Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har erfaring med Cannondale Synapse?

Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? #1960521 18/05/2015 20:12
Bjørn_E Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei folkens.
Etter lang leiting etter ny sykkel, falt valget på Specialized Diverge. Jeg brukte tydeligvis for lang tid, for nå er den utsolgt over alt. Det vil komme 2016 modeller til høsten, men jeg har lyst på sykkel nå. En annen som kan være aktuell er Cannondale Synapse Sram Rival Disc. Smalere dekk, og litt mer racerorientert enn Diverge, men det er jo en fin sykkel da.. Samtidig som den har en fornuftig utstyrsgruppe & bremser til den prisen. Er det noen her inne som har erfaringer med denne sykkelen? Er det f. eks en grei til-og-fra jobben sykkel, og samtidig morsom nok til lengre turer på landeveien? Og tåler den overhodet litt ulendt terreng??
På forhånd takk for innspill ICON_SMILE

Redigert av Bjørn_E; 18/05/2015 20:19.

Whenever I see an adult on a bicycle, I have hope for the human race.

~ H.G. Wells
Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1960644 19/05/2015 07:52
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Har ingen erfaring med Synapse selv, men har sett Sram Rival Disc (den grønne med matchende skjermer) få veldig mye skryt, men den er nok definitivt mer enn komfort-racer/grusracer enn full cyclocrosser (såvidt jeg kan se).

Utifra min tidligere erfaring med Cannondale (hadde en CAAD8) så ville jeg glatt valgt Synapse Sram Rival Disc om jeg hadde budsjettet til det.

// Too many roads, too little time
Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1960763 19/05/2015 11:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har heller ingen erfaring med sykkelen, men har all grunn til å tro at den vil fungere utmerket til pendling og lange turer på landeveien. Og så er den veldig pen!

Men som Trond Helge skriver, er det en komfortracer. Jeg har kikket på sykkelen og dekklaringen er begrenset, Den kommer originalt med 25mm dekk. Trolig får du ikke plass til mer enn 28mm dekk. Det vil i så fall medføre at den ikke vil fungere optimalt på grus, og langt mindre i ulendt terreng. Det er mulig å sykle på grus med 28mm dekk, f.eks. 4-Season, men man må være svært så forsiktig.

Den har heller ikke plass til piggdekk, så vidt jeg vet.

Alt i alt har den et bruksområde som er nærmere en tradisjonell landeveissykkel enn en grussykkel som Diverge eller en cx. Så markedsføres den også som landeveissykkel med skivebremser og skjermer for allsidighet. Om det er det du trenger, tror jeg den er et ypperlig valg.

Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1960779 19/05/2015 12:02
tregil Offline
Avhengig
Avhengig
Tror jeg ville sett på denne fra Birk .

Flere andre varianter å velge i også.

Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1963163 25/05/2015 09:13
Bjørn_E Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Nå er en grønn sram på vei ICON_SMILE Gleder meg mer enn alderen burde tilsi:)
Og hvem vet, kanskje det blir en Diverge neste år.
Skal jo ikke kimse av n+1 regelen.
Fortsatt god pinse!

~ H.G. Wells
Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1963179 25/05/2015 10:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gratulerer! Her snakker vi pen sykkel yes

Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #1963198 25/05/2015 11:26
Bjørn_E Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk ICON_SMILE

~ H.G. Wells
Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: Bjørn_E] #2047194 08/01/2016 17:39
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Sitat: Bjørn_E
Nå er en grønn sram på vei ICON_SMILE Gleder meg mer enn alderen burde tilsi:)
Og hvem vet, kanskje det blir en Diverge neste år.
Skal jo ikke kimse av n+1 regelen.
Fortsatt god pinse!

Fornøyd? Erfaringsrapport? ICON_SMILE

Re: Noen som har erfaring med Cannondale Synapse? [Re: nordfonn] #2056414 29/01/2016 15:30
Bjørn_E Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Må bare innrømme at jeg ikke har brukt sykkelen så mye. Og allerede det sier vel litt . Men altså; Sykkelen ruller greit den, men den gir ikke meg den lille ekstra følelsen som gjør det moro å sykle langt. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men det er vel summen av alt. Sittekomforten er god, men den virker tung, og inspirerer ikke til å "gi jernet". Det er ikke en cx, men fungerer greit på god grus. Jeg har brukt den mest til jobb pendling, og den takler brostein og fortauskanter som bare det - aldri hatt en punktering. Plaststaga som fester skjermene er noe ræl. Det var nesten umulig å få de til å holde seg unna hjulet. Etter retting spratt de raskt tilbake etter sving, liten hump osv. De kan nok lettt erstattes med andre alternativer, men jeg har ikke somla meg til å undersøke.
Giringa er smooth nok, men jeg synes bremsene er heller dårlige. Det kan kanskje skyldes at de ikke er innkjørt (?), eller rett og slett kan bedres ved en etterjustering.
Det kan være at jeg er kresen, men som du skjønner er jeg ikke overbegeistret thinking

~ H.G. Wells

Moderator  support, Valentino