Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging

Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging #1960392 18/05/2015 15:21
K
Kaktusen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Expert har nå laget en reklamefilm hvor jeg herper sykkelen deres (du får den på kjøpet om du kjøper vibrator e.l.). Det skjedde imidlertid en glipp mellom produksjonsselskap og byrå, og filmen gikk rett ut på nett og til butikker uten mitt samtykke. Jeg tar det opp her fordi jeg synes det er fette ufint å bli tilskrevet og disset av fremmede på grunn av dette, og at jeg ihvertfall kan beklage overfor sykkelmiljøet.

Videoen er tydelig supret med "Magnus Wolff Sørlie, downhill-pro", og et svært GODKJENT på slutten av videoen. Ingen typ "Ikke prøv dette hjemme"-plakat e.l.
Folk har, med god grunn kritisert en del aspekter av dette, men også vært usaklige og kontaktet meg.

Folk med litt mellom øra skjønner at jeg ikke kan henge ut folk, selskaper e.l., men både sportssjefer og garva syklister synes tydeligvis det er innafor å slenge med leppa, gjerne i PM på Facebook også.

Så for å ha det på det rene :
Jeg har aldri kalt meg pro, og jeg er ikke pro. Jeg er en fyr som elsker alt fra DH til landevei, og når noen spør meg om jeg vil herpe en sykkel foran kamera for litt penger sier jeg selvfølgelig ikke nei, jeg kremer i buksa.

Videoen er på vei ned for å endres og redigeres til å være innafor.
Så jeg ber pent om litt forståelse, og at folk som leser dette i alle fall ikke bruser fjøra på sosiale medier fordi de har så stor tiss.

Og ja, du har sikkert tatt større dropp enn meg, du vet hvem du er. Drittunge.

Mvh.
Magnus Wolff Sørlie

Redigert av Kaktusen; 18/05/2015 15:28.

Jeg ble ikke født, jeg ble oppfunnet.
Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960397 18/05/2015 15:34
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Telle til ti?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960406 18/05/2015 15:49
S
snorre Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hei Magnus 😄
Jeg har kritisert Expert for denne saken og ikke deg.
Det er missvisende markedsføring så det holder.

Regnet med at det var de som har krøllet det til.
Hvis du skal henge meg på en knagg på meg finner du sikkert noe litt mer sykkelrelatert enn at jeg er sportssjef på en skole (i aking bob og skeleton).
Sånn for ordens skyld. Sykkelhjertet som reagerte her.

Jeg skjønner deg veldig godt men synes det slett ikke greit slik Expert har framstilt sykelen.

Veldig gledelig at reaksjonene kanskje har bidratt til at den gjøres om.

Her er forøvrig videoen.

https://www.facebook.com/video.php?v=10153328807321670

Mvh
Snorre

Lidenskaplig... Men ikke fanatisk

NOTS medlem

Hafjell
Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960425 18/05/2015 16:56
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Ganske tydelig at expert og produksjonsselskap har driti seg ut her, og jeg skjønner faen ikke hvorfor folk holder deg ansvarlig for noe som helst her Magnus. Virker som folk tror det er du som sitter og redigerer reklamefilmer for ekspert ...

Og Snorre, du startet med et ganske gyldig poeng angående markedsføring av denne sykkelen mot downhill, men resten av inleggene dine ble jo bare unødvendige kommentarer rettet mot Magnus. Det kunne du nok spart deg for.

Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960430 18/05/2015 17:09
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Haha, sikkert noen som henger seg opp i både det ene og det andre, men knall video og bra sykling. Har alltid hatt sans for bruk av sykler til andre formål enn de er laget for.

Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960441 18/05/2015 17:33
K
Kaktusen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Snorre, jeg er helt enig i at det er misvisende spesielt mtp sikkerhet, men også holdbarheten på sykkelen. Spesielt uten tydelig merking på videoen. Grunnen til at jeg tar opp dette er ikke på grunn av kommentarfeltet (internett er og blir internett, litt flak skal jeg alltids tåle), men når man blir tilskrevet og ledd ut personlig er det ikke kult. Dette var en "kumulativ respons". Jeg har heller ikke behov for å henge ut deg på noen måte ICON_WINK

Og igjen, som Jacobsen påpeker; jeg syklet bare. Jeg kom med forslag, men det var aldri meningen at videoen skulle gått ut i den formen den gjorde uten at jeg fikk et ord med i spillet.

Jeg er veldig glad i sykkelsporten og Frognerseteren, og har lagt inn mang en time med graving, hakking, svette og bæsj for å holde løypene gode, og for å bygge et godt forhold til turgåere og setern som helhet; det siste jeg vil er at vi skal få mer tyn enn vi allerede får.

Alt ble gjort med en dose humor tilstede, og jeg liker ikke billige snarveier for å få noe til å virke kulere enn det er ("plassér kamera så det ser ut som om jeg hopper kjempelangt a"). Desverre forsvant denne viben et sted i produksjonsrekka, og jeg har gitt tydelig tilbakemelding til prod (som handlet i beste mening) om at dette ikke er greit, og det blir rettet snarest.

Redigert av Kaktusen; 18/05/2015 17:37.

Jeg ble ikke født, jeg ble oppfunnet.
Re: Expert - sykkel på kjøpet - video og drittslenging [Re: Kaktusen] #1960477 18/05/2015 18:46
S
snorre Offline
Entusiast
Entusiast
S
Ser den Magnus.
Tror vi er ganske enige.
Eneste jeg rettet mot deg etter at du tok det opprinnelige innlegget som angrep på deg og ikke Expert sin vinkling (etter deg ser) er spørsmål om utfordringen ved å teste en sånn sykkel i skauen, som du tok opp.
Det at jeg er så gammel -at vi syklet på kleinere greier var (med haha, foran og med smil)-mer festlig ment.

(Forøvrig begynte det for meg med ombygget Apache og 24 x 1-3/8 dekk, DET ristet så tenna skranglet. Har ingen ting med å være tøff 😉)
Har selv hatt mine timer med graving på,seteren mens jeg bodde i Oslo.
Synes det er gøy at det blomster der igjen.

Tviler ikke et sekund på at det er endret mye i postprod.

Jacobsen: Resten av det jeg skrev etter første innlegget var svar på ting som ble rettet mot meg og hadde fint lite med Expert sin greie å gjøre. Med unntak om spørsmålet om utfordringen ved å teste den.

Peace out!
Snorre

Redigert av snorre; 18/05/2015 18:48. Rediger grunn: Tasteleif

Lidenskaplig... Men ikke fanatisk

NOTS medlem

Hafjell

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå