Advarsel Volkswagen/Audi/Seat 1,4tsi motorer
|
Advarsel Volkswagen/Audi/Seat 1,4tsi motorer
07/05/2015 08:24
|
silverwrx
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Er (u)heldig eier av en 2011 Passat med 1,4tsi og dsg. Kjørt over 100.000km og da er den utenfor garantitid, selv om den har fullt servicehefte hos Møller og mobilitetsgaranti. Har problemer med registereimsstrammeren (mest sannsynlig), og kanskje strekt kjede, men kostnadene med kvalitetsproblemene på denne denne motorene dyttes over på meg som eier. Kostnad for å skifte kjede og strammer er ca 20.000+. Greit å være klar over. Dette gjelder fra 2008 og ilallefall til høsten 2011("2012 modell" reg høsten 11). http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4233432.ece http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4027818.eceYou are hereby warned.
|
|
|
Re: Advarsel Volkswagen/Audi/Seat 1,4tsi motorer
[Re: silverwrx]
07/05/2015 11:08
|
Espen E
Ivrig
|
Ivrig
Er (u)heldig eier av en 2011 Passat med 1,4tsi og dsg. Kjørt over 100.000km og da er den utenfor garantitid, selv om den har fullt servicehefte hos Møller og mobilitetsgaranti. Har problemer med registereimsstrammeren (mest sannsynlig), og kanskje strekt kjede, men kostnadene med kvalitetsproblemene på denne denne motorene dyttes over på meg som eier. Kostnad for å skifte kjede og strammer er ca 20.000+. Greit å være klar over. Dette gjelder fra 2008 og ilallefall til høsten 2011("2012 modell" reg høsten 11). http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4233432.ece http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4027818.eceYou are hereby warned. Vil tro at det finnes argumenter for at forbrukerkjøpslovens 5 års reklamasjonsrett kan komme i betrakning her i og med at dette er ting som er ment å vare en stund. Er det registerkjede så er det vel ikke ordinære skiftintervaller på dette slik det er på registerrem og dermed er det det en motordel som er forventet å vare lenge.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
|
|
|
07/05/2015 11:12
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Dette må jo være en soleklar reklamasjon.
|
|
|
07/05/2015 11:38
|
helomoto
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tar det for gitt at VAG er klar over dette. Skandale at de ikke kaller inn alle dette gjelder og retter feilen, eventuelt fikser det kostnadsfritt dersom det oppstår. En av grunnene til at jeg ikke endte opp med ny Octavia i år er at jeg er skikkelig usikker på hva jeg vil møte hvis det blir reklamasjoner på bilen.
Toyota brukte akkurat 7 verkstedstimer på å fikse noe med innsprøytingen på en over fem år gammel Yaris konebil, kostnadsfritt, og uten at jeg ba om det. Bare fordi de var klar over at det var en svakhet der som _kunne_ føre til problemer.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
|
|
|
07/05/2015 11:44
|
HP89
Entusiast
|
Entusiast
Derfor man styrer unna Møller?
De skulle feilsøke min 3bg, da låsen på bakdøren ikke funket. Det resulterte i en regning på 10.000kr - og en feil de aldri fant... Møller er kos det!
|
|
|
[Re: helomoto]
07/05/2015 12:48
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tar det for gitt at VAG er klar over dette. Skandale at de ikke kaller inn alle dette gjelder og retter feilen, eventuelt fikser det kostnadsfritt dersom det oppstår. En av grunnene til at jeg ikke endte opp med ny Octavia i år er at jeg er skikkelig usikker på hva jeg vil møte hvis det blir reklamasjoner på bilen.
Toyota brukte akkurat 7 verkstedstimer på å fikse noe med innsprøytingen på en over fem år gammel Yaris konebil, kostnadsfritt, og uten at jeg ba om det. Bare fordi de var klar over at det var en svakhet der som _kunne_ føre til problemer. Mange kommer til å fortsette å kjøpe søppel(VAG) uansett hvor dårlig det er. Mange vil ikke lære.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
07/05/2015 17:08
|
Niels
Veteran
|
Veteran
Har hatt vår E-Golf i snart 4mnd og det blir ALDRI Noen VAG igjen. Makan til møkka service. Bilen har vært på "service" 5 ganger allerde og alle feil er enda ikke rettet. Møller suger!
