Selges pga kjøp av ren DH-sykkel.
Helrå enduro/freeride-sykkel med 175mm vandring. Radon er et tysk sykkelmerke som er ganske ukjent i Norge men som har en stor fan-skare i Tyskland og resten av Europa. Ramma og demperopphenget er designet av Bodo Probst, en man som virkelig kan sine saker!
Vekt ny var 14.1 kg, som er lett!
Det er montert Magic Mary Supergravity foran og bak, slangeløst med Stans tape og guffe. Vekta har nok gått opp ca 400g pga dette, men om vekt er viktig er det bare å sette på et par snakeskin-dekk av samme type, og bytte til 1x10 med 42t bak, så detter nok vekta ned til ca 13,5kg...
Sykkelen har skoret høyt i mange tester, og er perfekt for deg som vi ha en grovere sykkel en den typiske 160mm-klassen, uten å miste tråkkeegenskapene.
Sykkelen er 2013 modell str. 16". Jeg er 174 og den bør passe kropper opp mot ca 178 uten problemer. Geometrien likner ganske mye på medium hos andre merker. Ramma er også uforandra siden 2013. Den er pent brukt i 2 korte sesonger, og er godt vedlikeholdt.
Den originale Fox Float bakdemperen er byttet ut mot en X-Fusion Vector HLR, som sies å være en av de beste coil-demperne på markedet. Jeg merka iallefall en stor forskjell fra den originale, spesielt at vandringa ble mer lineær og fikk mer støtte i mellomregistret. Jeg har begge demperne, så du kan velge hvilken du vil ha. Float-en er selvsagt lettest.
Komponentspecs:
Ramme: Radon Swoop 175 16" 175mm vandring
Gaffel: Fox 36 Talas O/B 180mm
Bakdemper: Fox Float CTD Trail Adjust / Vector HLR
Hjulsett: DT Swiss E2000, QR20/X12 142mm
Bremser: Formula The One 180/203mm
Klosser: Uberbike Race-matrix
Kranksett Race Face Atlas 170mm 24/36t
Styre: Race Face Atlas 785, kappet 6mm på hver side
Gir: Sram X9
Skiftere: Sram X9
Kjede: Sram 1051
Kassett Sram 1050 11-36t
Setepinne: Rock Shox Reverb 125mm
Dekk: Schwalbe Magic Mary Supergravity
Jeg har akkurat tatt service på hele sykkelen og gått over styre/krank/hjullager, drivverk, lufta bremser, retta hjul og tatt full service på gaffel og reverb setepinne. Den er også satt opp slangeløst med helt ny guffe. Lager til bakramma er i posten, men kan ettersendes om kjøper vil ha sykkelen raskt.
Sykkelen kan sendes i original eske med posten for 449,-
Du er også hjertelig velkommen for å prøve den om du befinner deg i Narvik-området.
Ikke nøl med å ta kontakt, og prisen kan være diskuterbar ved rask avgjørelse.