|
Erfaringer med Postnord?
|
Erfaringer med Postnord?
12/05/2015 13:48
|
mojo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Det er vel kun navnet som er endret fra Tollpost, servicen er like elendig. Umulig å oppnå kontakt og hvis du er så heldig å komme til sentralbordet, setter de deg rett over til køen på kundeservice uten å spørre hva det gjelder. Mail er også nytteløst. Etter til sammen 1,5 time i kø begynner det å tære på tålmodigheten, men når det i følge pakkesporingen ikke har skjedd noe på 6 dager/sendingen er feilsortert, må jeg få gitt beskjed.
Kan legge til at det ikke er jeg som har valgt firmaet.
Tips?
|
|
|
Re: Erfaringer med Postnord?
[Re: mojo]
12/05/2015 13:51
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Det var samme selskap som forklarte meg at om jeg ikke tok imot pakken på fortauet, fremfor ved døren, så tok han den med seg, jeg kunne kontakte sentralbordet og se om jeg fikk dem til å levere på døra; men at jeg ville bli fakturert for oppbevaring.
pakken var på ca. 1*1*1,5 meter.. han hadde jekketralle, det hadde ikke jeg.
|
|
|
12/05/2015 13:57
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Funker ypperlig til småpakker (MyPack), i hvert fall.
Noen ganger er det avsender som ikke bestiller levering annet enn på bakkeplan, og det gjelder alle slike transportfirmaer. Det er ofte vanskelig å få med seg, og man sitter med skjegget i feil postkasse.
|
|
|
12/05/2015 17:34
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Fungerer på ingen som helst måte ypperlig. De klarte å miste en pakke jeg skulle ha, og det tok over to måneder før de gjorde opp for seg.
|
|
|
13/05/2015 03:48
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har funka bra hit til nå. Kjappere levering enn posten. Nilsern sendte meg et vanlig a-post brev med posten den 05.05. Det fikk jeg først i går...
|
|
|
13/05/2015 04:15
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Aldri opplevd noe negativt med de, og rimelig rask levering også. Jeg har derimot ingen erfaring med deres kundeservice though.
|
|
|
13/05/2015 05:29
|
mojo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Oppnådde kontakt pr tlf rett før de stengte i går og fikk beskjed om at de ikke finner pakken, men at de skulle lete ekstra nøye en gang til...?
Venter i spenning.
|
|
|
[Re: baronKanon]
13/05/2015 05:38
|
mojo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
I dette tilfellet er det levering til post i butikk. Burde være plankekjøring det.
|
|
|
13/05/2015 06:47
|
Larsemannen
Ivrig
|
Ivrig
Bestilte tre ulike pakker fra to ulike steder søndag. Fått varsel om at to var klare til henting i går og siste i dag (pga. vare i rest hos leverandør).. Det synes jeg er veldig raskt. Har fått sendt varer hos de flere ganger selv også og henter på nærmeste Ica til sent på kveld. Helt ypperlig. Har heldigvis ikke hatt behov for å kontakte kundeservice så har kun erfaring om at ting kommer raskt og til avtalt tid.
|
|
|
13/05/2015 06:51
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Postnord er det svenske postvesenet, og de leverer vel OK. De har muligens overtatt Tollpost eller deler av det i Norge? Jeg har helt greie erfaringer med dem. Det er litt merkelig at de noen ganger vil ha personnummeret ditt for å fortolle varer, og de må få det fra *senderen*, men det er kanskje bare forvirring og startvansker. ...Men som sagt har det alltid vært helt OK for meg.
|
|
|
13/05/2015 07:45
|
mojo
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Da har det løst seg - ansatt hos leverandøren blir igjen etter stengetid, slik at jeg får hentet en ny vare i dag, og de tar saken videre med Postnord.  til Autoload 
|
|
|
13/05/2015 07:54
|
GeirK
More than words
|
More than words
Surrefirma. Min frues butikk venter en stor pakke med bakeingredienser som har surret rundt i systemet deres i ni dager. Hun måtte først sende hjem mange kakebakere til konfirmasjonshelgen forrige helg og med mindre den kommer i dag, skjer det samme med 17. mai-helgen.
