødno-åsen turen, så kjem ein etter kvart til eit stikryss med skilting mot Lusahus. Har høyrt rykter om at den stien skal være veldig bra. Men den hadde retning rett mot fossefallet, så eg antok at det dreia seg om lodrett fjellvegg, og lot være.
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
27/05/2015 03:55
|
Altabjorn
Ivrig
|
Ivrig
Og når vi er på de kantene, hva kan man få med seg innen, si en times kjøring fra Lærdal?
|
|
|
27/05/2015 20:08
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Stort sett Kaupanger/sogndal. Alt som fins der er godt beskrive på trailguide vil eg tru. Sandane og stryn blir over to timar unna.
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
[Re: Fenris]
27/05/2015 20:32
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva med Tynjåsen på Tønjum/Voll? Det er mulig stien er alt for bratt eller knotete men den ser helt saiko ut på kartet.
|
|
|
28/05/2015 09:16
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Har ikkje vore der. Streng tatt så sykla eg fodnes for første gang tidleg på 2000-talet. Anna enn den stien, så har eg aldri vurdert å sjekke ut noko som helst i området rundt lærdal sentrum grunna den mildt sagt heftige topografien. Men her blei eg kraftig motbevist no i vår. Så eg vil anbefale å sjekke ut Tynjåsen. Eg kan nermast garantere to ting. Nemleg at den heilt sikkert er ein "konstruert" sti, samt at den garantert vil være mest knotete heilt nederst. Så med andre ord må du ikkje snu når du kjem til første usyklbare crux etter 100 høgdemeter:)
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
28/05/2015 09:20
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Som du seier, så ser stien veldig fin ut på kartet. Ca samme bratthet som erisåsen på det brattaste. Problemet med sistnevnte nede i dei knotete partia, var at stien var for djup og steinete. Dette kan ha samanheng med eit årleg motbakkeløp som går der. Så eg har god tru på at Tynjåsen kan være bra..:)
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
28/05/2015 09:55
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Om dere ikke skulle finne noen fin sti å sykle, kan gamleveien fra Lærdal til Borgund være en liten trøst. Det er en perle av en vei, og den er nesten uten trafikk nå som tunnelene har kommet.
|
|
|
06/06/2015 12:01
|
Anders A-R
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Meget bra tips i denne tråden. Vi rakk å ta turen fra Fodnes til Stegen, samt Stødno og halvveis opp til åsen (ca 3-400 hm.) samt en tur til Kaupanger, og Nesbyen på vei hjem. Bra uttelling siden uka primært var tiltenkt kurs. Stødno var en flott og særdeles eksponert tur - ikke blant de verste jeg har syklet, men absolutt i topp 5. Stien var vekselvis veldig fin og rask, men også en del crux av vanskelig karakter. Forsiktig-Olsen ble imidlertid forsert uten store problemer 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
07/06/2015 08:13
|
Fenris
Ringrev
|
Ringrev
Kjempegreier! Godt jobba med forsiktig-olsen. Trur muligens det var cruxet før den igjen eg valgte å skippe, og følte derfor det var like greit å gå ned begge svingane..;). Men neste gang...  halvveis opp til åsen på 3-400moh er vel akkurat der flyten startar for alvor. Ein veldig komplett topptur når ein legg isaman alle faktorar av bratt, flyt, knot, bærekraft og natur
Nordfjord Grovsyklarlaug
|
|
|
[Re: Fenris]
07/06/2015 16:28
|
Anders A-R
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ja, det var vel ett av tre crux jeg ikke tok på veien ned. Alle hadde nok vært tagbare med litt innsats, men problemet var stort sett at vannet hadde tatt i bruk stien som bekk, og at de var utvaska såpass at de var svært vanskelig å ta uten god fart og god oppbremsing i bunn. Sistnevnte ganske vanskelig å få til et par steder. Men Forsiktig-Olsen hadde i hvertfall godt med plass i etterkant. Der var det heller ikke så fuktig så passelig utslitte Hans Dampf foran gjorde jobben.
|
|
|
|
|