Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Svie i øynene og synsforstyrrelser ved utmattelse

Svie i øynene og synsforstyrrelser ved utmattelse #1962941 24/05/2015 16:17
L
Lille Lance Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
L
Har opplevd et par ganger på ritt at jeg har før meg helt i senk / gått tom. Hver gang merker jeg sterk svie i øynene og vi snakker ikke o svette som renner inn i øya. Lenge etter rittene har jeg hatt meget sterke smerter og ser nesten ingenting. Et par timer senere, etter mat og drikke, er alt oK igjen.
Noen som har opplevd det samme eller kjenner til hva dette kan komme av? Kanskje kroppen reagerer på mangel av salter, dehydrert,etc. .. hvem vet ...

Re: Svie i øynene og synsforstyrrelser ved utmattelse [Re: Lille Lance] #1963128 25/05/2015 07:15
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Joda jeg har opplevd noe av det samme, ikke svien i øynene men synsforstyrrelsene. Dette kan komme underveis i aktivitet eller etterpå og det er tilsynelatende uavhengig av type aktivitet. Men det jeg har lagt ofte merke til er at hvis jeg er veldig anspent i nakkemusklatur er skjer det oftere. DVS jeg opplever en klar sammenheng med stram oppheng nakkemusklatur og sysforstyrrelsene. Hvis jeg er fling til å tøye og gjøre øvelser på dette omerådet blir det klart bedre.
Når symptomene er der oppleves det som noe uklart syn i perioder men aldri så uklart at det er vanskelig å se men å lese tekst i bok/avis kan by på problemer.

Dette var kanskje ikke til mye hjelp men tror ikke dette er helt uvanlig.

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Svie i øynene og synsforstyrrelser ved utmattelse [Re: Lille Lance] #1963143 25/05/2015 07:49
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Har noe lignende som er blitt klassifisert som migrene. Kommer etter anstrengelse i lyse omgivelser som en treningshall med lyst gulv og sterkt taklys. Uklart syn og klarer ikke å lese. Går over etter et par timer med påfølgende hodepine i mange timer. Har ikke noe svie i øynene.

Moderator  support