2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE Moulton TSR9
|
|
|
07/05/2015 17:20
|
jaks74
Entusiast
|
Entusiast
Kjipt dette silverwrx, tipper du er rimelig keen på den nye Outback nå Her ville jeg definitivt prøvd meg med forbrukerkjøptsloven mm. og ikke gitt meg etter første runde. Vet i hvert fall om tilfeller med VAG der eier og verksted deler på regningen, automatkasser Audi mm. Har forøvrig Outback på min "shortlist" når ny bil nå skal handles, sammen med CX-5 og Golf Alltrack, mulig jeg skal stryke Golf fra lista da... Har hatt VW/Audi før, var jo litt småting husker jeg, sinkslipp etc. Nye Outback har blitt veldig bra forøvrig, en ærlig crossover rett og slett. Mer harmonisk utvendig og betydelig bedre inni enn utgående modell. CVT kassa har kommet seg bra, men "kastrerer" motoren litt følte jeg, i hvert fall på 2.5 bensin som jeg kjørte. CX-5 med 2.5 192hk var morsomere, blitt veldig bra denne etter siste facelift, men to ulike biler selvfølgelig...
|
|
|
07/05/2015 17:47
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Dette høres jo ut i utgangspunktet ut som en standard reklamasjonssak med ferdig argumentasjon:
Du: hva er intervallene for skifte av registerkjede? Møller: mange hundre tusen eller aldri siden det er kjede. Du: hvor lenge vil dere si forventet holdbarhet på de delene dere sier må byttes i min bil er? Møller: øhh.. Du: er det ikke sånn at enkelte av bilene med denne motoren har fått registerkjede/deler fra en underleverandør som ikke har holdt mål (ref. artiklene)? Møller: joa, men... Du: er det ikke da sånn at de delene som nå må byttes rett og slett er en svakhet som forelå når jeg kjøpte bilen?
(Enkelt skrevet med iPhone som ikke gir helt den store oversikten)
H
|
|
|
07/05/2015 19:30
|
Josruu
Veteran
|
Veteran
Kondolerer. (Med tanke på at du har vw...) Men litt seriøst, dette burde det være en utvidet garanti på siden det er en kjent sak. Forkorte skyld så spør du på ett annet møller verksted.
Møller på gjøvik er viden kjent for å avslå garanti saker men mange har fått dekket ting ved å ringe ett annet møller verksted.
2015 Saracen Ariel 152 27.5" 2013 Merida Big Nine Carbon 1200 29"
|
|
|
07/05/2015 19:46
|
HP89
Entusiast
|
Entusiast
Ser du bor i Akershus, har du prøvd å høre med Dahles Auto?
Syns de var veldig trivelige da jeg var innom for å få byttet coil på bilen. Avd Halden.
|
|
|
07/05/2015 20:01
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Min mor har en 1999 golf tdi. Hun var så uheldig å parkere i en snødunge og bremseskivene var varme. Dette medførte kast i skivene. Hun dro til forhandleren og krevde reparasjon på garantien. Firmaet testet bilen og kom tilbake med denne forklaringen. Det er ABS'en som er slik og det er ingenting i veien med bremseskivene. Nå skal det sies at rattet ristet som fy bare man kom borti bremsepedalen, men min mor har ikke samme standhaftigheten angående biler, så hun godtok den forklaringen.
Første EU kontroll etter at garantien hadde gått ut, så sa samme firmaet at bremseskivene måtte byttes for det var kast i de..... Jeg hentet bilen for henne og gav høylytt forklaring til verksmesteren om at slik rævkjøring ødelegger for dem på sikt da ryktene går fort om slik behandling av kunnskapsløse kunder. Verkstedet og firmaet heter Sulland Tromsø AS...
|
|
|
[Re: Niels]
08/05/2015 05:56
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Har hatt vår E-Golf i snart 4mnd og det blir ALDRI Noen VAG igjen. Makan til møkka service. Bilen har vært på "service" 5 ganger allerde og alle feil er enda ikke rettet. Møller suger! Folkens; er det ikke slik at med biler og bilverksteder så kan man ha flaks/uflaks som med alt annet? Finnes det noen statistikk som tilsier at det ene verkstedet er bedre/verre enn det andre? I familien vår har vi i løpet av de siste 10 årene hatt sikkert 10 forskjellige biler fra Volkswagen, Audi og Skoda, fordelt på 4 personer, (både nye og brukte biler), og det har vært generelt særdeles lite kluss. God kommunikasjon med verksted, ingen krangling, og ingen feil med bilene utover "vanlige" serviceutgifter. .... men det blir jo bare enda ett eksempel eller kundeerfaring, som ikke trenger å ha noe å si for opplevelsen til en annen kunde. Eller?
