Nu ska racern säljas, det är en Trek Madone 5.2 "56" från 2013 som ser pinsamt bra ut då den är ett vittne om hur lite jag har cyklat på den.
Bilder finner ni här -->
Madone 5.2 I och med att jag älskar cykelprylar så har jag uppgraderat i princip allt som satt på cykeln:
Dura ace 7900 serie fram/bak gir och hendler,
7950 Dura ace krank,
C24 Dura ace hjul med knappt använda 25mm Vittoria open corsa sc II.
Bontrager sitt XXX styre och XXX stem.
KMC sitt World Tour Limited Edition kedja "0.15".
Sella Italia SLR Carbon sadel.
2 knappt använda "0.15" kassetter 11-23 / 11-28 Ultegra.
Oanvända bromsklossar.
Som den pedantiska cykelmekaniker jag är så har jag tvättat/kollat/smörjt/bytt alla lager på cykeln ett flertal gånger.
Jag har inte vägt cykeln sen jag bytte till Dura ace hjulen men med dom hjulen jag använde innan så vägde cykeln 6.66kg vilket är en jävligt bra vikt "ba dum tss", räknar med att den inte är speciellt mycket tyngre nu med dessa hjul.
Priset då, det blir tyvärr ganska billigt är jag rädd..
Jag lyckades nämligen knuffa omkull cykeln första dagen jag hade den så den lyckades träffa verkstads stativet och göra en stygg lackskada på toptuben. Första tanken var att jag hade dödat ramen men vid närmare undersökning samt diverse samtal till vänner som driver med karbon så kom jag fram till att det var topcoaten som hade spruckit. Det ser ju styggt ut då och priset blir då därefter. Cykeln låg på 30ish och skrämmande som det är så har jag nog uppgraderat cykeln för ungefär samma summa...
Men bara för att slänga ur mig ett pris: 23.000:-