Er lei av å bruke opp Co2 patronene hver gang jeg skal skifte dekk. Bensinstasjon går også dårlig med for lavt trykk! Noen anbefalinger til kompressor som duger? Biltema? Clas Ohlsson?
Re: Anbefalt kompressor for slangeløst
[Re: TNO]
#196239622/05/201519:27
fordi det ofte er ganske vanskelig å få til. Jeg kjøpte med 10 bar - 25 liters tank på coop obs bygg, gul sak til ca 1500 kr. den funker til det meste man gjør hjemme.
-V-
Ok. Jeg har sikkert hatt flaks, men har aldri hatt problem med å bare bruke en gulvpumpe og zalo.
#196242022/05/201520:52
Vanlig gulvpumpe går greit på 26", men ikke på mine 29". Hvilken størrelse duger på kompressoren? 8 liter tank med 6 bar trykk eller må jeg ha et monster av en kompressor for å få nok trykk kjapt? Går jo greit med CO2 patron, men det blir dyrt i lengden.
Forøvrig vil jeg ha den minste kompressoren som duger da jeg ikke snekrer eller trenger kompressoren til andre ting.
#196242222/05/201520:59
6L er litt liten tank. Det funker for 29ere, men det kan hende tanken må fylles flere ganger for å lykkes, og det kan ta litt tid. Anbefaler minst 12L.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
#196252723/05/201509:14
Dere som bruker gulvpumpe, tar dere ut ventilkjernen?
Nei, har ikke hatt behov for det. Har prøvd med joe blow og biltema sin gulvpumpe og en håndpumpe fra en produsent jeg har hørt om men ikke husker navnet på.
#196258523/05/201514:02
Det er kun dekk- og felgavhengig om det går med pumpe eller ikke. Mange kombinasjoner går fint med en god gulvpumpe. Noen går ikke. Spiller liten rolle om det er 26", 27,5" eller 29" hjul.
God taping er avgjørende, likeledes en ventil som tetter godt mot felgbunnen. Ikke alle ventiler passer med alle felger.
Unngå dekk som ikke lar seg lett montere på dine felger. Etter min erfaring går det greit med de aller fleste såklat tubeless ready-dekk. Eller 2Bliss, Tubeless Easy eller hva de heter alle sammen. Dekk uten en sånn benevning kan by på større problemer og bør unngås.