Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RockShox Revelation RC29 - for lite vandring

RockShox Revelation RC29 - for lite vandring #1954658 04/05/2015 12:16
B
BjørnAa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Har en to mnd gammel Stumpjumper FSR med denne gaffelen på. Synes gaffelen har har hatt litt lite vandring i det siste og la merke til at den ikke kommer helt ut til lenger enn ca 100mm. Har prøvd å tappe ut all luft og pumpe opp til ca 100 psi uten hell.

Noen som vet hva dette kan skyldes og om jeg kan fikse dette selv uten at garantien ryker eller bør jeg sende den inn?

Gaffelen er en : RockShox Revelation RC 29, tapered alloy steerer, w/ lockout, compression, rebound adjust, 15mm thru-axle, 130mm travel

Re: RockShox Revelation RC29 - for lite vandring [Re: BjørnAa] #1955105 05/05/2015 12:45
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Uten å være skråsikker kan det være det samme som jeg har opplevd med RockShox Reba Solo air?

Jeg mistet også vandring slik du beskriver, og klarte ikke engang å "dra opp" gaffelen til sine fulle 120mm, den trakk seg sammen igjen.

Løsningen for meg var å skru ut en Umbraco som sitter godt oppe i venstre gaffelbein. Bak den er det en vanlig Schrader(dekk)-ventil til negativ-luft kammeret. Slipp ut lufta der, skru tilbake Umbraco-bolt, og pump opp på nytt fra toppen.

Jeg slapp ut lufta oppe før jeg slapp ut nede. Etter hva jeg forstår skal kamrene balansere seg ut når du pumper opp og bruker sykkelen, men om det er for mye trykk i negativ-kammeret blir det krøll. Tidligere versjoner av gaflene var dual air, da måtte begge pumpes med forskjellig trykk.

Men - når det skjer på en så ny sykkel (tok drøyt 1 år før det skjedde på min) ville jeg ha tatt den med til butikken og bedt de fikse.

Re: RockShox Revelation RC29 - for lite vandring [Re: knutspeed] #1955161 05/05/2015 15:43
B
BjørnAa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: knutspeed
Men - når det skjer på en så ny sykkel (tok drøyt 1 år før det skjedde på min) ville jeg ha tatt den med til butikken og bedt de fikse.

Ja, er nok kanskje det beste det. Jeg hører med dem.

Re: RockShox Revelation RC29 - for lite vandring [Re: knutspeed] #1955555 06/05/2015 11:18
B
BjørnAa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: knutspeed
Løsningen for meg var å skru ut en Umbraco som sitter godt oppe i venstre gaffelbein. Bak den er det en vanlig Schrader(dekk)-ventil til negativ-luft kammeret. Slipp ut lufta der, skru tilbake Umbraco-bolt, og pump opp på nytt fra toppen.

Skal prøve dette. Det var det Specializedforhandleren også foreslo.

Moderator  support