Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tennislegg/muskelavrivning

Tennislegg/muskelavrivning #1956979 09/05/2015 20:01
D
Desmo Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
D
Var uheldig på løpetrening for et par uker siden. Løp intervall i motbakke og plutselig så sviktet beinet. Muskelen var helt kompakt og tenkte først krampe. Men det avtok aldri. Oppsøkt legen dagen etter og fikk beskjed om at det var muskelavrivning i leggen ( tennislegg). Er det noen som har erfaring med dette?

Legen hadde ikke så mange gode råd i forhold til hvordan jeg kan bli bra igjen fortest mulig, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg.

Det er nå gått snart 2 uker siden det skjedde, og jeg sliter fortsatt med å gå uten krykker.

Re: Tennislegg/muskelavrivning [Re: Desmo] #1958101 12/05/2015 13:23
A
arimath Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg gjorde det samme i februar ifm innebandy. Jeg antar du må bruke krykker pga at du ikke klarer å strekke ut leggen. Mitt tips er å tape sammen to vanlige trekiler og putt ned i hver sko, for å løfte hver hæl. Da bør du ganske raskt kunne kaste krykkene.

Jeg gikk med kiler et par uker.

Etter hvert er det greit å tøye litt forsiktig, etter hvert med forsiktig - dynamisk belastning. Få deg gjerne et enkelt opptreningsprogram fra en fysioterapaut.

Jeg har ikke trent spesielt bevist annet enn sykling og tøying / styrketrening ved trappegang, men er fin som ei fele nå.

mvh
Arild

Moderator  support