Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bomiljø - Slettheia, Kristiansand

Bomiljø - Slettheia, Kristiansand #1956877 09/05/2015 14:33
Synzygus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Eg tenker å kjøpe leilighet i Kristiansand i løpet av 1-2 år og lurer på om Slettheia er så ille som ryktene skal ha det til. Mange seier at Slettheia er ille og at eg må halde meg unna men eg føler at dette er basert på at det var ille for lenge sidan. Ifølge denne og denne artikkelen i Fe-vennen så er det bedre miljø der no enn før. Er det nokon her som bur der eller kjenner nokon som bur der som kan sei noko om korleis det er? Hovedargumenta mine for å bu der er pris og utsikt.

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957146 10/05/2015 14:27
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Synzygus
Eg tenker å kjøpe leilighet i Kristiansand i løpet av 1-2 år og lurer på om Slettheia er så ille som ryktene skal ha det til. Mange seier at Slettheia er ille og at eg må halde meg unna men eg føler at dette er basert på at det var ille for lenge sidan. Ifølge denne og denne artikkelen i Fe-vennen så er det bedre miljø der no enn før. Er det nokon her som bur der eller kjenner nokon som bur der som kan sei noko om korleis det er? Hovedargumenta mine for å bu der er pris og utsikt.

Jeg kjørte pizzabud ved siden av studiene for en seks syv år siden i Kristiansand. Det var helt åpenbart et annet klientell i Slettheia, deler av Voie og Grim enn i resten av byen. Jeg ville ikke bosatt meg på noen av disse stedene med barn ihvertfall. Og ihvertfall ikke sykkel i borettslagets bod...

Redigert av Supermann; 10/05/2015 14:28.

Ut på tur!

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957168 10/05/2015 15:42
T
Torjus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Du kan nok helt sikkert få en meget billig sted å bo på slettheia, men som supermann sier, er klientellet der så som så. Når det gjelder grim er det nordre del og som ikke er helt å trakte etter.

Scott Genius 700 tuned
Specialized Stumpjumper XX
Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957265 10/05/2015 19:42
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
La meg utdype: Jeg opplevde i løpet av mine to år som pizzabud lite dramatisk, men jeg ble frastjålet pizza en gang. Gjett hvor. Ellers så tror jeg ikke nedre Slettheia er så ille - men øvre, der var/er det ikke bra.

Ut på tur!

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957369 11/05/2015 06:02
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Er grim så galt da? (Annet en navnet da)

Slettheia har lang vei til nærmeste kremsti, med mindre det fins noe i heia på baksiden. Har jogget der og følte det var meget ulendt. Dersom du velger Tinnheia, så bor du veldig nærme Kjærrane.

Generelt så føler jeg at slettheia ikke får like store nyhetsoppslag lenger, så noen grep må ha blitt tatt. Det fins jo mange rimelige hus med hybelutleie i området og summa summarum ender man opp på nesten samme kostnad pr mnd.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957553 11/05/2015 13:22
H
HaakonL Offline
Tidligere hCon
Tidligere hCon
H
Litt off topic, men jeg bor altså på et sted med et sjukt dårlig rykte. Ammerud. Groruddalen. Fysj!

Rekk opp en hånd de som har vært hos meg som syns at jeg bor på et skummelt sted med slitt klientell. Skal vi se... ingen rekker opp hånda, nei.

Det har nemlig skjedd gode ting i dette området de siste 7-10 årene, men ikke med ryktet. Kan jo hende at flere steder her i verden - og i Norge - utvikler seg med tiden ICON_SMILE

Haakon
Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957579 11/05/2015 14:24
Synzygus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
At det bur litt forskjellige folk i nabolaget plager meg ikkje, det er berre krydder i kvardagen:) Så lenge ein slepp å vere plaga med bråk, tjuveri og hærverk i tide og utide så er eg fornøyd. Sykkel i bod er kun aktuelt for kvardagssyklane, godsykkelen har fast plass i leiligheten:)

Tinnheia er eit alternativ, men då tenker eg helst Kobberveien. Eg har høyrt rykter om at ein bør halde seg unna Koboltveien, er det nokon som kan bekrefte/avkrefte dette? Koboltveien ligg vel uansett nedi ei dump og det er litt viktig for meg at eg har litt utsikt. Eg treng ikkje panoramautsikt over Skagerrak men litt luft treng eg etter fleire år med utsikt rett inn i nabohuset.

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957716 11/05/2015 20:05
kawa versys Offline
Entusiast
Entusiast
Som de sier: Evig eies kun et dårlig rykte..........

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: kawa versys] #1957737 11/05/2015 20:34
Synzygus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: kawa versys
Som de sier: Evig eies kun et dårlig rykte..........

Sant! Ein tidlegare kollega av meg tipsa meg om å aldri flytte til Slettheia. Han hadde budd der og skulle aldri tilbake, det var visst mykje hærverk og styr der. Hans erfaring var frå slutten av 80- og begynnelsen av 90-talet... ICON_SMILE

Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957754 11/05/2015 21:07
T
Torjus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
I kobberveien kan du iallefall få en flott utsikt. Det er litt så som så der også, det gjenspeiler seg i prisnivået, men hvis du ikke sikter etter en voldsom prisstigning er det en veldig ok og sentral sted å bo.

Scott Genius 700 tuned
Specialized Stumpjumper XX
Re: Bomiljø - Slettheia, Kristiansand [Re: Synzygus] #1957790 12/05/2015 00:08
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Koboltveien sine blokker har fått makeover i senere tid, men jeg vet ikke hvordan det er å bo der. Har en kollega som har bodd der i 40 år og det virker som han(de) trives godt.
Jeg hadde nok satset på Kobberveien, men aner ikke om prisen er langt høyere. Personlig synes jeg at kobberveien var bedre beliggenhet. Nærme Idda (ishockey, curling, skatepark og ørten andre ting), nærme skoler og gangavstand til byen, Kjærrane, Baneheia og what not.

På tide å begynne å trene igjen...

Moderator  support