Har hatt DI2 på sykkelen et års tid nå, og har fungert utmerket når det først har fungert.
Jeg justerte gearet selv når jeg kjøpte sykkelen siden verkstedet ikke hadde gjort det, og det gikk smud i hele fjor sommer.
Fikk i høst problemer med at den ikke ville gire til tyngre gir på bakhjulet. Feilen viste seg å ligge i microbryteren i gearhendelen. Denne ble byttet på garanti.
Når jeg fikk sykkelen tilbake fra verksted, var bakgiret helt feil justert.
Jeg sliter nå med å få justert det. H-stoppeskruen var skrudd for langt inn, så den kom ikke på det letteste tannhjulet. Justerte den ut, og justerte så den hopper bra opp på det letteste giret nå. Men da får jeg problemer på de tyngre gira. Virker nesten som at den girer litt for kort på hvert skift, så når den kommer på de mindre tannhjula, begynner den å tulle og kjedet ligger bare å hakker.
Justerer jeg så den girer bra på de tyngre hjula, ligger den å hakker på de lettere hjula?
Har også prøvd å justere fra grunninstillingene, og det hjalp ikke det heller. Da ligger den å hakker både på lett og tungt.
Jeg begynner å lure på om de har byttet bakgiret og satt på 6870 skifter istede for 6770 som jeg har (10 delt)
Noen som har vært borti dette?