Jeg kom igjennom på tlf etter 15 minutter i går, men det hjalp ikke mye. Nå bare øker jeg frekvensen på epostene og kopierer de to i ledelsen som har oppgitt epostadress på hjemmesidene deres (ole.hagen@postnord.com og bjorn.thorvaldsen@postnord.com) og hvis svaret uteblir, kommer de til å få en epost per minutt mot slutten av dagen.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
13/05/2015 07:58
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Ikke verre enn Posten IME, men surr er jo alltid irriterende. Ikke minst når man faktisk taper penger på det for hver dag som går, og det ikke bare er snakk om en kul sykkeldel man gjerne skulle hatt hjem.
|
|
|
[Re: Stein]
13/05/2015 08:41
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hei,
Denne tilbakemeldingen gjelder ditt sendingsnummer:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kolli xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg har dessverre ikke klart å lokalisere sendingen til tross for flere omfattende søk i vårt nettverk.
Er du varemottaker skal dette vanligvis meldes til avsender da det er de som står som PostNord Logistics kontaktperson inntil godset er levert. Har ikke PostNord Logistics utlevert godset innen 30 dager fra avtalt tidspunkt har begge parter rett til å anse godset som tapt.
Du kan lese mer om dette på postnordlogistics.no ved å klikke her.
Ønsker du å fremme et erstatningskrav må dette inneholde følgende:
-sendingsnummer -kravbeløp -kopi av handelsfaktura (opprinnelig faktura mellom avsender og mottaker) som
dokumentasjon på varens verdi -antall kolli som mangler og vekt
Kravet kan sendes pr e-post til: erstatning.no@postnord.com, eller per post til:
PostNord Logistics v/Sentral Reklamasjonsavdeling PB 6441 Etterstad 0605 Oslo
Er du WEB-kunde skal dette sendes inn via WEB.
Ønsker deg en fin dag videre.
Med vennlig hilsen / Best regards
Juan Antonio Ortiz-Fuglesteg
Kundebehandler
kundeservice.no@postnord.com
|
13/05/2015 12:10
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Surrefirma. Min frues butikk venter en stor pakke med bakeingredienser som har surret rundt i systemet deres i ni dager. Hun måtte først sende hjem mange kakebakere til konfirmasjonshelgen forrige helg og med mindre den kommer i dag, skjer det samme med 17. mai-helgen.
Jeg kom igjennom på tlf etter 15 minutter i går, men det hjalp ikke mye. Nå bare øker jeg frekvensen på epostene og kopierer de to i ledelsen som har oppgitt epostadress på hjemmesidene deres (ole.hagen@postnord.com og bjorn.thorvaldsen@postnord.com) og hvis svaret uteblir, kommer de til å få en epost per minutt mot slutten av dagen.
Må passe på å sende fra litt forskjellige epostadresser ifall du er blokkert/reg som søppelpost.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
13/05/2015 16:52
|
Zwartander
Veteran
|
Veteran
Tollpost rotet bort en hel sykkel for noen år siden - jeg sendte en sykkel i retur til Cyclecomponents, pga. en feil med giret, som ble «borte». Cyclecomponents var ganske kjappe til å sende meg en ny sykkel, så jeg led ingen nød. Sykkelen dukket etterhvert opp igjen, men det tok såvidt jeg husker et par måneder eller så.
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
|
|
|
14/05/2015 07:23
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Hei,
Denne tilbakemeldingen gjelder ditt sendingsnummer:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kolli xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg har dessverre ikke klart å lokalisere sendingen til tross for flere omfattende søk i vårt nettverk.
Er du varemottaker skal dette vanligvis meldes til avsender da det er de som står som PostNord Logistics kontaktperson inntil godset er levert. Har ikke PostNord Logistics utlevert godset innen 30 dager fra avtalt tidspunkt har begge parter rett til å anse godset som tapt.