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
[Re: KKippernes]
08/05/2015 06:01
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har hatt vår E-Golf i snart 4mnd og det blir ALDRI Noen VAG igjen. Makan til møkka service. Bilen har vært på "service" 5 ganger allerde og alle feil er enda ikke rettet. Møller suger! Folkens; er det ikke slik at med biler og bilverksteder så kan man ha flaks/uflaks som med alt annet? Finnes det noen statistikk som tilsier at det ene verkstedet er bedre/verre enn det andre? I familien vår har vi i løpet av de siste 10 årene hatt sikkert 10 forskjellige biler fra Volkswagen, Audi og Skoda, fordelt på 4 personer, (både nye og brukte biler), og det har vært generelt særdeles lite kluss. God kommunikasjon med verksted, ingen krangling, og ingen feil med bilene utover "vanlige" serviceutgifter. .... men det blir jo bare enda ett eksempel eller kundeerfaring, som ikke trenger å ha noe å si for opplevelsen til en annen kunde. Eller? Dere 4 har altså i snitt byttet bil hvert 4 år...
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
08/05/2015 06:23
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sikkert mange som er fornøgd med Møller, men kundeerfaringa med verksted blir gjerne bedre viss det er lite feil med bilen ... Ellers så er vel fam. Kippernes ein smule inhabil her.
|
|
|
[Re: -Jan]
08/05/2015 06:29
|
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Sikkert mange som er fornøgd med Møller, men kundeerfaringa med verksted blir gjerne bedre viss det er lite feil med bilen ... Ellers så er vel fam. Kippernes ein smule inhabil her. Fatter, som har hatt hyppige bil-bytter pga pendling, har kjørt Møller-biler siden tidlig 2000-tall, altså lenge før min bror inngikk avtale med de, hvis det var det du tenkte på  Selv har jeg hatt en Golf (som jeg nå ikke eier lenger), og mor har en Polo, hvorav ingen av de er kjøpt av Møller. Spørsmålet mitt gikk på om man egentlig kan trekke noen konklusjon om noe som helst, av å bare lese en haug med brukererfaringer? Edit: Bortsett fra åpenbare feilproduksjoner/tilbakekallinger/batch-feil osv, selvsagt.
Redigert av KKippernes; 08/05/2015 06:32.
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
08/05/2015 06:39
|
hagen1978
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Man kan vel ikke trekke konklusjon av en enkelt bruker. Men nå er det vel ikke første gangen det er klaging på Møller. Og ut av det jeg leser så er jeg ganske sikker på at det er lettere og få fikset problemene på Toyota enn på Møller.
|
|
|
08/05/2015 06:43
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå er det en gang sånn at om et verksted har 10 kunder med gode erfaringer så er det 1 person som hører om denne gode erfaringa. Er det 1 misfornøyd kunde, er det 10 personer som hører om det. Generelt har Møller kunder som er fornøyde, selv om det nok er mye som kunne vært gjort annerledes der, spesielt i forhold til garantiarbeid og reklamasjoner. Hver mandag i flere år gikk vi gjennom tilbakemeldinger fra kunder på både salg og verksted, generelt var det veldig bra, også var det de som var så totalt misfornøyd at de ba en fjellfinn om å ganne hele bedriften. Kundetilfredshet er noe det jobbes veldig mye med i Møller, uten at det trenger å bety så mye. Men den personen som har lav kundetilfredshet får nok høre det så øra flagrer.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
08/05/2015 06:56
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
Har VW i mange år, jeg hadde en 2005-modell som i 2012 fikk rustbobler under lakken på bakluken, Altså 2 år etter garantien gikk ut. Å bytte bakluke, lakkere og alt som hører med er en regning på 21-22.000. Jeg reklamerte på dette, de tok bilder og alt som følger med, sendte forespørsel til VW, og fikk som svar at de kunne ta dette, men at jeg måtte betale 6500, altså 30% pga bilens alder. Dette syns jeg er ryddig. Var kun snakk om bobler, altså lakkrust. De kunne nektet meg siden bilen var nesten 8 år.
