regner med at ett merkeverksted tar rundt 1000kr/t for påbegynt time og 250 kr/l for olja
og at samme jobben blir gjort andre steder for en tredel av prisen
ikke fant jeg opp kruttet og ikke stod jeg nærme når det smalt

for meg er valget enkelt....tar jobben selv og kjøper oljen hos Biltema til 269,-kr for fire liter
Her var det noen fakta feil.
Bilverksteder tar ikke betalt pr påbegynt time.
Tvert om er en time delt inn i 100 perioder..
Biltema olje til kr 269,- for fire liter er ikke godt nok for trådstarter og knapt noen andre heller som har en nyere bil,
Biltema har riktig nok etter vært fått flere oljer til moderene biler men utforfringen er å finne den riktige...hvis de har.
Jeg gidder ikke dette styret for å spare ca halvparten av hva jeg betaler for et premium merke.
Jeg tviler ikke på at Biltema sin olje holder spesifikasjonene og godkjenningene som står oppgitt men jeg lever i den tro at jeg får et enda bedre produkt ved å velge Castrol.
Om det har noen praktisk betydning utover bedre nattersøvn vites ikke.
Edit: for ikke bare synse prøvde jeg å finne VW sin longlife olje med godkjenning 507000 på sidene til Biltema.
Motorolje på regnummer ?Det finnes ikke.
Søke på VW godkjenning 507000? 0 treff.
Trykket på en rekke oljer men fant ikke riktig godkjening.
Får også opp en salig blanding av diverse oljer og annet oljeutstyr.
Søker på motorolje.Får ingen relevante treff
Etter 5 min gidder jeg ikke mere
Akkurat som forrige gang jeg skulle sjekke.
Jeg blir mere forundret om at de ikke har enn om de har denne oljen som nesten alle VW motorer har brukt i en god del år nå.
Det er bare det å finne den riktige oljen
Det tar 10 sekunder å finne riktig olje med regnummer på de andre bildelkjedene.