Hmm?
Kunne postet i et fotoforum, men siden jeg primært ønsker å ta sykkelbilder (i tillegg til barnefotball) og jeg vet det er mange ivrige fotografer her innen med sans for detaljer og kvalitet så prøver jeg meg her.
Vurderer å kjøpe meg et telezoom-objektiv for sykkelbruk, men det koster fort sin vekt i titansykkeldeler og vel så det.
Er det noen som har erfaring/tips å komme med?
De hotteste kandidatene er:
Canon EF 70-200mm f/2.8 IS II USM Tamron SP 70-200mm f/2.8 VC USD for Canon Canon EF 100-400mm f/4-5.6 IS II USM De store spørsmålene jeg tenker på om dagen:
1. 70-200 vs 100-400? Tenkte opprinnelig tenkt meg 100-400, men etter å snakket med mannen i fotobutikken er jeg mer usikker. Heller nå mer mot 70-200.
2. f/2.8 vs F/4.5-5.6? Tenkte opprinnelig at F/4.5-5.6 var nok, men mannen i fotobutikken mener at 2.8 må til for foto i skog og skygge av ting i stor bevegelse.
3. Canon vs Tamron? Har andre Canon L objektiv som er superfornøyd med og hadde tenkt å gå for det igjen. Men det er mye penger (ca 6500,-) å spare på Tamron.
4. Vær/fukt-sikring? Skal til sommeren sykle et sted med mye vær og fuktighet. Canon vet jeg er bra, hva med Tamron?
5. Canon objektivene kan også kjøpes i billigere varianter uten IS. Min konklusjon er at IS vil være nyttig og verdt pengene. Rett?
6. Er over middels glad i å ta bilder og har ofte med speilreflekskameraet på sykkeltur, men vil jeg gidde å dra på telezoom-objektivet også?
Innspill og erfaringer mottas med takk.