Neste bil så hengte bremsen seg på, på ene siden bak, de hadde så mye å gjøre akkurat da, at de ikke hadde ledig time før 1-2 uker senere. Leverte bilen og fikk den tilbake med nye skiver, klosser og en ny kalipper. Pluss at de byttet begge baklampene og noen lister rundt på innsiden av bakdørene. Alt på garanti.
Ikke en eneste krangel eller forsøk på bortforklaring. Holder meg til Møller fortsatt. Silverwrx, snakk med Møller Bil Kongsvinger.
|
|
|
08/05/2015 07:25
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Det er gjennomgående mye klaging på både biler og service fra Møller på dette forumet. Det gjelder rust på karrosseri, svake DSG-kasser, motorproblemer og andre ganske betydelige feil.
På brukerundersøkelsene kommer heller ikke Volksvagen-eiere veldig høyt opp. Selv synes jeg ikke bilene er noe særlig fine heller. Skjønner ikke hvorfor noen kjøper dem.
Så mange stier og så kort liv...
|
|
|
[Re: kjasmas]
08/05/2015 07:39
|
silverwrx
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Dette høres jo ut i utgangspunktet ut som en standard reklamasjonssak med ferdig argumentasjon:
Du: hva er intervallene for skifte av registerkjede? Møller: mange hundre tusen eller aldri siden det er kjede. Du: hvor lenge vil dere si forventet holdbarhet på de delene dere sier må byttes i min bil er? Møller: øhh.. Du: er det ikke sånn at enkelte av bilene med denne motoren har fått registerkjede/deler fra en underleverandør som ikke har holdt mål (ref. artiklene)? Møller: joa, men... Du: er det ikke da sånn at de delene som nå må byttes rett og slett er en svakhet som forelå når jeg kjøpte bilen?
(Enkelt skrevet med iPhone som ikke gir helt den store oversikten)
H Det er akkurat dette som er kimen i problemet. Det er en deler som er ment å vare motoren ut. Derfor det er så herlig å skifte sånt til 20.000.- Så jeg blir litt irritert når de har hatt alle disse problemene med motoren, hatt diverse tilbakekallinger kan man lese med oppgraderinger, endret designet noe (gått til reim) og slikt. Så jeg blir litt irritert når min har feilet så "sent" og ikke befattet av garanti bare pga den er kjørt langt og pent disse årene. Menmen. Garantitiden er over. Den er til 100.000km hevder de. Eneste jeg sier at man må være obs på motorene. Selv har jeg NAF takst, der det er påpekt sinkslipp, men alikevel skal man gå i ventekø for å vurdere skaden. Samme skaden som min svigermor hadde på sin Golf, og hun måtte kjempe og fikk gjennomslag etter å ha klaget sentralt til VW etter å ha blitt avfeid hos verkstedet 2 ganger. Sendte et par grove rustbilder til vw sentralt og alt løste seg. Jeg er egentlig knallfornøyd med passaten med 1,4tsi og DSG. Uten feil og plunder, så er det jo veldig gode biler! Det er en helt nydelig kombinasjon å kjøre. Går som en kule, stille, elbil-komfortabelt og effektivt. Men min høres ut som en dieselbil i 1-3sekunder etter oppstart. Hører klart at det er kjedet som rasler, ikke rakettforskning dette for en som har bilteknisk kompetanse, Spesielt hørbart er det dersom den blir stående en dag eller to. Og står den en uke så rasler kjedet i 3sekunder før det blir stille og rolig. Ved varm motor "nylig brukt" motor ingen lyd, og ellers, er den helt fin. Men strammeren kan potensielt feile helt, da er følgeskadene store.
|
|
|
08/05/2015 07:43
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Garantitiden er over. Den er til 100.000km hevder de.