Du kan lese mer om dette på postnordlogistics.no ved å klikke her.
Ønsker du å fremme et erstatningskrav må dette inneholde følgende:
-sendingsnummer -kravbeløp -kopi av handelsfaktura (opprinnelig faktura mellom avsender og mottaker) som
dokumentasjon på varens verdi -antall kolli som mangler og vekt
Kravet kan sendes pr e-post til: erstatning.no@postnord.com, eller per post til:
PostNord Logistics v/Sentral Reklamasjonsavdeling PB 6441 Etterstad 0605 Oslo
Er du WEB-kunde skal dette sendes inn via WEB.
Ønsker deg en fin dag videre.
Med vennlig hilsen / Best regards
Juan Antonio Ortiz-Fuglesteg
Kundebehandler
kundeservice.no@postnord.com
|
29/02/2016 10:43
|
Rexenes
Avhengig
|
Avhengig
Bestilte meg en mobil fra Chess, og angret noen minutter etterpå. Sendte mail og ba de om å droppe leveransen, men et klarte de visst ikke. Men jeg kunne bare la den gå i retur etter 14dg, eller møte opp og få den returnert så snart den kom - hørtes jo greit ut, jeg hadde bestilt en annen mobil samme dag som jeg uansett skulle hente.
Et par dager senere var begge ankommet, og jeg hentet ut den ene (via post i butikk) og ba dem om å returnere den andre (hos postnord sin butikkløsning). Han jeg snakket med var ikke akkurat overbevisende.. når jeg rerurnertepakken, fikk jeg ikke kvittering. Jeg spurte også om det, siden jeg måtte kvittere på at jeg mottok pakken først.. Det gikk visst ikke - tenkte dette var oppskriften på å bli lurt, men jeg hadde det som alltid for travelt til å krangle. Jeg fikk tatt et bilde av etiketten (og post-duden) så jeg kunne følge sporingen tilbake.
Et par uker senere var jeg for å hente noe annet der. Da var systemet deres nede, så de måtte lete manuelt. Omsider fant de pakken til stor jubel hos dem. Men det var feil pakke. Det var den jeg hadde returnert for 14 dg siden.
Så skulle de igjen sende den i retur da. Hun mente jeg burde åpne pakken og se etter returskjema. Jeg ønsket ikke å åpne den, siden tiden hadde gått såpass langt uten at jeg hadde fått den returnert. Men gav meg igjen. Fant ingen returlapp, og teipet pakken sammen igjen. Hun lovet å ta tak i dette.
Jeg tok så kontakt på kontaktskjemaet til postnord for å sikre meg at de kunne ordne dette. Fikk et automatisk svar, men ikke hørt noe mer siden (ca 5 uker siden nå).
Det har så gått et par uker igjen, og sporingen viser at pakken har vært en tur i oslo (nok en gang) før den kom tilbake til Tr.heim "klar for utlevering".
Var innom butikken igjen på lørdag og varslet om at pakken var tilbake igjen. Hun ble "så oppgitt".. lo og ville knuse pakken liksom. Jeg minnet henne på at rotet deres koster meg nå trolig 7000kr, og at jeg ikke synes det er morsomt.
"Men uansett hva vi gjør så kommer den visst i retur hit igjen.... kanskje du skal åpne den, registrere at du har mottatt den og sende den som norgespakke med posten eller noe?". Jeg var lite lysten på noe slikt, så jeg sa at dette fikk de bare løse og gikk derfra.
Ser nå at at pakken bare ligger der. Ingenting er registrert på sporingen.
Har igjen tatt kontakt med postnord på skjema, men skjer vel lite nå også. Noen gode forslag?
jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
|
|
|
01/03/2016 18:07
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Pleide å parkere en PN-bil på parkeringsplassen et par ganger i uka. Ved siden av en bil som 'inneholdt' en dame. Dama gikk inn i kabinen på lastebilen og kom ut en time eller to senere for å kjøre sin vei.
Noen sammenheng?
|
|
|
|
|