Noe som ikke spiller noen rolle, siden reklamasjonstiden er fem år.
|
|
|
[Re: Stein]
08/05/2015 07:59
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Garantitiden er over. Den er til 100.000km hevder de.
Noe som ikke spiller noen rolle, siden reklamasjonstiden er fem år. Jepp. Det må skilles mellom garantitid og raklamsajonstid. Garanti er det noe som blibutikken gir deg. Reklamasjon er gjennom forbrukerloven, og normalt 5 år.
|
|
|
[Re: yoeddy]
08/05/2015 08:30
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Det er gjennomgående mye klaging på både biler og service fra Møller på dette forumet. Det gjelder rust på karrosseri, svake DSG-kasser, motorproblemer og andre ganske betydelige feil.
På brukerundersøkelsene kommer heller ikke Volksvagen-eiere veldig høyt opp. Selv synes jeg ikke bilene er noe særlig fine heller. Skjønner ikke hvorfor noen kjøper dem. Jeg synes i tillegg at det er gjennomgående mye klaging på biler og service fra Møller i ALLE fora. Møller kan gjerne argumentere med at det er kun de få som har dårlige erfaringer som blir hørt, og ikke de mange med gode erfaringer, men det er nå engang alltid Møller det er snakk om når det er snakk om dårlige kundeerfaringer. Toyota er vel i så fall rake motsetningen, såvidt jeg har hørt. De driver vel og bytter slitedeler "i skjul" på service uten at kunden får vite om det. Man kan sikkert argumentere med at dette er "juks", men det skaper nok en helt annen kundeopplevelse enn hva Møller klarer å skape.
|
|
|
[Re: Flex]
08/05/2015 08:45
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
På brukerundersøkelsene kommer heller ikke Volksvagen-eiere veldig høyt opp. Selv synes jeg ikke bilene er noe særlig fine heller. Skjønner ikke hvorfor noen kjøper dem. Jeg synes i tillegg at det er gjennomgående mye klaging på biler og service fra Møller i ALLE fora. Møller kan gjerne argumentere med at det er kun de få som har dårlige erfaringer som blir hørt, og ikke de mange med gode erfaringer, men det er nå engang alltid Møller det er snakk om når det er snakk om dårlige kundeerfaringer. Toyota er vel i så fall rake motsetningen, såvidt jeg har hørt. De driver vel og bytter slitedeler "i skjul" på service uten at kunden får vite om det. Man kan sikkert argumentere med at dette er "juks", men det skaper nok en helt annen kundeopplevelse enn hva Møller klarer å skape. Det gjelder vel ikke bare for Møller, det gjelder alle som har med kundeservice å gjøre. Møller er vel totalt de som omsetter flest biler i Norge (om ikke størst så er de et av de største), så det er naturlig at det høres om mange tilfeller. Ja, Toyota er også høyt der oppe i antall biler. Ellers har jeg inntrykk av at det skal gjøres minst mulig med f.eks brukte biler, i håp om at ny kunde ikke skal oppdage småfeil. F.eks har jeg en bror som kjøpte en 2012 octavia i fjor, webasto fungerte ikke og når de omsider fikk den å gå blåste det ikke varmluft inn i kupeen, nå viser det seg at heller ikke AC fungerer og en del andre elektriske feil. Når de ikke gidder å sjekke om webasto eller AC funker sier det meg at de kanskje ikke har gått spesielt godt gjennom bilen før videresalg, eller så har de håpet at ny kunde ikke skulle gidde å gjøre noe med det/ikke merke det. Skoda-eiere var vel blant de mest fornøyde bileiere her i landet, en periode i alle fall. Jeg oppfatter at det er svært store forskjeller i kundetilfredshet på de 3 forskjellige merkene de har. Hvor VW kommer dårligst ut. Jeg synes det er svært merkelig at de scorer så dårlig når de har så høyt fokus på det. Men Møller skiller også på salg og service..på salg vet jeg at Møller scorer godt på kundetilfredshet, verksted er en annen sak.
|
|
|
08/05/2015 08:51
|
helomoto
Avhengig
|
Avhengig
Folkens; er det ikke slik at med biler og bilverksteder så kan man ha flaks/uflaks som med alt annet? Finnes det noen statistikk som tilsier at det ene verkstedet er bedre/verre enn det andre? ... .... men det blir jo bare enda ett eksempel eller kundeerfaring, som ikke trenger å ha noe å si for opplevelsen til en annen kunde. Eller?
Jeg er helt enig i at man ikke kan dømme noen etter erfaringene til noen få mennesker, men det er noe annet når prinsippene disse importørene/forhandlerne jobber etter kommer frem. Det virker ganske tydelig at VAG (eller i hvert fall VW), i mange tilfeller gjemmer seg bak garantitiden når det gjelder kjente produksjonsfeil, mens det ser ut til at andre importører jobber ut fra noen ganske andre prinsipper når det gjelder hvordan produksjonsfeil på bilene behandles.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
|
|
|
08/05/2015 09:12
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Som både Stein og erling har vært inne på:
Garantisporet kan godt stoppe automatisk ved 100.000 kilometer. Forbrukerkjøpsloven stopper ikke automatisk ved 100.000 kilometer, det stopper først etter fem år.
"Argumetansjonsrekka" jeg skrev var knyttet opp til forbrukerkjøpslovens mangelsvurdering...
Ved førsteinntrykk høres dette ut som en enkel sak jussemessig...
|
|
|
[Re: Andrehua]
08/05/2015 09:25
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Har VW i mange år, jeg hadde en 2005-modell som i 2012 fikk rustbobler under lakken på bakluken, Altså 2 år etter garantien gikk ut. Å bytte bakluke, lakkere og alt som hører med er en regning på 21-22.000. Jeg reklamerte på dette, de tok bilder og alt som følger med, sendte forespørsel til VW, og fikk som svar at de kunne ta dette, men at jeg måtte betale 6500, altså 30% pga bilens alder. Dette syns jeg er ryddig. Var kun snakk om bobler, altså lakkrust. De kunne nektet meg siden bilen var nesten 8 år.
Neste bil så hengte bremsen seg på, på ene siden bak, de hadde så mye å gjøre akkurat da, at de ikke hadde ledig time før 1-2 uker senere. Leverte bilen og fikk den tilbake med nye skiver, klosser og en ny kalipper. Pluss at de byttet begge baklampene og noen lister rundt på innsiden av bakdørene. Alt på garanti.
Ikke en eneste krangel eller forsøk på bortforklaring. Holder meg til Møller fortsatt. Silverwrx, snakk med Møller Bil Kongsvinger. Helt motsatt erfaring med Møller i Oslo. 2006 Passat der jeg oppdaget rustbobler på bakluke allerede i 2009, før den var tre år gammel. Det ble bare avfeid av Møller-folkene. Noen år senere, i 2013 tenker jeg, så prøver de å prakke på meg en ny Passat og jeg sier at jeg aldri mer skal ha bil fra VAG eller Møller pga av rust på bakluke og dårlige behandling, så blir han litt "såret" og lurer på om jeg ikke kan komme opp slik at garantiansvarlig kan ta en ekstra titt på bakluken min. Jeg troppet opp, optimistisk og med stor tro på menneskeheten som generelt har. Blir oppringt senere på dagen med beskjed om at han har brukt spesialverktøy og avdekket rust på bakluke, tak, panser og framdørene, taksert til ca 100.000 kr. Men jeg skulle ikke fortvile, de skulle dekke 50%. Så generøst, men takk og dra til helvete tenkte jeg. Og slik ble det og jeg kjører fortsatt rundt med en verdiløs rustholk av en Passat. Det ironiske er jo også det at det fortsatt ikke er noen synlig rust på framdørene mine, men på bakdørene derimot har det kommet rustbobler. på bortimot det eneste stedet Møller ikke påviste rust på bilen.
|
|
|
08/05/2015 10:24
|
silverwrx
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Morsomt er det at Møller selger utvidet garanti til 5år/150.000km for 3000.- . Slik jeg ser det så slipper du å krange for å få det du har krav på for de 3000.-.
|
|
|
08/05/2015 10:29
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Morsomm er at Møller selger utvidet garanti til 5år/150.000km for 3000.- . Slik jeg ser det så slipper du å krange for å få det du har krav på for de 3000.-. 
|
|
|
|
|